Ο γιος του Τούρκου πιλότου που ”έριξε” το Σιαλμά το 1992 καταζητείται για τρεις στυγερές δολοφονίες και ίσως πέρασε στην Ελλάδα!
Σε συναγερμό έχουν τεθεί οι αστυνομικές αρχές στα τουρκικά παράλια και κυρίως στην περιοχή του Bodrum και του Cesme, μετά την πληροφορία ότι ο κατηγορούμενος για 3 δολοφονίες στην Τουρκία, Atalay Filiz, έχει μεταβεί στην περιοχή, προκειμένου να διαφύγει στα ελληνικά νησιά, αναφέρουν και σειρά σημερινών δημοσιεύματων στην γείτονα.
Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά την Ελλάδα, η τουρκική Αστυνομία εξετάζει το ενδεχόμενο ο δράστης να διέφυγε με ταχύπλοο μαζί με πρόσφυγες ή να πλήρωσε διακινητές για να τον μεταφέρουν στα ελληνικά νησιά με jet ski.
Για τον εν λόγω αναφερεται ότι είχε και πάλι διαφύγει στην Ελλάδα και ξαναγύρισε στην Τουρκία, όπως και ότι τον αναζητούν η αστυνομία, η MIT και η Στρατοχωροφυλακή σε όλη τη χώρα- και στα παράλια.Η εφημερίδα Posta έχει διατυπώσει επιπλέον τον ισχυρισμό ότι ο καταζητούμενος ενδεχομένους να πέρασε στην Ελλάδα διασχίζοντας τον Έβρο.
Για τον πιλότο πάτερα του
Παράλληλα με την είδηση σχετικά με την καταδίωξη, στον τουρκικό τύπο καταχωρίζεται και ο ισχυρισμός ότι ο πατέρας του (φερόμενου ως) δολοφόνου Atalay Filiz είχε ”καταρρίψει” ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος το 1992.
Αναφορικά με τους ισχυρισμούς ότι ο Atalay Filiz, διέφυγε και πάλι στην Ελλάδα η ενημερωτική ιστοσελίδα Son Dakika, σε ανάρτησή της για την ταυτότητα του ”στυγνού δολοφόνου” αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ο πατέρας του, Ilhan Filiz που υπηρέτησε ως πιλότος πολεμικών αεροσκαφών, είχε ”καταρρίψει” ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος σε αερομαχία το 1992.
Η αερομαχία στον Αγιο Ευστράτιο
Το περιστατικό αφορά τον θάνατο του υποσμηναγού Νίκου Σιαλμά . Όπως διαβάζουμε στην ”Πτήση”, ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς είχε απογειωθεί το πρωί της 18ης Ιουνίου 1992, Νο 2 ενός σχηματισμού δυο Mirage F.1CG για περιπολία στον βόρειο τομέα. Κοντά στον Άγιο Ευστράτιο τα ελληνικά μαχητικά αναχαίτισαν ένα ζευγάρι τουρκικών F-16. Ήταν άλλη μια φορά από τις πολλές που οι Έλληνες πιλότοι Mirage F1 και F-4E την περίοδο εκείνη δεν δίσταζαν δεύτερη στιγμή να εμπλακούν με τα τουρκικά Fighting Falcon, παρά το γεγονός ότι διέθεταν υποδεέστερα σε εγγύς αερομαχίες αεροσκάφη. Στην εμπλοκή που ακολούθησε το Σιαλμάς βρέθηκε γρήγορα στην ουρά του τουρκικού μαχητικού. Ο Τούρκος πιλότος για να «σπάσει» τον εγκλωβισμό μπήκε σε κάθοδο από τα 10.000 πόδια, ενώ τα δυο αεροπλάνα ελίσσονταν συνεχώς.
Η αερομαχία κατέληξε με τραγικό τρόπο καθώς το ελληνικό Mirage συνετρίβη στην θάλασσα, ενώ το τουρκικό F-16 κατόρθωσε την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, χάρις και στις σημαντικά καλύτερες επιδόσεις συνεχούς στροφής και αποθεμάτων ισχύος να αποφύγει να έχει την ίδια τύχη. Οι εικασίες για το τραγικό τέλος είναι πολλές. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο Τούρκος χειριστής παρέσυρε τον Νίκο Σιαλμά σε μια μη ανακτήσιμη κάθοδο. Άλλοι θεωρούν ότι η προσοχή του Έλληνα χειριστή ίσως αποσπάστηκε στιγμιαία καθώς κοίταξε στην ουρά του για το δεύτερο τουρκικό μαχητικό. Η περίπτωση του χωρικού αποπροσανατολισμού και της αστοχίας υλικού δεν μπορεί επίσης να αποκλειστεί. Το σίγουρο είναι ότι ο Νίκος Σιαλμάς έπεσε χρόνια φυλάσσοντας Θερμοπύλες «τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενος».