ΟΑΣΘ
Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 θα ψηφιστεί από τη Βουλή το νομοσχέδιο για τους δύο νέους δημόσιους φορείς συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αφού προηγηθεί διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, σύμφωνα με τον υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, διαβεβαίωσε ο ίδιος, δεν πρόκειται να χάσουν τη δουλειά τους.
Ο κ. Σπίρτζης μίλησε χθες στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης» και υποστήριξε ότι η λογική του σχεδίου του υπουργείου είναι ενάντια στην «εμπορευματοποίηση αγαθών». Παράλληλα επιτέθηκε στη ΝΔ, την οποία κατηγόρησε πως «επιχειρεί να περάσει αυτές τις υπηρεσίες σε ιδιώτες» παρότι είναι πάρα πολλά τα έξοδα σε σχέση με τις παροχές στην κοινωνία, ενώ «ευνοεί σκανδαλωδώς κάποιους δικούς τους και πληρώνουν οι μάζες των πολιτών». Απηύθυνε μάλιστα το ερώτημα προς το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης «αν αυτό που 60 χρόνια υπηρετεί με συνέπεια είναι και η πρότασή της για το μέλλον», εκφράζοντας την πεποίθηση πως η απάντηση στο ερώτημα είναι θετική.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του υπουργού είναι η σύσταση δύο δημόσιων φορέων, ο ένας εκ των οποίων θα αντικαταστήσει το ΣΑΣΘ και θα έχει την ευθύνη του σχεδιασμού και της εποπτείας των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και ο δεύτερος θα είναι ο φορέας λειτουργίας τους. Στη μετοχική σύνθεση του φορέα λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών, που θα αποκτήσει δικό του στόλο λεωφορείων, θα συμμετέχει το κράτος σε ποσοστό 51% και το υπόλοιπο 49% προτείνεται να διατεθεί στην περιφέρεια, στους δήμους και σε δημόσιους φορείς και οργανισμούς. Το σχέδιο παρουσιάστηκε το περασμένο Σάββατο στους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, σε συνάντηση στο δημαρχείο Κορδελιού – Ευόσμου.
[irp posts=”102687″ name=”ΟΑΣΘ δρομολόγια: Ποια δρομολόγια έχουν ακυρωθεί”]
Εν τω μεταξύ ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης ανέφερε πως η κυβέρνηση σκοπεύει να αναθέσει στην ΕΛΒΟ την κατασκευή μικρών ευέλικτων λεωφορείων του νέου φορέα.O κ. Αντωνούδης, μιλώντας στην εκπομπή της «Άκου να δεις» στην TV100 τόνισε ότι «έχουμε και το πρότυπο του ΟΑΣΑ μπροστά μας, αλλά έχουμε και το πρότυπο ενός ιδιώτη όπως είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, που επί εξήντα χρόνια κανένας δεν θα μπορούσε να τον χαρακτηρίσει δημόσιο. Άρα έχουμε και το κακό παράδειγμα του ιδιώτη. Υπάρχουν κακά παραδείγματα δημοσίων και κακά παραδείγματα ιδιωτών, όπως γράφει η εφημερίδα “Μακεδονία”. Είναι πολύ σημαντικό ότι άνοιξε αυτή η κουβέντα και άνοιξε από τον υπουργό αυτή η κουβέντα προφανώς βασισμένο πάνω στην ανάγκη ότι πρέπει να αποκτήσουμε αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες να εξυπηρετούν τον πολίτη. Νομίζω ότι είναι πολύ θετικό ότι πριν καν κατατεθεί ένα νομοσχέδιο έρχεται σε επαφή με τους φορείς τη πόλης και συζητάει μαζί τους». Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. εκτίμησε ότι οι νέοι φορείς δεν μπορούν να λειτουργήσουν εντός του 2017.