Πλατεία Ομονοίας: Μια διαφορετική εικόνα στην πλατεία Ομονοίας αντικρίζουν πλέον οι κάτοικοι της Αθήνας, μετά την εικαστική εγκατάσταση «Invisible City» του Γερμανού γλύπτη Γκρέγκορ Σνάιντερ (βραβευμένος με Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2001).
Ο Γκρέγκορ Σνάιντερ «εξαφάνισε» την πλατεία Ομονοίας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Fast Forward Festival της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Στο πλέγμα που καλύπτει σαν προστατευτικό δέρμα την Ομόνοια είναι ζωγραφισμένο στο χέρι ένα παραθαλάσσιο τοπίο της Κω που φαίνεται ολόκληρο μόνο από ψηλά.
“Αξιοποιώντας την τεχνική του καμουφλάζ και συνδέοντάς την με την αορατότητα της πλατείας ιδωμένης από διαφορετικό ύψος, ο βραβευμένος με Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2001 Γκρέγκορ Σνάιντερ δημιούργησε, χρησιμοποιώντας 4.600 μέτρα ύφασμα, την απεικόνιση μιας ακτής που φτάνουν οι πρόσφυγες από την Τουρκία. Από χαμηλά το έργο μοιάζει με ένα προσωρινό εργοτάξιο στην καρδιά της Αθήνας που καθιστά το κέντρο της σημείο συνάντησης του ορατού με το αόρατο, της τέχνης με την ψευδαίσθηση.
[irp posts=”130022″ name=”Depeche Mode: Μια μοναδική βραδιά στο TerraVibe Park”]
Πηγή της έμπνευσης του Σνάιντερ, αναφέρει το enikos.gr, αποτελούν οι καμουφλαρισμένες τοποθεσίες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όπως τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, τα οποία στη διάρκεια του πολέμου καλύπτονταν με γιγαντιαία σακίδια, από το φόβο των ιαπωνικών βομβαρδισμών. Αυτή η πρακτική προστασίας και καμουφλάζ αλλοίωνε την εικόνα του φυσικού και αστικού τοπίου, αλλά επίσης την όψη και την πρόσληψη της πραγματικότητας” αναφέρεται στο κείμενο που συνοδεύει τις φωτογραφίες.
Πηγή φωτο: Facebook (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση / Οnassis Cultural Centre Athens)