ΠαΣοΚ: Με όπλα τη «Μαύρη Βίβλο» και τις μνήμες από το παρελθόν, το ΠαΣοΚ κλιμακώνει την προσπάθειά του να αναδειχθεί ως η άλλη πρόταση διακυβέρνησης – Διαδικαστικές γκρίνιες στο εσωτερικό του κόμματος – Προβληματισμός για την απουσία της νεότερης γενιάς.
Το αίτημα για πολιτική αλλαγή ακούγεται πλέον όλο και πιο συχνά από τα χείλη βουλευτών και στελεχών του ΠαΣοΚ, παρότι η ηγεσία του κόμματος δεν έσπευσε το προηγούμενο διάστημα να ζητεί συνεχώς εκλογές.
Ομως, εξαιτίας της φθορά της κυβέρνησης, της κοινωνικής δυσαρέσκειας που εντείνεται, των προκλήσεων στα εθνικά θέματα, η στρατηγική της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι να ανοίξει η συζήτηση για την επόμενη μέρα.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, στην ομιλία του κατά την επετειακή εκδήλωση την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου, τόνισε πως «ήρθε η ώρα του ΠαΣοΚ, η ώρα της Δημοκρατικής Παράταξης» κλιμακώνοντας παράλληλα την επίθεσή του τόσο προς την κυβέρνηση όσο όμως και προς τους «τυχοδιώκτες» από το παρελθόν, όπως είπε «φωτογραφίζοντας» τον Αλέξη Τσίπρα.
Αν θα ζητήσει ανοιχτά εκλογές ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ, θα φανεί στην παρουσία του στη Θεσσαλονίκη το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, ωστόσο η προσπάθειά του συντείνει στο να αναδείξει το ΠαΣοΚ ως την άλλη πρόταση διακυβέρνησης της χώρας.
Προσπάθεια αποδόμησης
Σε αυτό το πλαίσιο η Χαριλάου Τρικούπη παρουσίασε την εβδομάδα που πέρασε τη «Μαύρη Βίβλο» με τα κακώς κείμενα της κυβέρνησης, σε μία προσπάθεια αποδόμησης των έξι ετών πρωθυπουργίας του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αυτό ήταν το πρώτο μέρος του σχεδίου με το οποίο προετοιμάστηκε η παρουσία του προέδρου του ΠαΣοΚ στη ΔΕΘ. Το δεύτερο μέρος αφορά την περιγραφή και ανάδειξη του ολοκληρωμένου προγράμματος διακυβέρνησης, κάτι που θα κάνει στην ομιλία του στη ΔΕΘ ο κ. Ανδρουλάκης στις 13 Σεπτεμβρίου.
Γέφυρα για το επόμενο βήμα
Επιτελικά στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη εκτιμούν ότι το σχέδιό τους έφερε αποτελέσματα, είχε απήχηση, άνοιξε μέτωπα με την κυβέρνηση και λειτούργησε ως γέφυρα για το επόμενο βήμα.
Παράλληλα, επισημαίνουν πως με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε μία σειρά ζητήματα όπως η ακρίβεια, η ανάπτυξη, το ιδιωτικό χρέος, τα υπερκέρδη των τραπεζών, οι εργασιακές σχέσεις, η κατάσταση στο ΕΣΥ, έφεραν το Μέγαρο Μαξίμου σε θέση απολογούμενου.
«Μπορέσαμε με στοιχεία και τεκμήρια να αποδημήσουμε το αφήγημα της Νέας Δημοκρατίας, το οποίο είχε, με επικοινωνιακά χαρακτηριστικά, διαμορφώσει το προηγούμενο διάστημα» δηλώνει ο εκπρόσωπος Τύπου Κώστας Τσουκαλάς, σημειώνοντας πως «δεν έχουν μπορέσει να αντικρούσουν με στοιχεία ούτε μία από τις θέσεις που έχουμε παρουσιάσει. Αντιθέτως, αναλώθηκαν σε τοξικές και χυδαίες επιθέσεις».
Η επισκεψιμότητα στα social media
Ενα μέτρο για την απήχηση των θέσεων του ΠαΣοΚ αποτελεί η επισκεψιμότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του κόμματος, από τα οποία παρουσιάστηκε η «Μαύρη Βίβλος». Ο απολογισμός δείχνει αύξηση κατά 60%, σύμφωνα με στελέχη της Χαρ. Τρικούπη, στο Facebook και στο Instagram, τόσο του κόμματος όσο και των προσωπικών του κ. Ανδρουλάκη.
Παράλληλα, υπήρξε αύξηση και στις προβολές στο YouTube των συνεντεύξεων Τύπου που πραγματοποιήθηκαν για την παρουσίαση της «Μαύρης Βίβλου», στα βίντεο που δημιουργήθηκαν με τις υποσχέσεις που δεν τήρησε η κυβέρνηση, αλλά και της εκδήλωσης για τη συμπλήρωση 51 ετών από την ίδρυση του ΠαΣοΚ, την 3η Σεπτέμβρη, η οποία, όπως λένε οι ίδιες πηγές, συγκέντρωσε 3.500 ψηφιακούς θεατές, πέραν όσων την παρακολούθησαν ζωντανά στο Ζάππειο, που ήταν οι περισσότεροι των τελευταίων δέκα ετών.
Από την άλλη πλευρά, οι λογαριασμοί στο TikTok, ένα μέσο που απευθύνεται κυρίως στη νεότερη γενιά, δεν προσέλκυσαν νέους χρήστες με τον ρυθμό που συνέβη στα υπόλοιπα μέσα, δείχνοντας έτσι πού πρέπει να εστιάσει τις προσπάθειές της η ηγεσία του κόμματος.
Εκτιμάται ότι η πενιχρή προσέλκυση ενδιαφέροντος οφείλεται και στο γεγονός ότι ο Ν. Ανδρουλάκης δεν το τροφοδοτεί συνεχώς με τα απαραίτητα βίντεο που προτιμούν οι χρήστες του συγκεκριμένου μέσου.
Το αποστειρωμένο ισόγειο της Χαριλάου Τρικούπη
Παρά τη συνολικά βελτιωμένη εικόνα, διατυπώνεται και έντονη κριτική στο εσωτερικό του κόμματος για τη διαχείριση της «Μαύρης Βίβλου». Αρκετοί πιστεύουν πως έγινε καλή δουλειά από τους τομείς που συνέλεξαν και κωδικοποίησαν τα στοιχεία, τα οποία αποτυπώνουν την αποτυχία της κυβέρνησης, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τον τρόπο που παρουσιάστηκαν.
Συγκεκριμένα, υπογραμμίζουν ότι η πληροφορία που δόθηκε κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων στη «Μαύρη Βίβλο» ήταν μεγάλη σε όγκο και πυκνότητα και άρα δεν μπόρεσε να αφομοιωθεί πλήρως από τον κόσμο.
Επιπλέον, λένε, «το κρύο και αποστειρωμένο ισόγειο της Χαριλάου Τρικούπη, δεν βοηθάει σε αυτού του τύπου την επικοινωνία».
«Θα ήταν καλύτερη επικοινωνιακή τακτική αν αυτές οι τέσσερις συνεντεύξεις Τύπου οργανώνονταν και πραγματοποιούνταν σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές στο Λεκανοπέδιο. Με αυτόν τον τρόπο, με την εικόνα π.χ. των βουλευτών να μιλούν για την ακρίβεια στη Δραπετσώνα ή το Περιστέρι, το μήνυμα θα ήταν ακόμη πιο ισχυρό και θα επιτυγχανόταν και μία μικρή καμπάνια στην Αττική που την έχουμε ανάγκη ως χώρος» παρατηρεί μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου.
Ανάδειξη λαθών και παραλείψεων
Στελέχη της ηγετικής ομάδας απαντούν ότι ο σκοπός της «Μαύρης Βίβλου» ήταν να αναδείξει λάθη, παραλείψεις, ψέματα της κυβέρνησης και ταυτόχρονα να δημιουργήσει πολιτικό χώρο για την ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη στους παραγωγικούς φορείς στη ΔΕΘ.
«Η εικόνα ενός κόμματος στην κοινωνία είναι πάντα θετική όταν συνοδεύεται από θέσεις και προτάσεις που θα βελτιώσουν τη ζωή των πολίτων, όχι όταν απλώς ασκείς κριτική στην κυβέρνηση» αναφέρουν συνεργάτες του προέδρου του ΠαΣοΚ προαναγγέλλοντας εκπλήξεις στη Θεσσαλονίκη.
Παναγιώτης Φωτεινός – tovima.gr