Έφυγε από τη ζωή ο βιομήχανος Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος μετά από μακρά νοσηλεία στο Ιατρικό Κέντρο.
Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος έπασχε από νεαρή ηλικία από μία σπάνια μορφής αρθρίτιδας η οποία με τα χρόνια που δυσκόλευε την κινητικότητα του
Σε μία από τις σπάνιες φορές που μίλησε για αυτή, πριν από λίγες ημέρες σε συνέντευξη στην Καθημερινή είχε αναφέρει: «Από την πρώτη στιγμή δεν το έβαλα κάτω. Πέρασα μια ολόκληρη ζωή παλεύοντας για να βγω από την ασθένεια. Επισκέφθηκα τους πιο εξειδικευμένους γιατρούς σε όλο τον κόσμο. Δοκίμασα φάρμακα που την εποχή εκείνη ήταν απαγορευμένα γιατί δεν είχαν ακόμη δοκιμασθεί. Ταξίδεψα κρυφά από όλους μόνος μου με έναν σκαραβαίο στην Ελβετία και έκανα εγχείρηση για να μου βάλουν βίδες τιτανίου, την εποχή που ήταν ακόμη απαγορευμένες στην Αμερική. Γενικά ήμουν άφοβος απέναντι στην ασθένεια και αυτό με αντάμειψε. Οι εγχειρήσεις αυτές και τα φάρμακα με ανακούφισαν σημαντικά και διευκόλυναν τη ζωή μου».
Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος υπήρξε ένας από τους βασικούς πρωτεργάτες – μετόχους και οικονομικούς υποστηρικτές στην ιδιωτικοποίηση και γιγάντωση της Τράπεζας Πειραιώς στην οποία κατείχε για χρόνια την θέση του αντιπροέδρου. Ο ίδιος αυτοπροσδιορίζονταν ως αριστερός και σύμφωνα με δημοσιεύματα ανάμεσα στους φίλους του είναι ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Κώστας Καζάκος και ο Γιάννης Μαρκόπουλος.
Η οικογένεια Αγγελόπουλου, με καταγωγή τον Βλαχορράπτη Αρκαδίας (σημερινή ονομασία Μάραθα), συνέδεσε το όνομά της με τη Χαλυβουργική. Πρόγονος της ιστορικής χαλυβουργίας ήταν η Ελληνικά Συρματουργεία, μια μικρή βιοτεχνία που δημιουργήθηκε στην οδό Πειραιώς, στο ύψος των Πετραλώνων.
Το 1961 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής βάζει τον θεμέλιο λίθο στην πρώτη υψικάμινο της Χαλυβουργικής. Στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 ήταν η μοναδική πλήρως καθετοποιημένη χαλυβουργία στην Ελλάδα που χρησιμοποιούσε σιδηρομετάλλευμα ως πρώτη ύλη για την παραγωγή τελικών προϊόντων. Η εταιρεία είχε μεγάλη συμμετοχή στα μεγάλα έργα υποδομής που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες, όπως είναι οι μεγάλοι οδικοί άξονες, μεγάλα ιδιωτικά έργα, μεγάλα λιμάνια και στάδια, γέφυρες, αεροδρόμια κ.ά. Η συμβολή της Χαλυβουργικής στην εθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας μετά το 1950 είναι καθοριστική, αφού η χωρα είχε δική της παραγωγή σε χάλυβα για όλα τα μικρά και μεγάλα έργα που άλλαξαν το πρόσωπο της Ελλάδας τις τελευταίες δεκαετίες. Η Χαλυβουργική στην ακμή της απασχολούσε 2.500 τεχνεργάτες και οι Αγγελόπουλοι αποτελούσαν τους μεγαλύτερους ιδιώτες παραγωγούς χάλυβα διεθνώς.
Οι δραστηριότητες στη ναυτιλία
Ιδρυτής του Ομίλου Arcadia, ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος δραστηριοποιήθηκε από νωρίς στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Με σύγχρονα πλοία στα οποία κυματίζει η ελληνική σημαία, πρωτοπόρος σε θέματα ασφάλειας των ναυτικών, με περιβαλλοντικές ευαισθησίες και συνεχείς βραβεύσεις για την ποιότητα των πλοίων όπως προκύπτει από συνεχείς και αυστηρούς ελέγχους των λιμενικών αρχών όλου του κόσμου-Port State Control Inspections Performance Statistics.
Η δομή του ομίλου στη ναυτιλία
Στον όμιλο υπάρχουν δύο εταιρείες, η Arcadia Shipmanagement με στόλο από 13 δεξαμενόπλοια και η Αegean Bulk με 10 φορτηγά πλοία.
Είναι η μόνη ναυτιλιακή εταιρεία, παγκοσμίως, η οποία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται αποκλειστικά από νεότευκτα πλοία. Ό,τι ενέτασσε στο στόλο της το είχε ναυπηγήσει.
Στον ιστό των δεξαμενόπλοιών της κυματίζει η ελληνική σημαία ενώ οι αξιωματικοί είναι Έλληνες. Πρόκειται για μία από τις μόλις τρεις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που έχουν πάνω από το 80% του στόλους στο ελληνικό νηολόγιο. Οι άλλες δύο είναι του Ιωάννη Αγγελικούση και η Eletson των Καρασταμάτη-Χατζηελευθεριάδη- Κέρτσικοφ.
Τα θεμέλια της εταιρείας μπήκαν το 1998 όταν έβαλε παραγγελίες για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων δεξαμενοπλοίων. Με διαδοχικές παραγγελίες, όλες σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας που έφθασαν τα 36 πλοία συνολικά, οι Αγγελόπουλοι δημιούργησαν δύο σύγχρονους στόλους. Έναν για μεταφορά πετρελαίου και έναν για μεταφορά ξηρού φορτίου.
Όλα τα πλοία του Ομίλου διαθέτουν τη βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία ώστε να παρέχουν ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες με απόλυτο σεβασμό στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και στην ασφάλεια πληρώματος και κύτους. Και όπως τονίζουν σε κάθε ευκαιρία οι Αγγελόπουλοι «τίποτα από τα παραπάνω δεν θα είχε επιτευχθεί χωρίς την υποστήριξη και την αφοσίωση των ανθρώπων μας, των συνεργατών μας και κυρίως των άξιων ναυτικών μας».