ΤΑΞΙ:Στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών βρέθηκε οδηγός ταξί στον Πειραιά, ο οποίος συνελήφθη στις 6 Ιουνίου 2025 από αστυνομικούς της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, μετά από σοβαρή καταγγελία για υπερχρέωση επιβατών.
Εισέπραξε ποσό άνω του τετραπλάσιου του νόμιμου κομίστρου
Ο 51χρονος ημεδαπός οδηγός ταξί φέρεται να παρέλαβε επιβάτες από κεντρικό σημείο της Αθήνας και να τους μετέφερε στην Πύλη Ε1 του λιμανιού του Πειραιά, όπου και τους χρέωσε ποσό πολλαπλάσιο του προβλεπόμενου αντιτίμου.
Κατά τον τυπικό έλεγχο των αστυνομικών, διαπιστώθηκε ότι το ταξίμετρο του οχήματος ήταν εκτός λειτουργίας, κάτι που αποτελεί σαφή παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας περί παροχής μεταφορικών υπηρεσιών. Ο οδηγός δεν παρείχε αποδείξεις, ενώ το ποσό που ζητήθηκε ήταν υπερπολλαπλάσιο της μέσης αξίας της διαδρομής, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους επιβάτες.
Η αντίδραση της Τροχαίας και οι προβλεπόμενες κυρώσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σε βάρος του οδηγού σχηματίστηκε δικογραφία για είσπραξη υπερβολικού κομίστρου, ενώ του επιβλήθηκαν και διοικητικά πρόστιμα για παραβίαση της υποχρέωσης χρήσης ταξίμετρου, απουσία έκδοσης απόδειξης και αισχροκέρδεια.
Η Τροχαία υπενθυμίζει πως κάθε όχημα ΤΑΞΙ υποχρεούται σε διαρκή λειτουργία ταξιμέτρου καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής, ανεξαρτήτως απόστασης ή προορισμού. Η μη χρήση του αποτελεί σοβαρό διοικητικό και ποινικό αδίκημα, ειδικά όταν συνδυάζεται με πρακτικές υπερχρέωσης.
Τι πρέπει να προσέχουν οι επιβάτες
Η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών επισημαίνει στους πολίτες ότι σε κάθε διαδρομή με ΤΑΞΙ ο οδηγός οφείλει να ενεργοποιεί το ταξίμετρο από την έναρξη της διαδρομής, να έχει αναρτημένο τιμοκατάλογο εντός του οχήματος και να παραδίδει απόδειξη πληρωμής.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, οι επιβάτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελία είτε τηλεφωνικά είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφέροντας αριθμό κυκλοφορίας, ώρα και τόπο του περιστατικού.
Ανάλογες καταγγελίες μπορούν να αποσταλούν και στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ειδικά σε περιπτώσεις υπερχρέωσης ή μη παροχής νομίμων παραστατικών.
Κλιμακώνονται οι έλεγχοι – Συχνά τα φαινόμενα αισχροκέρδειας
Πηγές από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής επιβεβαιώνουν στο tilegrafimanews.gr ότι το φαινόμενο της αισχροκέρδειας σε πιάτσες υψηλής ζήτησης, όπως αυτές στο λιμάνι του Πειραιά και στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, παραμένει ανησυχητικά συχνό, ιδίως σε περιπτώσεις αλλοδαπών τουριστών ή πολιτών που δεν γνωρίζουν τις νόμιμες τιμές.
Γι’ αυτόν τον λόγο, το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούνται εντατικοί στοχευμένοι έλεγχοι, τόσο από τη Διεύθυνση Τροχαίας, όσο και από μικτά κλιμάκια της Αστυνομίας και του Υπουργείου Μεταφορών, σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας.
Τι προβλέπει η νομοθεσία για παραβιάσεις
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, οι οδηγοί ΤΑΞΙ που προβαίνουν σε:
-
μη λειτουργία ταξιμέτρου
-
μη έκδοση απόδειξης
-
είσπραξη υπέρογκου κομίστρου
αντιμετωπίζουν διοικητικά πρόστιμα από 1.000 έως 3.000 ευρώ, ανάκληση άδειας κυκλοφορίας, καθώς και ποινικές κυρώσεις σε περιπτώσεις υποτροπής.
Τι να κάνετε αν πέσετε θύμα
Επιβάτες που πέφτουν θύμα αυθαιρεσίας, μπορούν άμεσα να:
-
Καλέσουν το 100 και να ζητήσουν έλεγχο επιτόπου από Τροχαία.
-
Σημειώσουν αριθμό κυκλοφορίας και ώρα περιστατικού.
-
Υποβάλουν καταγγελία με φωτογραφικά στοιχεία (π.χ. απουσία ταξιμέτρου).
-
Ενημερώσουν το Κέντρο Καταναλωτή για νομική υποστήριξη.
Συμπέρασμα
Το περιστατικό στον Πειραιά φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ανάγκη για ενίσχυση της διαφάνειας και της εμπιστοσύνης στις αστικές μεταφορές. Η εφαρμογή του νόμου, σε συνδυασμό με την ενημέρωση των πολιτών, αποτελεί το μόνο αντίδοτο απέναντι σε φαινόμενα αισχροκέρδειας που τραυματίζουν όχι μόνο την καθημερινότητα αλλά και τον τουρισμό της χώρας.