Εκατομμύρια ηλεκτρονικά μηνύματα στέλνει κάθε μήνα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με στόχο να υπενθυμίσει τις υποχρεώσεις των φορολογουμένων και να προλάβει την καθίζηση των φορολογικών εσόδων.
Ξεχάσατε να υποβάλετε εγκαίρως περιοδική δήλωση ΦΠΑ ή να πληρώσετε μια δόση φόρου εισοδήματος ή ΦΠΑ; Η εφορία θα σας εντοπίσει και θα σας στείλει ηλεκτρονικό μήνυμα. Όταν δείτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας την περίφημη διεύθυνση no.reply@taxisnet.gr να ξέρετε ότι είναι από την εφορία.
Η no.reply@taxisnet.gr είναι ηλεκτρονική διεύθυνση που χρησιμοποιείται από το Τμήμα Α’ Δράσεων Προληπτικής Συμμόρφωσης της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης, με στόχο την άμεση και οικειοθελή ανταπόκριση των φορολογουμένων έναντι των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
Μηνύματα υπενθύμισης: Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ’ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β’ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
[irp posts=”139163″ name=”Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Η έγκυκλιος για τα χιλιόμετρα”]
Μηνύματα εντοπισμού: Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών. Αφορούν τις εξής θεματικές ενότητες:
α) ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
β) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
γ) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
[irp posts=”139169″ name=”ΕΦΚΑ: Επιστροφή -παράνομα εισπραχθέντων- εισφορών σε 400.000 ασφαλισμένους”]
δ) Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ες οφειλή/ές, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
Τι γίνεται όμως αν έχετε τακτοποιήσει τις φορολογικές σας υποχρεώσεις και λαμβάνετε ηλεκτρονικά μηνύματα;
Εάν έχετε τακτοποιήσει τη φορολογική σας υποχρέωση μετά την ημερομηνία αναζήτησής της στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, τότε λαμβάνετε ηλεκτρονικό μήνυμα εντοπισμού ή υπενθύμισης, αφού η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης δεν έχει ενημερωθεί εγκαίρως για την τακτοποίηση αυτή. Η ημερομηνία αναζήτησης αναγράφεται πάντοτε στα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού. Σε περίπτωση που έχετε ήδη τακτοποιήσει τη συγκεκριμένη υποχρέωση, αγνοήστε το μήνυμα που λάβατε.
Τηλεφωνικές οχλήσεις
Εκτός από τα ηλεκτρονικά μηνύματα η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης έχει αναπτύξει δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας, που αφορούν αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογουμένων και οφειλετών. Για τον λόγο αυτό έχει συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο εξερχόμενων κλήσεων, το οποίο στελεχώνεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης, με κύρια αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και την καταβολή των οφειλών, όπως γράφει το newsbeast.gr