Αποκαρδιωτική η εικόνα των ακτών από την Πειραϊκή έως την Βούλα. Το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε προσωρινό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας. “Ρημάδι” το μηχανοστάσιο και τρύπιες σωληνώσεις. Σκουριασμένες οι λαμαρίνες στα στεγανά απ’ όπου έμπαζε νερά.
Την ίδια αποκαρδιωτική εικόνα παρουσιάζουν και σήμερα, Παρασκευή (15/09) οι ακτές σε Σαλαμίνα, Πειραϊκή, Καλαμάκι, Άγιο Κοσμά και Γλυφάδα.
Η ρύπανση των υδάτων, που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» την περασμένη Κυριακή στον Σαρωνικό, είναι ανεξέλεγκτη με τις εταιρείες απορρύπανσης να κάνουν πλέουν ό,τι μπορούν για να απομακρύνουν το… μαζούτ από τη θάλασσα.
Ντοκουμέντο για το πλοίο του θανάτου
Όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, που αποκαλύπτει το πόρταλ «902.gr», το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.
Συγκεκριμένα, στις 26 Ιούλη δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου. Στη συνέχεια, ακολούθησε και άλλη παράταση μέχρι τις 27 Σεπτέμβρη. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.
[irp posts=”149233″ name=”Θεόδωρος Κουντούρης-Πετρελαιοκηλίδα: Το αφεντικό του Αγία Ζώνη ΙΙ” που κατέστρεψε τον Σαρωνικο”]
Το γεγονός επιβεβαιώνει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που παρέτεινε την άδεια λειτουργίας στο πλοίο, την ώρα που σύμφωνα με μαρτυρίες παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα στο μηχανοστάσιο και στις σωληνώσεις του.
Για παράδειγμα, σοβαρές καταγγελίες υπάρχουν για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα… Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά, αναφέρει το newsbomb.gr.