«Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σεβόμενο τις ανησυχίες του εμπορικού κόσμου, για τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργούνται εν μέσω των περιοριστικών μέτρων, από την πώληση από τα σούπερ μάρκετ βιομηχανικών ειδών που δεν είναι πρώτης ανάγκης, την ώρα που τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά καταστήματα έχουν κλείσει με κρατική εντολή, αποφάσισε να απαγορεύσει κατά την διάρκεια των περιοριστικών μέτρων την πώληση των ειδών αυτών με λιανική πώληση από τα σούπερ μάρκετ προσπαθώντας να εξασφαλίσει ισορροπία και ισονομία στην αγορά.
Στόχος μας όταν τελειώσει όλος αυτός ο εφιάλτης είναι να είμαστε όλοι εδώ με υγιείς επιχειρήσεις και εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας. Έχει έλθει η ώρα να συνεννοηθούμε πολιτισμένα για να πάμε όλοι μαζί μπροστά».
Ποια προϊόντα αποσύρονται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ
Συγκεκριμένα, μετά την ΚΥΑ, τα προϊόντα που αποσύρονται από τα ράφια, με εξαίρεση το ηλεκτρονικό εμπόριο, αφορούν τα προϊόντα από τις εξής κατηγορίες:
Ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακές μονάδες υπολογιστών και λογισμικού (ΚΑΔ 47.41),
ηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό (ΚΑΔ 47.42),
εξοπλισμό ήχου και εικόνας (ΚΑΔ 47.43),
κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα (ΚΑΔ 47.51),
χαλιά, κιλίμια και επενδύσεις δαπέδου και τοίχου (ΚΑΔ 47.53),
ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (ΚΑΔ 47.54),
έπιπλα, φωτιστικά και άλλα είδη οικιακής χρήσης – εξαιρούνται ανταλλακτικά (π.χ. λαμπτήρες), σάρωθρα για οικιακή καθαριότητα (ΚΑΔ 47.59.58.35), καθώς και σκούπες και βούρτσες για την οικιακή καθαριότητα (ΚΑΔ 47.59.58.37) (ΚΑΔ 47.59),
βιβλία (ΚΑΔ 47.61),
παιχνίδια (ΚΑΔ 47.65),
ενδύματα, με εξαίρεση τα καλσόν (ΚΑΔ 47.71.71.43) (ΚΑΔ 47.71),
υποδήματα δερμάτινα είδη (ΚΑΔ 47.72).
Ενστάσεις από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς
Η απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκει αντίθετο τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη, θεωρώντας περιττό το μέτρο από την στιγμή που τα εν λόγω προϊόντα αποτελούν ένα πολύ μικρό κομμάτι του τζίρου στα σούπερ μάρκετ.
«Κατά τη διάρκεια της καραντίνας με την προσωρινή απουσία φυσικών καταστημάτων, την απώλεια πελατών, τη μείωση πωλήσεων και τη μείωση τζίρου, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί, ώστε η αδυναμία εξυπηρέτησης του καταναλωτή σήμερα να μη μετατραπεί σε δυσαρέσκεια του πελάτη αύριο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του κοινωνικού αυτοματισμού σε μια προσωρινή έκτακτη κατάσταση καραντίνας. Ας μην ξεχνάμε όμως πως πίσω από μία βιτρίνα καταστήματος υπάρχει μια εφοδιαστική εμπορική αλυσίδα αξίας, με χονδρικό εμπόριο, μεταπώληση, εισαγωγή, αλλά και την εγχώρια παραγωγή προϊόντων, που περιορίζονται», είπε και συνέχισε:
«Προσωπικά, δεν βλέπω ως απειλή τα σούπερ μάρκετ που κάνουν το 2% του τζίρου της αγοράς σε διαρκή αγαθά, ούτε τις λαϊκές αγορές, αλλά τη μικρή δυνατότητα των ΜμΕ του εμπορίου με μόνο το 17% των επιχειρήσεων να διαθέτει e-shop για διαδικτυακές πωλήσεις. Αυτό είναι το σημαντικό για μένα, αφού τα χρήματα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ μένουν εδώ και πληρώνουν θέσεις εργασίας, ενώ, αντιθέτως, οι γνωστοί κολοσσοί του e-commerce κάνουν πάρτι στην ελληνική αγορά και τα χρήματα δεν μένουν στη χώρα μας. Ας προβληματιστούμε».