ΤΕΜΠΗ: Ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, μιλώντας για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, αποκάλυψε ότι από το 2020 δεν ταξιδεύει με τρένο.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
«Δεν γίνεται χωρίς να γίνουν πολλά λάθη ταυτόχρονα κανένα δυστύχημα. Ο σταθμάρχης έκανε ένα μοιραίο λάθος. Ήταν κάποτε αχθοφόρος αλλά το ξεπερνάω, μου κάνει εντύπωση γιατί ο κλειδούχος ρωτάει να αλλάξει το κλειδί. Τι δουλειά έχει ο κλειδούχος; Ήταν ο κλειδούχος στη θέση του σταθμάρχη; Θα διευκρινιστεί με την διερεύνηση» είπε μιλώντας στο ΟΡΕΝ. «Σε κάποια σημεία μέσα σε σήραγγες δεν υπάρχει σήμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει επικοινωνία. Υπήρχαν 12 λεπτά» σχολίασε.
«Για 5,5 χλμ. έβλεπε το τρένο. Μετά όχι, δεν δούλευε το σύστημα τηλεδιοίκησης και για λόγους δολιοφθοράς. Δούλευε μέχρι το 2011. Το γιατί φτάσαμε σε αυτό το σημείο να ρωτήσετε τον ΟΣΕ. Αν σήμερα αποφασίσουν να φτιάξουν το σύστημα θα χρειαστούν 3 χρόνια. Μόνο στο κομμάτι Τιθορέα – Λάρισα δουλεύει το σύστημα» πρόσθεσε.
«Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε ένα κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, ήταν τρεις άνθρωποι, ένας σταθμάρχης και δύο συντονιστές που έλεγχαν όλα τα τρένα σε όλη την Ελλάδα. Στην οδό Καρόλου ήταν. Έτσι μπορούσαν να προλάβουν την όποια κατάσταση μπορούσε να δημιουργηθεί. Αυτό καταργήθηκε. Σήμερα δεν υπάρχει» περιέγραψε.
Παράλληλα τόνισε πως αν υπήρχε κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη. Το κέντρο παρακολούθησης σταμάτησε επειδή έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλαξε γραφεία και δεν κράτησε το προσωπικό. Δούλευαν επί 24 ώρες και παρακολουθούσαν την κυκλοφορία. Δεν τα λέω τυχαία. Υποτίθεται ότι ανέπτυξε δικό της σύστημα παρακολούθησης με GPS, αυτό δεν σου δείχνει αν πήρες άλλη γραμμή. Αυτό σου δίνει μόνο πού είναι, το στίγμα. Αυτό δεν μου λέει κάτι από άποψη ασφάλειας».