Ένας από τους βασικούς στόχους του ΥΠΟΙΚ είναι η αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων, μέσω της παραλαβής των πινακίδων από χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι λόγω της υψηλής φορολογίας είχαν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους.
Οι παρεμβάσεις δεν πρόκειται να θίξουν το στόχο για ετήσια έσοδα 1,2- 1,3 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ σχεδιάζονται επιβαρύνσεις για κάθε όχημα που κυκλοφορεί στην ελληνική επικράτεια, ακόμη και για τα οχήματα που έχουν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο αυτό τα σενάρια που επεξεργάζεται η επιτροπή για τα τέλη κυκλοφορίας, προβλέπουν νέο τρόπο υπολογισμού με βάση του ρύπους ακόμη και για παλαιότερα οχήματα από αυτά που ισχύει αυτό σήμερα.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα, για οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό.
Η πρόταση προβλέπει τον υπολογισμό με βάση τους ρύπους για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2007, έτσι ώστε να προκύψουν μειώσεις για τα οχήματα ηλικίας έως δέκα ετών μεγάλου κυβισμού, και αυξομειώσεις για τα μικρότερου κυβισμού. Μια ακόμη αλλαγή που προωθείται είναι η καθιέρωση αυτοκόλλητου το οποίο θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Το αυτοκόλλητο θα περιλαμβάνει και ειδικό «τσιπάκι» με πληροφορίες για ασφάλιση και ΚΤΕΟ και θα είναι δωρεάν για τα οχήματα με ελληνικές πινακίδες. Το αυτοκόλλητο θα υποχρεωθούν να λαμβάνουν και οι ιδιοκτήτες οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα καταβάλλοντας αντίτιμο, ανάλογα με το χρόνο που το όχημα θα κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.