ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017– ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Προσπάθεια να… διασώσει κάποιες από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας 2017 και στα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης που είχε σχεδιάσει ο προκάτοχός της Τρύφων Αλεξιάδης καταβάλλει η υφυπουργός Οικονομικών, Αικατερίνη Παπανάτσιου.
Στόχος της είναι να ανακοινωθούν εντός αυτής της εβδομάδας – ει δυνατόν και σήμερα (17/11/2016) – οι τελικές αποφάσεις και για τα δύο αυτά εκκρεμή ζητήματα, ώστε τα μεν ειδοποιητήρια για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας 2017 να αναρτηθούν άμεσα στους λογαριασμούς που έχουν στο TAXISnet πέντε εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων, η δε εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος θέρμανσης για την περίοδο 2016 – 2017 να αρχίσει να λειτουργεί το αργότερο έως τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας.
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», εξετάζεται ακόμη εάν μπορεί να διασφαλιστεί ότι θα είναι τουλάχιστον δημοσιονομικά ουδέτερη ή ακόμη και θετική για τα έσοδα του Δημοσίου μια τροποποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας 2017, η οποία θα προβλέπει τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα παλαιά Ι.Χ. μεσαίου και μεγάλου κυβισμού σε τέτοιο βαθμό, ώστε να αποτελέσει κίνητρο για εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους οχημάτων να άρουν την ακινησία.
Στο μεταξύ, τα σενάρια για το τι θα ισχύσει τελικά δίνουν και παίρνουν. Κανείς δεν γνωρίζει τους ακριβείς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ωστόσο, κάποιες υπάρχουν πρώτες ενδείξεις…
Η πρώτη, σύμφωνα με την «Ημερησία», έχει να κάνει με τη μείωση των τελών κυκλοφορίας 2017 στα υψηλού κυβισμού ηλικίας 10 ετών και άνω αυτοκινήτων σε ένα ποσοστό από 5% έως και 40%, σε μια προσπάθεια αφενός να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων από όσα αυτοκίνητα έχουν απομείνει σε κυκλοφορία, αφετέρου να δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την ανάκτησή τους.
[irp posts=”80231″ name=”Τέλη κυκλοφορίας 2017: Πόσο θα κοστίσουν”]
Βέβαια, τα τέλη κυκλοφορίας 2017 που αναμένεται να ισχύσουν παραμένουν «τσουχτερά» παρ’ όλες τις μειώσεις που θα ισχύσουν, καθώς για τα 2λιτρα θα κυμανθούν από 492-552 ευρώ, τα 3λιτρα από 666-750 ευρώ και τα 4λιτρα και άνω από 738-828 ευρώ. Ωστόσο, πριν οι εκπτώσεις χαρακτηριστούν «γενναίες», θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου, καθώς σε αυτόν τον τύπο των αυτοκινήτων είναι ένα έξοδο πολύ σημαντικό λόγω των μεγάλων, ενεργοβόρων, κινητήρων.
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι το άνοιγμα, προς τα κάτω, της ψαλίδας των αυτοκινήτων όπου τα τέλη κυκλοφορίας 2017 θα υπολογίζονται με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν. Συγκεκριμένα, θα αφορά όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 (ίσχυε από 1/11/2010) και μένει να δούμε εάν ισχύσουν οι ίδιοι συντελεστές. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στις περιπτώσεις αυτοκινήτων με μικρούς σε κυβισμό παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες (Euro 4), αναφέροντας ως παράδειγμα περίπτωση κινητήρα 1.300 κ.εκ. που επιβαρυνόταν με τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με τα νέα δεδομένα θα επιβαρυνθεί με περισσότερα από 400 ευρώ!
Η τρίτη αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη νέα μείωση του ορίου του CO2 που προσφέρει απαλλαγή από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από τα 90 στα 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που θα «πετάξει» πολλά αυτοκίνητα εκτός, ενώ πολύ πιθανή είναι η αύξηση των συντελεστών για CO2 άνω των 161 γρ. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθούν σημαντικά τα τέλη.
Σε γενικές γραμμές, ένα εύρος στο οποίο θα κυμανθούν τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 22 ευρώ έως και 828 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν κι άλλες εκπλήξεις.