ΤΕΜΠΗ: Συγκλονιστική συνεδρίαση με τους συγγενείς στα θεωρεία
Ρεπορτάζ: Παντελής Χαριτάκης
Η σημερινή ημέρα στη Βουλή, Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, καταγράφεται ως μία από τις πιο φορτισμένες πολιτικά και συναισθηματικά στιγμές του κοινοβουλευτικού σώματος. Στα θεωρεία της Ολομέλειας βρίσκονται συγγενείς των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, παρακολουθώντας μία συζήτηση που έχει ήδη φέρει πολιτικές συγκρούσεις, υπόγεια ρεύματα και ανοιχτά ρήγματα εντός Νέας Δημοκρατίας.
Η συζήτηση για τις τρεις προτάσεις σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής αφορά 14 πολιτικά πρόσωπα – μεταξύ αυτών, τον πρώην Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, τον πρώην Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Στις 11 η ομιλία Καραμανλή – «Να με παραπέμψετε»
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής αναμένεται να μιλήσει στις 11:00, σε μία καθοριστική και πολιτικά φορτισμένη παρέμβαση, στην οποία – σύμφωνα με πληροφορίες του tilegrafimanews.gr – θα δηλώσει αθώος αλλά θα ζητήσει ο ίδιος την παραπομπή του στο Δικαστικό Συμβούλιο, ώστε να διαλυθούν οι σκιές.Θα αναφερθεί εκτενώς στη σύμβαση 717, αλλά και στο χρονικό των αποφάσεων που έλαβε στο Υπουργείο Υποδομών. Θα καλέσει τους συναδέλφους του «να μην κρυφτούν πίσω από το πολιτικό κόστος» και θα δηλώσει πως «μόνο η Δικαιοσύνη μπορεί να κρίνει αντικειμενικά».
Η Βουλή των Ελλήνων έχει στήσει 14 κάλπες, με τη μυστική ψηφοφορία να αναμένεται να διαρκέσει έως και τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης.
Η απουσία της αντιπολίτευσης και το παιχνίδι των ανεξάρτητων
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, της Νέας Αριστεράς και του ΚΚΕ θα απέχουν από τη διαδικασία, γεγονός που διευκολύνει τον αριθμητικό συσχετισμό για τη ΝΔ. Παράλληλα, τουλάχιστον δύο ανεξάρτητοι βουλευτές – μεταξύ τους και ο Χάρης Κατσιβαρδάς – φέρονται διατεθειμένοι να στηρίξουν την πρόταση της πλειοψηφίας.
Η κυβερνητική πρόταση αφορά μόνο τον Κ. Καραμανλή, για πλημμέλημα (παράβαση καθήκοντος). Όπως είχε δεσμευθεί ο πρωθυπουργός, αν το Δικαστικό Συμβούλιο εντοπίσει κακουργηματικές ενδείξεις, η Βουλή θα επανεξετάσει την υπόθεση.
Η επίμαχη πρόταση για Μητσοτάκη και η καταγγελία Καρυστιανού
Η πρόταση της τετραπλής συμμαχίας – Ελληνική Λύση, Νίκη, Πλεύση Ελευθερίας και Κίνημα Δημοκρατίας – για παραπομπή του Κυριάκου Μητσοτάκη με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας, δημιούργησε αίσθημα αμηχανίας και δυσφορίας ακόμα και σε σκεπτόμενα κομμάτια της αντιπολίτευσης.
Επιπλέον, η καταγγελία της Μαρίας Καρυστιανού πως απειλήθηκε η ζωή της και του παιδιού της, χωρίς όμως να παραδώσει ονόματα στις Αστυνομικές Αρχές, θόλωσε τη δημόσια εικόνα και περιόρισε την πειστικότητα του αφηγήματος των «4».
Μητσοτάκης: Πάει Βουλή, αλλά κρατά αποστάσεις
Παρά τις εισηγήσεις συνεργατών του να αποφύγει τη φυσική του παρουσία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανέβει στο βήμα της Ολομέλειας, τονίζοντας – σύμφωνα με το ρεπορτάζ του tilegrafimanews.gr – ότι «δεν θέλω να πουν ότι κρύβομαι».
Ο Πρωθυπουργός σκοπεύει να κρατήσει θεσμικό, αυστηρό και ενωτικό ύφος, αποφεύγοντας προσωπικές επιθέσεις. Ωστόσο, είναι βέβαιο πως θα απαντήσει στον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος συντηρεί ανοικτά σενάρια για νέο κόμμα.
Σαμαράς – Μητσοτάκης: Ρήξη από απόσταση και μισόλογα
Ο Αντώνης Σαμαράς, με αφορμή την παρουσίαση βιβλίου του Σταύρου Λυγερού στο Πολεμικό Μουσείο, έριξε ευθείες βολές στην εξωτερική πολιτική του Μητσοτάκη, λέγοντας ότι «η χώρα οδηγείται σταδιακά σε κατάσταση ομηρίας έναντι της Τουρκίας». Ο νυν Πρωθυπουργός απάντησε πως «δεν χρειαζόμαστε κάθε τόσο αυτόκλητους συμβουλάτορες».
Ερωτηθείς από δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ αν σχεδιάζει την ίδρυση νέου κόμματος, ο Σαμαράς αρκέστηκε να χαμογελάσει, χωρίς να διαψεύσει τίποτα. Στην αίθουσα παρόντες ήταν πολλοί κεντροαριστεροί παράγοντες, αλλά ελάχιστοι ενεργοί βουλευτές της ΝΔ.
Η Χρυσοβελώνη και ο Σπίρτζης επιστρέφουν στο προσκήνιο
Σήμερα, στη Βουλή θα μιλήσει και η Μαρίνα Χρυσοβελώνη, πρώην βουλευτής των ΑΝΕΛ και πρώην υφυπουργός Μεταφορών. Όπως και ο Χρήστος Σπίρτζης, ζητούν να τοποθετηθούν δημόσια για τη διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου επί των ημερών τους.
Κανείς από τους πρώην υφυπουργούς Μεταφορών της ΝΔ δεν θα μιλήσει, κάτι που ερμηνεύεται ως πολιτική γραμμή αποφυγής περαιτέρω φθοράς.