Μέσα σε διάστημα δύο μηνών αναμένεται να πραγματοποιηθεί η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ την οποία ενέκρινε η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Aegean, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης.
Οι μέτοχοι της εταιρείας ενέκριναν και τα τρία θέματα της σημερινής γενικής συνέλευσης και συγκριμένα την ΑΜΚ, την έκδοση τίτλων κτήσης μετοχών (warrants) της εταιρείας, που θα αντιστοιχούν στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου μετά την ΑΜΚ που θα διατεθούν στο ελληνικό δημόσιο, καθώς και τις απαραίτητες τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας.
Αυτά είναι και τα δύο απαραίτητα βήματα που θα “ξεκλειδώσουν” την καταβολή της κρατικής ενίσχυσης των 120 εκατ. ευρώ, ως αντιστάθμισμα των ζημιών που υπέστη η εταιρεία κατά το απαγορευτικό των πτήσεων που επιβλήθηκε την περασμένη άνοιξη, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Η κεφαλαιακή ενίσχυση κρίνεται απαραίτητη καθώς όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπος με τη σοβαρότερη κρίση εν καιρώ ειρήνης. “To 2020 έκλεισε με ζημιές 118,5 δισ. δολαρίων για τον κλάδο, ενώ όπως φαίνεται και το 2021 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά”, σημείωσε ο κ. Γερογιάννης, προσθέτοντας ότι για την Aegean οι ζημιές του 2020 αναμένεται να διαμορφωθούν στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ προ φόρων και μετά φόρων στα επίπεδα των 230 εκατ. ευρώ, ενώ η απώλεια του κύκλου εργασιών προσεγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ”.
Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας η πανδημία βρήκε την Aegean με εξαιρετικά υψηλά ταμειακά διαθέσιμα και σχεδόν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, τα αποτελέσματα της πανδημίας όμως ήταν καταστροφικά για τον κλάδο, καθώς στα ελληνικά αεροδρόμια όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη η επιβατική κίνηση κατέγραψε μείωση πτώση άνω του 80%.
Αναφερόμενος στις κινήσεις θωράκισης της Aegean ο κ. Γερογιάννης σημείωσε ότι “δημιουργήσαμε σύστημα άμεσης και δυναμικής διαχείρισης του δικτύου. Συνεργαστήκαμε με ελληνικές και διεθνείς αρχές για τη διαμόρφωση εκείνων των συνθηκών που θα προστάτευαν τους επιβάτες και το προσωπικό μας, προχωρήσαμε σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές μας για τη μείωση του κόστους. Ταυτόχρονα διατηρήσαμε ακέραιη τη μεγάλη παραγγελία για τα 46 Airbus έχοντας ήδη παραλάβει τα πρώτα 8 μέσα σε αυτή τη συγκυρία”.
O ίδιος εκτίμησε ότι η αρχή της ανάκαμψης για τις αερομεταφορές αναμένεται εντός του 2021 και η ομαλοποίηση εντός του 2022 και πρόσθεσε ότι με την κεφαλαιακή ενίσχυση των 180 εκατ. ευρώ (σ.σ. 120 εκατ. κρατικής ενίσχυσης και 60 εκατ. από τους μετόχους) “θα διασφαλίσουμε την επάνοδο της εταιρείας σε μια πορεία ανάπτυξης με το πού το επιτρέψουν οι συνθήκες”.
Ευ. Βασιλάκης: Είμαστε περήφανοι που αντέξαμε μέχρι σήμερα
Μιλώντας για την πορεία από την εμφάνιση της πανδημίας μέχρι σήμερα ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, σημείωσε ότι “στην αντιμετώπιση της κρίσης μέχρι σήμερα έχουν συμβάλλει με τον καλύτερο τρόπο οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της εταιρείας σε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχουν κάνει για να προσαρμοστούν στα δεδομένα”, ενώ τόνισε ότι “η εταιρεία απολαμβάνει την εμπιστοσύνη με τις τράπεζες στις οποίες μπορούμε να στηριχθούμε”.
“Λαμβάνουμε για πρώτη φορά μία σημαντική στήριξη από το ελληνικό κράτος, που έχει ήδη στηρίξει εργαζομένους και επιχειρήσεις με οριζόντια μέτρα, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, και κάνει και κάτι ειδικό, όπως έχει συμβεί σε πολλά κράτη της Ευρώπης”, δήλωσε ακόμη ο κ. Βασιλάκης.
Ο ίδιος στάθηκε στο γεγονός πως μέχρι σήμερα, ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας, η εταιρεία έχει αντέξει χωρίς ειδική στήριξη από το Δημόσιο, ενώ άλλες αεροπορικές αναζήτησαν κρατική στήριξη πολύ πιο γρήγορα. “Η εταιρεία είναι ισχυρή και άντεξε ένα χρόνο μόνο με τα οριζόντια μέτρα. Η ισχυρή κεφαλαιακή της βάση της επέτρεψε να προχωρήσει χωρίς ειδική ενίσχυση, ενώ τεράστιες εταιρείες στην Ευρώπη χρειάστηκαν ενίσχυση μήνες πριν”.
“Κάνουμε μια κοινή προσπάθεια. Οι μέτοχοι βάζουν χρήματα και οι εργαζόμενοι της εταιρείας στηρίζουν με κάθε τρόπο. Πρόκειται για μια συνολική προσπάθεια για μια εταιρεία που συνείσφερε 300 εκατ. σε φόρους και υποδομές το 2019, ενώ η συνεισφορά της την τελευταία δεκαετία έχει ξεπεράσει τα 2,8 δισ. ευρώ”, σημείωσε ακόμη.
O πρόεδρος της Aegean σημείωσε ότι αυτό που κάνει το δημόσιο είναι μια επένδυση στην αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού και της οικονομίας. Και αυτό έχει φανεί από την πορεία της εταιρείας.
” Το γεγονός ότι σε μία χώρα σαν την Ελλάδα υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να αντέξει ένα χρόνο με τα οριζόντια μέτρα χωρίς ειδική στήριξη, αυτό από μόνο του πρέπει να σημαίνει κάτι όχι μόνο για το παρελθόν αλλά και για τη δυνατότητα ανάκαμψης στο μέλλον” σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean για να τονίσει στη συνέχεια: “Ευχαριστούμε το κράτος για τη βοήθεια αλλά είμαστε περήφανοι για το πόσο αντέξαμε σε σχέση με άλλες εταιρείες σε αλλά κράτη. Είμαστε ευγνώμονες για τη στήριξη, αλλά είμαστε και περήφανοι για όσα έχουμε καταφέρει”.