ΜΜΜ: Ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στον χώρο των ΜΜΜ είναι τα νούμερα του προϋπολογισμού για το 2017.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το newsmoney.gr, με έλλειμμα συνολικού ύψους 58,2 εκατ. ευρώ θα κλείσει ο προϋπολογισμός του 2017 για τις αστικές συγκοινωνίες που εγκρίθηκε με δέκα μέρες καθυστέρηση, από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη και τον υπουργό Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη.
Τα οικονομικά μεγέθη αποτυπώνουν το βαθύ τέλμα των συγκοινωνιακών φορέων αφού ακόμη και η κερδοφόρα μέχρι πέρσι ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) προβλέπεται να εμφανίσει έλλειμμα 22,4 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα για την ΟΣΥ το έλλειμμα προβλέπεται να φτάσει τα 35,8 εκατ. ευρώ.
Ο μεγάλος κατήφορος για τις αποδεκατισμένες συγκοινωνίες θα συνεχιστεί αφού ούτε το σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα δημιουργήσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας προχωρεί αλλά ούτε και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μπορέσει να αποφέρει άμεσα οφέλη αφού πηγαίνει από καθυστέρηση σε καθυστέρηση.
[irp posts=”124112″ name=”Πάσχα 2017-Μέσα Μεταφοράς: Πως θα κινηθούν Λεωφορεία, Μετρό και Τρόλεϊ”]
Στην Διαύγεια αναρτήθηκε στις αρχές του μήνα, απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ με την οποία μεταθέτει την ημερομηνία εφαρμογής από τον Ιούνιο, στις αρχές Αυγούστου, σε μία επί της ουσίας νεκρή περίοδο αφού ο περισσότερος κόσμος βρίσκεται σε διακοπές. Ο Οργανισμός με βάση την απόφαση χωρίζει σε δύο φάσεις ότι εκκρεμεί από το έργο του νέου κομίστρου. Η πρώτη αφορά την εγκατάσταση όλων των συστημάτων έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαίου και η δεύτερη τις υπολειπόμενες εργασίες, τη διασύνδεση με την τηλεματική, καθώς και τις εκκρεμότητες με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται στην αφαίρεση του ΑΜΚΑ από τα στοιχεία για την έκδοση των νέων καρτών, ωστόσο το θέμα δεν φαίνεται να έχει τελειώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι με πρόσφατη απόφασή του ο ΟΑΣΑ ενέκρινε κονδύλι 74.400 ευρώ με σκοπό την διενέργεια έρευνας χρήσης τύπων κομίστρου και μέτρησης της εισιτηριοδιαφυγής. Στελέχη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών σημειώνουν ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια επίσημη καταγραφή.
“Για το πρόβλημα της εισιτηριοαποφυγής στα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Αθήνας, υπάρχουν μόνον εκτιμήσεις. Η τελευταία μελέτη που έγινε για το θέμα αυτό ήταν το 2006 και φυσικά δεν ανταποκρίνεται πια στα σημερινά δεδομένα” σημειώνουν. Όπως αναφέρουν τα πολύ μεγάλα ποσοστά της εισιτηριοαποφυγής που αναφέρονται κατά καιρούς, είναι εξαιρετικά υπερβολικά και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
“Προφανώς κάποιοι δεν λαμβάνουν υπόψη πως σήμερα με αποφάσεις της κυβέρνησης, σημαντικά τμήματα του πληθυσμού δικαιούνται να μετακινούνται δωρεάν με τα αστικά μέσα μεταφοράς, όπως οι άνεργοι, τα ΑμΕΑ, τα μέλη των Σωμάτων Ασφαλείας κ.ά. Το πρόβλημα της εισιτηριοαποφυγής ο ΟΑΣΑ προσπαθεί να το λύσει με την πρόσληψη 165 ατόμων με τα οποία επιδιώκει θα ενισχυθεί το Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου”. Πέρσι ο όμιλος ΟΑΣΑ είχε έσοδα 204,5 εκατ. ευρώ έναντι 215,6 εκατ. ευρώ το 2015, μειωμένα κατά 5%