ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια και εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες , Ρύθμιση χρεών εφορία – Σε ποιες περιπτώσεις δόθηκε παράταση.
News: Δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ 2 αποφάσεις του Υπ.Εργασίας με τις οποίες δίνεται επιπλέον παράταση έως 30.4.2021 στην καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) οι οποίες είχαν παραταθεί στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του νέου κορωνοϊού.
Ολα τα ΝΕΑ για τις συντάξεις και τα αναδρομικά ΕΔΩ
ΕΦΚΑ ΕΙΣΦΟΡΕΣ -Αναλυτικά:
Με την απόφαση Δ.15/Δ’/οικ.37618/1492/25-9-2020 δίνεται Παράταση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για τις επιχειρήσεις και εργοδότες για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση προθεσμίας καταβολής
1. Παρατείνονται μέχρι και 30/04/2021 για τις επιχειρήσεις και τους εργοδότες οι προθεσμίες καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών περιόδων απασχόλησης Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2020, για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση καταβολής στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του νέου κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 3 της από 11.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α’ 76), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο εικοστό τρίτο της από 30.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), χωρίς τον υπολογισμό κατά το διάστημα αυτό τόκων και άλλων προσαυξήσεων λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
2. Ειδικότερα, η παράταση της προθεσμίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών της παραγράφου 1 της παρούσας αφορά επιχειρήσεις και εργοδότες στους οποίους έχει χορηγηθεί παράταση της προθεσμίας καταβολής με τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στις κάτωθι υπουργικές αποφάσεις:
α. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.13226/325/26-3-2020 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 1044), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.13937/337/6-4-2020 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 1384) και με την υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.18043/574/25-5-2020 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2096).
β. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.18044/575/25-5-2020 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2076).
γ. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.16484/499/7-5-2020 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 1775), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.18045/576/ 25-5-2020 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2029).
———-
Με την απόφαση Δ.15/Δ’/οικ.37620/1493/24.9.2020 δίνεται παράταση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών για τις οποίες είχε χορηγηθεί παράταση προθεσμίας καταβολής
1. Παρατείνονται έως και 30/04/2021 οι προθεσμίες καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών περιόδων απασχόλησης Φεβρουαρίου, Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου 2020, καθώς και τυχόν δόσεων οφειλής από συμπληρωματική εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών προηγούμενων ετών, για τις οποίες έχει χορηγηθεί δυνατότητα παράτασης καταβολής, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του νέου κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου όγδοου της από 20.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο εικοστό πέμπτο της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), χωρίς τον υπολογισμό κατά το διάστημα αυτό τόκων και άλλων προσαυξήσεων λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.
2. Ειδικότερα, η παράταση της προθεσμίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών της παραγράφου 1 της παρούσας αφορά αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες στους οποίους έχει χορηγηθεί παράταση της προθεσμίας καταβολής με τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στις κάτωθι υπουργικές αποφάσεις:
α. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.13412/327/27-3-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 1077), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.16681/516/5-5-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 1812) και με την υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.18268/583/3-6-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2225).
β. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.18269/584/3-6-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2195).
γ. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.16486/500/7-5-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 1775), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.18271/585/3-6-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2332).
δ. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.21552/681/26-6-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2599).
ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια και εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες , Ρύθμιση χρεών εφορία – Τι ισχύει.
Ποιοι είναι οι κερδισμένοι με τη νέα ρύθμιση χρεών στην Εφορία. Δείτε τον αναλυτικό οδηγό από τον Φοροτεχνικό, Αντιπρόεδρο Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α, Ηλία Χατζηγεωργίου:
Ας τις δούμε ξεχωριστά την καθεμία από αυτές αναλύοντας ποιους αφορά και τι κέρδος θα έχουν, ξεκινώντας από την πρώτη περίπτωση, αυτή της ρύθμισης των οφειλών που δημιουργήθηκαν την περίοδο Μαρτίου έως Ιούνιο του 2020, δηλαδή όσες είχαν προθεσμία πληρωμής την περίοδο 1/3/2020 έως 30/6/2020 και έχουν πάρει σχετική αναστολή πληρωμής, απαντώντας στις υποθετικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσουν οι φορολογούμενοι.
Ποιους αφορά; Αφορά όσους φορολογούμενους θεωρήθηκαν πληττόμενοι από τα έκτακτα μέτρα του κορονοϊού. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι , ανάλογα και με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων έχουν ήδη δικαίωμα αναστολής πληρωμών αυτών των οφειλών αυτών έως τον Απρίλιο του 2021.
Αναλυτικά αξίζει να θυμίσουμε, ανάλογα με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων, δικαίωμα αναστολής πληρωμών είχαν:
Οι επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή.
Οι επιχειρήσεις που θεωρήθηκαν ότι ανήκουν σε κλάδους που έχουν πληγεί από τα μέτρα του κορονωϊού.
Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που είχαν μπει σε καθεστώς αναστολής εργασίας.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέστησαν νόμιμη μείωση των μισθωμάτων που εισέπρατταν , κατά 40%
Τι θα προβλέπει η συγκεκριμένη ρύθμιση;
Η ρύθμιση που θα δημιουργηθεί θα προβλέπει την δυνατότητα υπαγωγής των αρρύθμιστων οφειλών που έχουν ανασταλεί για έως τον Απρίλιο του 21 , σε ρύθμιση 12 άτοκων δόσεων ή 24 δόσεων με χαμηλό επιτόκιο ύψους 2,5%.
Πότε θα πληρώνεται η πρώτη δόση ;
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των δύο υπουργών , η πρώτη δόση θα πληρώνεται στο τέλος του Μαΐου του 2021, ανεξαρτήτως από το ποιο πρόγραμμα επιλεγεί.
Θα μπορούν να ενταχθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και άλλες οφειλές ;
Όχι, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν μόνο όσες οφειλές έχουν ανασταλεί και η πληρωμή τους έχει μεταφερθεί για τον Απρίλιο του 2021. Αξίζει να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό όμως ότι αυτό περιορίζει αρκετά τους δικαιούχους του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και τις οφειλές που μπορούν να μπουν σε αυτό, δεδομένου ότι οι δύο μεγαλύτεροι φόροι , ο φόρος εισοδήματος 2020 και ο ΕΝΦΙΑ 2020 βεβαιώνονται στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Επίσης όπως προκύπτει από τα λεγόμενα του υπουργού οικονομικών , δεν θα προβλέπεται δυνατότητα υπαγωγής στην νέα ρύθμιση των δόσεων ρυθμίσεων που έχουν ανασταλεί για τις 31 Απριλίου 2021. Αυτές θα πρέπει να πληρωθούν κανονικά , απλά θα μεταφερθούν στο τέλος της αρχικής ρύθμισης.
Τι κερδίζει ο δικαιούχος της ρύθμισης αυτής;
Η μετάφραση του κέρδους βρίσκεται όταν γίνει η σύγκριση με την πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων και το επιτόκιο αυτής. Για παράδειγμα φορολογούμενος με οφειλή από ΦΠΑ ύψους 11.059 ευρώ από ΦΠΑ αν χρησιμοποιήσει την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, πληρώνει επιτόκιο 5,32 %, δηλαδή 272,06 ευρώ . Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση δεν θα πληρώσει επιτόκιο , άρα κερδίζει 272,06 ευρώ. Αν χρησιμοποιήσει τις 24 δόσεις τότε με την πάγια ρύθμιση θα πληρώσει επιτόκιο ύψους 6,82 % , άρα θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους 737,65 ευρώ. Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους περίπου 276,48 ευρώ , άρα κερδίζει περίπου 461,17 ευρώ.
Ο φορολογούμενος θα έχει δικαίωμα να χάσει κάποια δόση ;
Δεν το γνωρίζουμε αυτό, αλλά αν πάει με τις λογικές της πάγιας ρύθμισης μπορεί να χάσει μόνο μία δόση σε όλο το σύνολο της αποπληρωμής της ρύθμισης. Το πρόβλημα με την πάγια ρύθμιση όμως είναι ότι η χαμένη δόση επιβαρύνεται με προσαύξηση ύψους 15%. Αυτό είναι κάτι που θεωρούμε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί από το υπουργείο.
Υπάρχει κίνητρο εφάπαξ πληρωμής ;
Δεν φαίνεται να προκύπτει κάτι τέτοιο, όπως για παράδειγμα έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής του ποσού. Άλλωστε για τα περισσότερα από αυτά τα ποσά προβλέπονταν έκπτωση όταν πληρώνονταν εμπρόθεσμα στους αρχικούς μήνες αποπληρωμής.
Αναβίωση ρυθμίσεων που χάθηκαν την περίοδο του Μαρτίου έως του Σεπτεμβρίου 2020
Πολλοί φορολογούμενοι βρέθηκαν εκτός των ρυθμίσεων που είχαν σε ισχύ , γιατί την περίοδο της αρχικής κρίσης δεν ήταν δυνατόν να τηρήσουν τις προϋποθέσεις που όριζε η ρύθμιση αυτή. Αξίζει να θυμίσουμε ότι χάσιμο μίας ευνοϊκής ρύθμισης, σημαίνει αυτόματη επαναφορά των διαγραμμένων προσαυξήσεων καθώς και όποιον άλλον ευεργετημάτων λάμβανε ο φορολογούμενος. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν , οι ρυθμίσεις των πληττόμενων φορολογούμενων που χάθηκαν θα αναβιώσουν ,χωρίς να απαιτείται η εφάπαξ πληρωμή των χαμένων δόσεων, αρκεί να πληρώνονται οι δόσεις κανονικά από το Οκτώβριο. Αντίστοιχα οι χαμένες δόσεις θα μεταφερθούν στο τέλος της ρύθμισης. Βέβαια εδώ γεννούνται μία σειρά ερωτημάτων από τους φορολογούμενους , όπως για παράδειγμα αν θα υπάρξει κάποια μέριμνα για όσους πλήρωσαν δόσεις μαζεμένες , ώστε να επαναφέρουν ρυθμίσεις με το παλιό καθεστώς. Επίσης αν θα υπάρξει αφαίρεση της υπέρογκης προσαύξησης ύψους 15% που ενδεχομένως πληρώθηκε από όσους φορολογούμενους φοβήθηκαν μην χάσουν την πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων.
Υπαγωγή σε 120 δόσεις όσων έχουν οφειλές που δημιουργήθηκαν από καταπτώσεις δανείων με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου
Το μέτρο είναι σίγουρα σημαντικό , αλλά αφορά δυστυχώς λίγους φορολογούμενους. Σε κάθε περίπτωση θα προβλεφθεί δυνατότητα υπαγωγής σε έως 120 δόσεις των αρρύθμιστων οφειλών τέτοιου τύπου. Η ρύθμιση φαίνεται ότι θα γίνει βάσει των όσων προβλέπονταν από τον Ν. 4611/2019 , τον γνωστό και ως νόμο των 120 δόσεων.
Κλείνοντας θα πρέπει να τονιστεί προς τους αρμοδίους υπουργούς ότι η οικονομία είναι ένας κύκλος που δεν μπορεί να οριοθετηθεί και να περιοριστεί σε κάποιους συγκεκριμένους μήνες , αλλά και κάποιους συγκεκριμένους φορολογούμενους. Το υγειονομικό πρόβλημα αφορά τους πάντες και δυστυχώς δεν μας έχει εγκαταλείψει , αντιθέτως εξακολουθεί να χτυπά την οικονομία και για τους επόμενους μήνες μετά τον Ιούλιο. Τα προαναφερόμενα μέτρα σίγουρα κινούνται στην σωστή λογική , αλλά θα χρειαστούν και άλλα ώστε να έχουμε μέτρα που μπορούν να καλύψουν τον κάθε μικρομεσαίο επαγγελματία, τον κάθε μισθωτό , τον κάθε φορολογούμενο γενικότερα και έτσι να μπορούμε να λέμε όλοι μας ότι λήφθηκαν τα κατάλληλα μέτρα ώστε ο οικονομικός αντίκτυπος της κρίσης να είναι μικρότερος για όλα τα νοικοκυριά.
Νέα ρύθμιση οφειλών
Ας τις δούμε ξεχωριστά την καθεμία από αυτές αναλύοντας ποιους αφορά και τι κέρδος θα έχουν, ξεκινώντας από την πρώτη περίπτωση, αυτή της ρύθμισης των οφειλών που δημιουργήθηκαν την περίοδο Μαρτίου έως Ιούνιο του 2020, δηλαδή όσες είχαν προθεσμία πληρωμής την περίοδο 1/3/2020 έως 30/6/2020 και έχουν πάρει σχετική αναστολή πληρωμής, απαντώντας στις υποθετικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσουν οι φορολογούμενοι.
Ποιους αφορά;Αφορά όσους φορολογούμενους θεωρήθηκαν πληττόμενοι από τα έκτακτα μέτρα του κορονοϊού. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι , ανάλογα και με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων έχουν ήδη δικαίωμα αναστολής πληρωμών αυτών των οφειλών αυτών έως τον Απρίλιο του 2021.
Αναλυτικά αξίζει να θυμίσουμε, ανάλογα με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων, δικαίωμα αναστολής πληρωμών είχαν:
Οι επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή.
Οι επιχειρήσεις που θεωρήθηκαν ότι ανήκουν σε κλάδους που έχουν πληγεί από τα μέτρα του κορονωϊού.
Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που είχαν μπει σε καθεστώς αναστολής εργασίας.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέστησαν νόμιμη μείωση των μισθωμάτων που εισέπρατταν , κατά 40%
Τι θα προβλέπει η συγκεκριμένη ρύθμιση;
Η ρύθμιση που θα δημιουργηθεί θα προβλέπει την δυνατότητα υπαγωγής των αρρύθμιστων οφειλών που έχουν ανασταλεί για έως τον Απρίλιο του 21 , σε ρύθμιση 12 άτοκων δόσεων ή 24 δόσεων με χαμηλό επιτόκιο ύψους 2,5%.
Πότε θα πληρώνεται η πρώτη δόση ;
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των δύο υπουργών , η πρώτη δόση θα πληρώνεται στο τέλος του Μαΐου του 2021, ανεξαρτήτως από το ποιο πρόγραμμα επιλεγεί.
Θα μπορούν να ενταχθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και άλλες οφειλές ;
Όχι, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν μόνο όσες οφειλές έχουν ανασταλεί και η πληρωμή τους έχει μεταφερθεί για τον Απρίλιο του 2021. Αξίζει να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό όμως ότι αυτό περιορίζει αρκετά τους δικαιούχους του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και τις οφειλές που μπορούν να μπουν σε αυτό, δεδομένου ότι οι δύο μεγαλύτεροι φόροι , ο φόρος εισοδήματος 2020 και ο ΕΝΦΙΑ 2020 βεβαιώνονται στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Επίσης όπως προκύπτει από τα λεγόμενα του υπουργού οικονομικών , δεν θα προβλέπεται δυνατότητα υπαγωγής στην νέα ρύθμιση των δόσεων ρυθμίσεων που έχουν ανασταλεί για τις 31 Απριλίου 2021. Αυτές θα πρέπει να πληρωθούν κανονικά , απλά θα μεταφερθούν στο τέλος της αρχικής ρύθμισης.
Τι κερδίζει ο δικαιούχος της ρύθμισης αυτής;
Η μετάφραση του κέρδους βρίσκεται όταν γίνει η σύγκριση με την πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων και το επιτόκιο αυτής. Για παράδειγμα φορολογούμενος με οφειλή από ΦΠΑ ύψους 11.059 ευρώ από ΦΠΑ αν χρησιμοποιήσει την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, πληρώνει επιτόκιο 5,32 %, δηλαδή 272,06 ευρώ . Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση δεν θα πληρώσει επιτόκιο , άρα κερδίζει 272,06 ευρώ. Αν χρησιμοποιήσει τις 24 δόσεις τότε με την πάγια ρύθμιση θα πληρώσει επιτόκιο ύψους 6,82 % , άρα θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους 737,65 ευρώ. Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους περίπου 276,48 ευρώ , άρα κερδίζει περίπου 461,17 ευρώ.
Ο φορολογούμενος θα έχει δικαίωμα να χάσει κάποια δόση ;
Δεν το γνωρίζουμε αυτό, αλλά αν πάει με τις λογικές της πάγιας ρύθμισης μπορεί να χάσει μόνο μία δόση σε όλο το σύνολο της αποπληρωμής της ρύθμισης. Το πρόβλημα με την πάγια ρύθμιση όμως είναι ότι η χαμένη δόση επιβαρύνεται με προσαύξηση ύψους 15%. Αυτό είναι κάτι που θεωρούμε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί από το υπουργείο.
Υπάρχει κίνητρο εφάπαξ πληρωμής ;
Δεν φαίνεται να προκύπτει κάτι τέτοιο, όπως για παράδειγμα έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής του ποσού. Άλλωστε για τα περισσότερα από αυτά τα ποσά προβλέπονταν έκπτωση όταν πληρώνονταν εμπρόθεσμα στους αρχικούς μήνες αποπληρωμής.
Αναβίωση ρυθμίσεων που χάθηκαν την περίοδο του Μαρτίου έως του Σεπτεμβρίου 2020
Πολλοί φορολογούμενοι βρέθηκαν εκτός των ρυθμίσεων που είχαν σε ισχύ , γιατί την περίοδο της αρχικής κρίσης δεν ήταν δυνατόν να τηρήσουν τις προϋποθέσεις που όριζε η ρύθμιση αυτή. Αξίζει να θυμίσουμε ότι χάσιμο μίας ευνοϊκής ρύθμισης, σημαίνει αυτόματη επαναφορά των διαγραμμένων προσαυξήσεων καθώς και όποιον άλλον ευεργετημάτων λάμβανε ο φορολογούμενος. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν , οι ρυθμίσεις των πληττόμενων φορολογούμενων που χάθηκαν θα αναβιώσουν ,χωρίς να απαιτείται η εφάπαξ πληρωμή των χαμένων δόσεων, αρκεί να πληρώνονται οι δόσεις κανονικά από το Οκτώβριο. Αντίστοιχα οι χαμένες δόσεις θα μεταφερθούν στο τέλος της ρύθμισης. Βέβαια εδώ γεννούνται μία σειρά ερωτημάτων από τους φορολογούμενους , όπως για παράδειγμα αν θα υπάρξει κάποια μέριμνα για όσους πλήρωσαν δόσεις μαζεμένες , ώστε να επαναφέρουν ρυθμίσεις με το παλιό καθεστώς. Επίσης αν θα υπάρξει αφαίρεση της υπέρογκης προσαύξησης ύψους 15% που ενδεχομένως πληρώθηκε από όσους φορολογούμενους φοβήθηκαν μην χάσουν την πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων.
Υπαγωγή σε 120 δόσεις όσων έχουν οφειλές που δημιουργήθηκαν από καταπτώσεις δανείων με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου
Το μέτρο είναι σίγουρα σημαντικό , αλλά αφορά δυστυχώς λίγους φορολογούμενους. Σε κάθε περίπτωση θα προβλεφθεί δυνατότητα υπαγωγής σε έως 120 δόσεις των αρρύθμιστων οφειλών τέτοιου τύπου. Η ρύθμιση φαίνεται ότι θα γίνει βάσει των όσων προβλέπονταν από τον Ν. 4611/2019 , τον γνωστό και ως νόμο των 120 δόσεων.
Κλείνοντας θα πρέπει να τονιστεί προς τους αρμοδίους υπουργούς ότι η οικονομία είναι ένας κύκλος που δεν μπορεί να οριοθετηθεί και να περιοριστεί σε κάποιους συγκεκριμένους μήνες , αλλά και κάποιους συγκεκριμένους φορολογούμενους. Το υγειονομικό πρόβλημα αφορά τους πάντες και δυστυχώς δεν μας έχει εγκαταλείψει , αντιθέτως εξακολουθεί να χτυπά την οικονομία και για τους επόμενους μήνες μετά τον Ιούλιο. Τα προαναφερόμενα μέτρα σίγουρα κινούνται στην σωστή λογική , αλλά θα χρειαστούν και άλλα ώστε να έχουμε μέτρα που μπορούν να καλύψουν τον κάθε μικρομεσαίο επαγγελματία, τον κάθε μισθωτό , τον κάθε φορολογούμενο γενικότερα και έτσι να μπορούμε να λέμε όλοι μας ότι λήφθηκαν τα κατάλληλα μέτρα ώστε ο οικονομικός αντίκτυπος της κρίσης να είναι μικρότερος για όλα τα νοικοκυριά.
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ 2020 : Τα ξημερώματα η έναρξη ΙΚΑ , ΝΑΤ, ΟΑΕΕ – ΟΠΕΚΕΠΕ
Πληρωμή συντάξεων και αναδρομικών ΙΚΑ , ΟΑΕΕ , ΝΑΤ , ΔΕΚΟ , ΚΕΑ , Α21 επίδομα παιδιού
ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια για εισφορές , Αναδρομικά και προνοιακά ΟΠΕΚΑ