Η Διοίκηση της Eurobank παρουσίασε σήμερα τη νέα αντίληψη που θα προσδιορίσει την τραπεζική λειτουργία και εξυπηρέτηση στη νέα εποχή. Η Τράπεζα προετοιμάζεται, σχεδιάζει και διαμορφώνει την «EUROBANK 2030 | Τράπεζα της Ανάπτυξης». Πρωτοπορεί και συστήνει ένα νέο μοντέλο στην ελληνική αγορά, που επενδύει στο τρίπτυχο Άνθρωπος – Τεχνολογία – Βιωσιμότητα, συνδυάζοντας την τεχνολογική καινοτομία με την εμπειρία και την υψηλή κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού της με στόχο να συμβάλλει, με βέλτιστες πρακτικές, στην εθνική προσπάθεια της βιώσιμης ανάπτυξης για όλους.
Ο επιχειρησιακός της σχεδιασμός, που ήδη υλοποιείται, με ορίζοντα δεκαετίας αναπτύσσεται σε τρεις (3) κεντρικούς άξονες:
- Χρηματοδότηση εμβληματικών έργων και επενδύσεων μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων, με στόχους την αλλαγή του παραγωγικού προτύπου της οικονομίας και τη μείωση του επενδυτικού κενού που δημιουργήθηκε στη χώρα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, κυρίως μέσω επενδύσεων βάσει των κριτηρίων ESG (Environmental, Social, Governance).
- Ολιστική στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τις μεγάλες δυνατότητες χρηματοδότησης και μέσω των πόρων ευρωπαϊκών ή/και ελληνικών προγραμμάτων που αφορούν ειδικά τις μικρές επιχειρήσεις, προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικές για να διαχυθεί η ανάπτυξη σε όλη την κοινωνία. Η Τράπεζα προχωρά στη χορήγηση επαγγελματικών επενδυτικών δανείων σταθερού επιτοκίου για όλη τη διάρκεια της επένδυσης, ενεργοποιεί το πρώτο ηλεκτρονικό marketplace στην Ελλάδα για την άμεση σύνδεση των πελατών με άλλες επιχειρήσεις που αναζητούν τις υπηρεσίες τους.
- Η ανάπτυξη του ανθρωποκεντρικού μοντέλου Phygital που αξιοποιεί την άρτια τεχνολογική υποδομή με τον ανθρώπινο παράγοντα για απλή, γρήγορη, προσωποποιημένη και ασφαλή εξυπηρέτηση 24/7.
Οι πρωτοβουλίες ανά πυλώνα, το στρατηγικό σχέδιο της Τράπεζας για τη μετάβαση στη νέα εποχή και το αναβαθμισμένο και σύγχρονο μοντέλο καταστημάτων, παρουσιάστηκαν σήμερα, από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Eurobank, κ. Γιώργο Ζανιά, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Φωκίωνα Καραβία, τους Αναπληρωτές Διευθύνοντες Συμβούλους, κ.κ. Ανδρέα Αθανασόπουλο, Κωνσταντίνο Βασιλείου, Σταύρο Ιωάννου, και τον Γενικό Διευθυντή Retail Banking, Ιάκωβο Γιαννακλή.
Ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει η Διοίκηση στο νέο αναπτυξιακό κύκλο, είναι και η απόφασή της να αναπροσαρμόσει την εταιρική της ταυτότητα, υπογραμμίζοντας, και σημειολογικά, την ανάγκη για μεγάλες αλλαγές που απαιτεί η σύγχρονη εποχή.
O Πρόεδρος του Δ.Σ. της Eurobank, κ. Γιώργος Ζανιάς, ανέφερε πως η Ελλάδα εξέρχεται από την κρίση και εισέρχεται σε μια νέα περίοδο ταχείας ανάπτυξης, με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, με τη δύναμη πυρός που εξασφαλίζουν οι σημαντικοί, διαθέσιμοι, ευρωπαϊκοί πόροι, οι μεγάλες ευκαιρίες στην αγορά μετά την πολυετή κρίση, η σταδιακή αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας και το ισχυρό πλέγμα μεταρρυθμίσεων των τελευταίων χρόνων. Το τραπεζικό σύστημα εξυγιαίνεται και αναδιοργανώνεται για να υλοποιήσει τον αναπτυξιακό και κοινωνικό του ρόλο. Η Eurobank πρωτοπορεί σε αυτή τη νέα εποχή ως η τράπεζα που πετυχαίνει ταχύτερα την εξυγίανση του ισολογισμού της, αυξάνει την οργανική της κερδοφορία και μετασχηματίζεται με οδηγό τις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις με σταθερό γνώμονα την βιώσιμη ανάπτυξη και τη στήριξη της κοινωνίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, κ. Φωκίων Καραβίας, δήλωσε: «Η Eurobank υπηρετεί με έργα την επίτευξη στόχων εθνικής εμβέλειας: Βιώσιμη ανάπτυξη για όλους, ταχεία ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας για την Ελλάδα και αλλαγή του παραγωγικού προτύπου με όχημα τις επενδύσεις. Τα οικονομικά αποτελέσματα της Τράπεζας αυτό το τρίμηνο είναι ορόσημο για εμάς αλλά και για το τραπεζικό σύστημα καθώς ο δείκτης των NPEs υποχωρεί κάτω του 7,5% για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης. Είμαστε και θα είμαστε παντού στα μεγάλα έργα υποδομής ενώ προσεγγίζουμε ολιστικά τη στήριξη ειδικά των μικρότερων επιχειρήσεων προκειμένου η ανάπτυξη να διαχυθεί σε όλη την κοινωνία. Κινούμαστε με μια νέα αντίληψη για την τραπεζική. Κομβικής σημασίας στο μετασχηματισμό είναι το μοντέλο Phygital που συνδυάζει την τεχνολογία με την εμπειρία των ανθρώπων μας, για τη στήριξη των πελατών μας, οικογενειών και ΟΛΩΝ των επιχειρήσεων, μεγάλων και μικρότερων, προς μια νέα καλύτερη, εποχή για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.».
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, επικεφαλής Corporate & Investment Banking, κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, αναφέρθηκε στη δέσμευση της Eurobank να συμβάλλει στην εδραίωση βιώσιμης ανάπτυξης, στοχεύοντας σε εκταμιεύσεις ύψους άνω των 5,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία, το 50% των οποίων θα κατευθυνθούν σε επιχειρήσεις που θα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους ισχυρά κριτήρια ESG. Υπογράμμισε την ανάγκη αξιοποίησης της ιστορικής ευκαιρίας του Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάπτυξης και τη στήριξη κομβικών κλάδων όπως ο Τουρισμός, η Ναυτιλία, η Ενέργεια, οι Υποδομές, το Real Estate, η Βιομηχανία & Μεταποίηση, όπου εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν συνολικές επενδύσεις ύψους 32 δισ. ευρώ, την επόμενη τριετία.
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, επικεφαλής Group Transformation, Digital & Retail Banking, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, παρουσίασε το νέο μοντέλο μιας ευέλικτης Phygital τράπεζας που μετασχηματίζεται, καθημερινά, σύμφωνα με τα νέα καταναλωτικά πρότυπα και συνήθειες, αξιοποιώντας την εμπειρία του προσωπικού της και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Διαχρονικός στόχος είναι μια τράπεζα που θα είναι πάντα κοντά στον πελάτη, με εξατομικευμένες, προσωποποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα, αξιοποιώντας την πρωτοποριακή εμπειρία εξυπηρέτησης στα καταστήματα νέας εποχής αλλά και το ολοκληρωμένο δίκτυο ψηφιακών καναλιών.
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Operating Officer & Διεθνών Δραστηριοτήτων, κ. Σταύρος Ιωάννου, υπογράμμισε τη σταθερή επιδίωξη για πρωτοπορία και την καθιέρωση της Τράπεζας ως την πιο απλή, ψηφιοποιημένη Τράπεζα σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη με επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ ανά τριετία. Με το ποσοστό των συναλλαγών μέσω ψηφιακών καναλιών να υπερβαίνει πλέον το 90% η Τράπεζα αξιοποιεί κάθε ευκαιρία για καινοτομία χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής με στόχο την απρόσκοπτη, ασφαλή εξυπηρέτηση του πελάτη, βελτιώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων της.
Ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking, κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, αναφέρθηκε στη χρηματοδότηση και παροχή συμβουλευτικής στήριξης προς τις μικρότερες επιχειρήσεις, υπογραμμίζοντας πως η Eurobank, από το 2020, έχει χορηγήσει ήδη 14.000 δάνεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις με τζίρο έως 5 εκατ. ευρώ, έχοντας εγκρίνει το 82% των αιτημάτων που υποβλήθηκαν μέσα στο 2021. Στόχος είναι η αξιοποίηση των πολυεπίπεδων ευκαιριών που προκύπτουν από ευρωπαϊκά και ελληνικά προγράμματα. Προς αυτή την κατεύθυνση η Τράπεζα αναπτύσσει στρατηγικές συνεργασίες, μεταξύ άλλων, με την Info Quest Technologies για την αξιοποίηση των λύσεων της Microsoft, αλλά και την Epsilon Net για την ψηφιακή μετάβαση καθώς και με τρίτα δίκτυα όπως λογιστικά γραφεία για την περαιτέρω διευκόλυνση της πρόσβασης των επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα καταστήματα της Τράπεζας στις οδούς Κοραή και Βουκουρεστίου, όπου παρουσιάστηκαν οι ανασχεδιασμένοι χώροι και οι νέες λειτουργικότητες από τους κ.κ. Ιάκωβο Γιαννακλή και Γιάννη Σεραφειμίδη, Γενικό Διευθυντή Retail Banking και Γενικό Διευθυντή Δικτύου, αντίστοιχα, και τον Γενικό Διευθυντή Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank, κ. Μιχάλη Βλασταράκη.
Η ομιλία του CEO της Eurobank Φωκίων Καραβία
Πρώτα από όλα θέλω να σας ευχαριστήσω που είστε σήμερα εδώ μαζί μας. Σας καλέσαμε για να σας παρουσιάσουμε το όραμά μας για την Eurobank 2030, δηλαδή τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό για την τρέχουσα 10τία που ήδη ξεκίνησε με κατάληξη το 2030. Σκοπός μας σήμερα δεν είναι να αναλύσουμε τα οικονομικά στοιχεία της τράπεζας, δηλαδή πως θα εξελιχτούν τα έσοδα ή τα κόστη μας. Η συζήτηση μας δεν είναι ένα investor day. Θελουμε όμως να σας παρουσιάσουμε τι σημαίνει ο επιχειρησιακός μας σχεδιασμός για τους πελάτες μας και την οικονομία ευρύτερα.
Μετά την πανδημία, η οικονομία βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής, σε ένα μεταίχμιο. Με την προοπτική της ανάκαμψης, τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεγάλες προκλήσεις, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η κλιματική αλλαγή και η ένταση των ανισοτήτων. Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή που θα επαναπροσδιοριστεί η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη και θα κριθεί εάν θα μπορέσουμε να χτίσουμε ένα νέο παραγωγικό πρότυπο, τις βάσεις για μακροπρόθεσμη και κοινωνικά ισορροπημένη ευημερία.
Για να το πετύχουμε υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Θα αναφερθώ στις τρεις πιο βασικές – αλληλένδετες, αλλά που απαιτούν ξεχωριστή στρατηγική και στόχευση. Πρώτον, η ανάπτυξη. Τα μηνύματα του 2021 είναι αισιόδοξα. Αλλά δεν έχει τόσο σημασία εάν η ανάπτυξη εφέτος θα είναι 6 ή 7 ή 8%. Σημασία έχει να έχουμε μια μακρά περίοδο διαρκούς ανοδικού κύκλου, ένα μέσο ρυθμό μεγέθυνσης της τάξης του 3,5-4% τουλάχιστον έως το 2026.
Δεύτερη προϋπόθεση, όχι οποιαδήποτε ανάπτυξη, αλλά μία που βασίζεται στις επενδύσεις και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου. Με κάπως πιο τεχνικούς όρους, η κάλυψη του επενδυτικού κενού των 100 δις. που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κρίσης.
Τέλος, τρίτη προϋπόθεση αποτελεί η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας για την Ελλάδα. Θα επισφραγίσει την ανάκτηση της εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας και θα ανά-τροφοδοτήσει τον ενάρετο κύκλο της ανάπτυξης.
Τι σημαίνουν αυτά για μια τράπεζα, για τη Eurobank. Θεωρούμε, ότι ο επιχειρησιακός μας σχεδιασμός δεν αποβλέπει μόνο στη δημιουργία αξίας για τους πελάτες, τους εργαζομένους και τους μετόχους μας αλλά εντάσσεται οργανικά στην στοχοθεσία για την ελληνική οικονομία και αποκτά κοινωνικό πρόσημο στο πλαίσιο της ευρύτερης εθνικής προσπάθειας για βιώσιμη ευημερία. Πρέπει να υπηρετεί την επιτυχία των τριών εμβέλειας στόχων που προανέφερα.
Ας δούμε, λοιπόν, τι κάναμε και τι κάνουμε στη Eurobank.
Πρώτα από όλα, πιστεύω ότι ήδη αναγνωρίζεται ευρύτερα η συνεισφορά μας στην απαλλαγή από το βάρος των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Τα αποτελέσματά μας αυτό το τρίμηνο αποτελούν ένα ορόσημο για την Τράπεζά μας, αλλά και για το τραπεζικό σύστημα. Ο δείκτης ΝΡΕ πέφτει κάτω από το 7,5% – για πρώτη φορά μονοψήφιος από την έναρξη της κρίσης. Αντλούμε μεγάλη ικανοποίηση από το γεγονός ότι ανοίξαμε ένα δρόμο που ακολούθησαν όλοι, συνεισφέροντας ώστε στα τέλη του 2022 ο μονοψήφιος δείκτης ΝΡΕ να αφορά το σύνολο του κλάδου. Αυτή είναι η δική μας συμβολή σε ένα γεγονός που ανοίγει το δρόμο για την επαναφορά της επενδυτικής βαθμίδας στη χώρα. Και άποψη μας είναι ότι για την επίτευξη αυτού του στόχου πρέπει να συ στρατευτούμε όλοι το 2022, κυβέρνηση, ΤτΕ και τράπεζες.
Επόμενος πυλώνας: η στήριξη της ανάπτυξης. Είμαστε και θα είμαστε παντού στα μεγάλα έργα υποδομών – από το Ελληνικό μέχρι όσα δρομολογούνται και θα υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 10ετίας. Θεωρούμε ότι η χρηματοδότηση από εμάς τέτοιων έργων είναι μέρος της κοινωνικής ευθύνης μας, στο πλαίσιο της συμβολής μας για την εξάλειψη του επενδυτικού κενού της χώρας και αλλαγής του παραγωγικού προτύπου. Και είμαστε στο πλευρό των επιχειρήσεων που θα εκπονήσουν επενδυτικά σχέδια στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης ή και εκτός αυτού, στην ενέργεια, στον τουρισμό, στη μεταποίηση, στο real estate και στα έργα υποδομής, σε όλους χωρίς εξαίρεση τους τομείς της οικονομίας. Ο Κώστας Βασιλείου θα σας μιλήσει αναλυτικά για όλα αυτά.
Όμως για να πετύχουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης που ανέφερα παραπάνω σε ορίζοντα τουλάχιστον 5τίας πρέπει να ανάπτυξη να διαχυθεί σε όλη την κοινωνία, να γίνει inclusive, για να χρησιμοποιήσω τον αγγλικό όρο. Και είμαστε στο πλευρό και των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, με συμβουλευτική και χορηγήσεις, ώστε να αξιοποιήσουν όλες τις ευκαιρίες. Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις, θα σας μιλήσει αναλυτικά ο Ιάκωβος Γιαννακλής.
Όμως, η διάχυση της ανάπτυξης προϋποθέτει και μια νέα αντίληψη για την τραπεζική, τον άλλο πυλώνα του σχεδιασμού μας. Μας κατηγορούν ότι η κρίση μας έκανε γραφειοκρατικούς, άκαμπτους, εσωστρεφείς. Και έχουν δίκιο. Στο σημείο αυτό πρέπει να κάνουμε τις επιλογές μας, που μόνο ο χρόνος θα δικαιώσει ή θα απορρίψει. Ποια θα είναι η σχέση μας με τους πελάτες μας; Η Eurobank έχει πάρει τις αποφάσεις της. Το νέο μοντέλο που επιλέξαμε και υλοποιούμε ήδη είναι τεχνολογικά υποβοηθούμενο αλλά ανθρωποκεντρικό. Για να είναι ξεκάθαρο: δεν θα γίνουμε μια ψηφιακή τράπεζα. Δεν πιστεύουμε στην υποκατάσταση των ανθρώπων μας από ένα chatbox. Ταυτόχρονα, όμως, αγκαλιάζουμε την τεχνολογία, επενδύουμε σε αυτήν, εντάσσουμε στη δουλειά μας τις ευκολίες της, όπως θα αναφέρει σε λίγο και ο Σταύρος Ιωάννου. Αυτό το υβριδικό μοντέλο το ονομάζουμε phygital. Η λέξη είναι κι αυτή ένα υβρίδιο, ενώνει το physical, την προσωπική, άμεση σχέση με τον πελάτη, με το digital, το νέο ψηφιακό κόσμο στον οποίο ζούμε και λειτουργούμε. Τι σημαίνει αυτό το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης για τους πελάτες μας, πως αυτό θα γίνει στοιχείο της συμπεριληπτικής ανάπτυξης (inclusive growth) θα σας εξηγήσει στη συνέχεια ο Αντρέας Αθανασόπουλος.
Και επειδή επενδύουμε στο μοντέλο phygital, θα σας παρουσιάσουμε και το νέο μοντέλο καταστήματος. Του δώσαμε το όνομα future branch – και ελπίζω ότι θα έρθετε να δείτε όχι μόνο ποιες υπηρεσίες και ποιες ψηφιακές και τεχνολογικές ευκολίες ενσωματώνουν, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνεται στο σχεδιασμό τους η νέα αντίληψη για τη σχέση μας με τους πελάτες για την οποία σας μίλησα.
Όλα αυτά συγκροτούν μια νέα τράπεζα έτοιμη για ένα νέο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Γι’ αυτό είμαστε σήμερα εδώ όλη η διοίκηση της Eurobank για να σας την παρουσιάσουμε. Στην επόμενη φάση μπαίνουμε με όσα πετύχαμε και όσα λάθη κάναμε στις αποσκευές μας, αλλά κοιτάζοντας μπροστά. Και αυτή την πορεία από το παρελθόν στο μέλλον πιστεύουμε ότι αποτυπώσαμε στο νέο λογότυπο της Τράπεζας, που με χαρά σας παρουσιάζω.
Η μείωση του παγίου κεφαλαίου της ελληνικής οικονομίας συνεχίστηκε για 11ο χρόνο το 2020. Στο 1ο εξάμηνο του 2021 οι καθαρές επενδύσεις παγίων παρέμειναν αρνητικές, ωστόσο σε απόλυτα μεγέθη καταγράφηκε αποκλιμάκωση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2020.Αυτό το αποτέλεσμα μαζί με τη συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού ισοδυναμούν με μείωση των παραγωγικών δυνατοτήτων της Ελλάδας. Η αναστροφή της τρέχουσας πορείας είναι εφικτή μέσω της ενίσχυσης των επενδύσεων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα σε κλάδους που παράγουν διεθνώς εμπορεύσιμα αγαθά, μέσω πολιτικών ενίσχυσης της συνολικής παραγωγικότητας και μέσω κινήτρων για συμμετοχή στην εγχώρια αγορά εργασίας.