Η Κίνα είναι έτοιμη να στηρίξει την ελληνική οικονομία «ρίχνοντας» 30 δισ. ευρώ σε επενδυτικά προγράμματα στην Ελλάδα και συμμετέχοντας μέσω μεγάλων κρατικών επενδυτικών ταμείων στις δημοπρασίες εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου.
Η επικείμενη επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο αναμένεται να συμβάλει δε στην περαιτέρω εμβάθυνση των διμερών σχέσεων, χωρίς να αποκλείεται να κλειστούν και σημαντικές συμφωνίες.
Η ασφυξία που επιβάλλει η Ε.Ε. στην Ελλάδα έχει κάνει την ελληνική κυβέρνηση να στρέψει τον ενδιαφέρον της και σε άλλες χώρες, όπως η Ρωσία και η Κίνα προκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση ρευστότητας, αλλά και να προσελκύσει επενδύσεις που θα οδηγήσουν την οικονομία να πάρει μπροστά και να βγει η χώρα από την ύφεση.
Το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΛΠ είναι δεδομένο και με βάση αυτό υπάρχει «ανοιχτή» γραμμή επικοινωνίας Αθήνας-Πεκίνου με σκοπό να υπάρξει ένα ευρύτερο σχέδιο συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα των επενδύσεων σε υποδομές, λιμάνια, αεροδρόμια και γενικώς, τομείς που η Ελλάδα προωθεί αποκρατικοποιήσεις.
Φέρεται μάλιστα το Πεκίνο να έχει προτείνει τη συγκρότηση ενός τριετούς σχεδίου δράσης που θα ενσωματώσει επιμέρους πρωτοβουλίες για συνεργασίες σε τομείς όπως λιμάνια, ναυπήγηση και ναυπηγοεπισκευή, χρηματοπιστωτικά, εφοδιαστική αλυσίδα και πολιτισμό.
Μετά λοιπόν τον Πειραιά οι Κινέζοι επαναφέρουν δυνατά στο τραπέζι των συνομιλιών με την Ελλάδα το θέμα της ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο με τη συμμετοχή και του κινεζικού γίγαντα, της Cosco. Οι αμέσως επόμενοι σχεδιασμοί του Πεκίνου περιλαμβάνουν τον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ και των αεροδρομίων, με αυτά του Ακτίου και του Καστελίου της Κρήτης να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων τους.
Ο τομέας των αεροδρομίων είναι προτεραιότητα για τους Κινέζους αφού δεν περιορίζεται μόνα στα δύο αεροδρόμια, του Ακτίου και του Καστελίου. Η China State Construction Engineering Corporation έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου, ενώ η Friedmann Pacific Asset Management και η Shenzhen Airport επιδιώκει την απόκτηση συμμετοχής στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Επιπλέον, και άλλοι κινεζικοί όμιλοι έχουν ήδη επενδύσει ή βρίσκονται στη διαδικασία να αναπτύξουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια στην Ελλάδα. Η ZTE Corporation και η Huawei έχουν δημιουργήσει εδώ κέντρα logistics που ετοιμάζονταν να τα αναπτύξουν περαιτέρω και η China Pacific Construction Group επιδιώκει εξαγορές ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών και προτίθεται να προβεί σε επενδύσεις στον τομέα των υποδομών.
Πολλά δε κινεζικά ναυπηγεία προσπαθούν να εξασφαλίσουν ακόμη περισσότερες παραγγελίες από Έλληνες εφοπλιστές και για το σκοπό αυτό δεν είναι διόλου απίθανο να προχωρήσουν και σε κάποια κίνηση στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής στην Ελλάδα προκειμένου να υπάρξει μία πιο στενή συνεργασία.
Η Κίνα εμφανίζεται επίσης έτοιμη να στηρίξει οικονομικά την Ελλάδα μέσω της συμμετοχής της στις δημοπρασίες εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου το προσεχές διάστημα. Σημειώνεται πώς η κινεζική πλευρά έχει εκφράσει την υποστήριξη της στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους κατά την επίσκεψη στο Πεκίνο του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.
Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν πώς η ελληνική κυβέρνηση βλέπει ως εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης της χώρες των BRICS, με τη Ρωσία και την Κίνα να είναι δύο εξ αυτών με τις οποίες έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερες σχέσεις σε διμερές επίπεδο. Μετά τη Μόσχα, ο Αλέξης Τσίπρας ετοιμάζεται να ταξιδέψει και στο Πεκίνο, αφού έχει ήδη δεχθεί πρόσκληση.
Γίνεται λοιπόν ένας αγώνας δρόμου από την κυβέρνηση προκειμένου να είναι έτοιμη για παν ενδεχόμενο, ακόμη και αυτό της ρήξης με τους Ευρωπαίους, δεδομένου ότι με την πολιτική που ασκούν αυτοί είναι σαν να την επιδιώκουν.