Ο οργανισμός χάνει 6 εκατ. ευρώ τον μήνα ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ – Τι περιλαμβάνει το σχέδιο διάσωσης
Έως και τα 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα φτάσει το κόστος του σχεδίου διάσωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που η τύχη τους κρέμεται από μια κλωστή, καθώς ο οργανισμός, που μετρά 192 χρόνια ζωής, εμφανίζει μηνιαίο έλλειμμα 6 εκατομμυρίων ευρώ ενώ οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που σήμερα απασχολούν περίπου 5.800 υπαλλήλους, βρέθηκαν από κέρδη των 15 εκατ. ευρώ το 2014 σε ζημιές άνω των 30 εκατ. ευρώ για το 2019. Η περσινή χρήση έκλεισε με συσσωρευμένες ζημιές που προσεγγίζουν τα 115 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση διαμηνύει ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να τα διασώσει.
«Το σχέδιο διάσωσης θέλει χρόνο και συνεννόηση με την ΕΕ. Θα το φτιάξουμε, όμως, και δεν θα περάσουμε την καυτή πατάτα σε άλλους. Εμείς θα τα διασώσουμε», δήλωνε προ ολίγων ημερών ο Υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας, προτεραιότητα του σχεδίου διάσωσης θα είναι η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους αλλά και η εξασφάλιση ενός κεφαλαίου που θα αποτρέψει τον κίνδυνο στάσης πληρωμών τους επόμενους 12 μήνες.
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο διάσωσης:
– το κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων
– την εθελούσια έξοδο για 2.000 εργαζόμενους, μιας και η διοίκηση θέλει νεότερο και επιστημονικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
– τους διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 520 εποχικών εργαζομένων με δίμηνη σύμβαση
– την είσπραξη των οφειλών κυρίως από την Καθολική Υπηρεσία. Το 2019 εισπράχθηκαν 105 εκατ. ευρώ
– την άντληση πόρων από προγράμματα ΕΣΠΑ για εκσυγχρονισμό υπηρεσιών
Για να καταρτιστεί το σχέδιο διάσωσης, πάντως, απαιτείται το «πράσινο φως» της Κομισιόν.