Έξι νεοφυείς εταιρείες, μεταξύ τριάντα, επελέγησαν για να προχωρήσουν ένα πρόγραμμα «επιτάχυνσης» των ιδεών τους έτσι ώστε να μπουν άμεσα στην αγορά και να καρποφορήσουν.
Το θέμα θα ήταν… φιλολογικά ενδιαφέρον αν είχε να κάνει -γενικά και αόριστα- με τις start up εταιρείες όπου γης, ωστόσο επειδή οι συγκεκριμένες είναι ελληνικές και στην εγχώρια αγορά επιθυμούν να δράσουν, αυτομάτως το θέμα καθίσταται ενδιαφέρον. Δεν είναι τυχαίο ότι η Telegraph φτάνει στο σημείο να δηλώσει ότι αυτές οι έξι επιχειρήσεις μπορούν να σώσουν την ελληνική οικονομία. Και μπορεί στο τέλος του συμπεράσματος να έχει «καρφωθεί» ένα ερωτηματικό (…διότι Ελλάδα είναι αυτή), εντούτοις η αισιοδοξία δεν λείπει.
Αυτό το πρόγραμμα «επιτάχυνσης» υποστηρίζεται από την Reload Greece, μια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο που βοηθάει Έλληνες της διασποράς να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να βοηθήσουν τη χώρα τους ουσιαστικά.
Από σήμερα, υπό την επίβλεψη της Google και της PayPal, οι εκπρόσωποι των έξι εταιρειών θα δεχθούν μια… επίθεση ιδεών που δυνητικά θα τους βοηθήσει να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματά τους, θα τους κάνει πιο λειτουργικούς, αλλά και πιο πρωτοπόρους.
Οι ιδέες που έχουν να επεξεργαστούν είναι πολλές και άκρως προσοδοφόρες, αρκεί να λειτουργήσουν σωστά. Υπάρχει εταιρεία που θέλει να προωθήσει ένα χημικό που θα καθαρίζει τα κτήρια από τα γκράφιτι. Υπάρχει εταιρεία που σκοπεύει να προωθήσει ένα λικέρ από μαστίχα. Μια άλλη επιθυμεί να κάνει ανακύκλωση στα υλικά που πετούν τα ξενοδοχεία. Και δεν τελειώνει εδώ ο κατάλογος: υπάρχει εταιρεία που έχει ως project τη δημιουργία ψηφιακού ημερολογίου για όσους επιθυμούν να κάνουν κράτηση για τον πολιτικό γάμο τους. Μια άλλη σκοπεύει να ανοίξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα πουλάει χειροποίητα είδη από όλη την Ελλάδα. Και τέλος, υπάρχει μια εταιρεία που επιθυμεί να προωθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα on line.
Όλες αυτές οι ιδέες θα πήγαιναν στράφι αν δεν υπήρχε η κατάλληλη καθοδήγηση. Σαν και αυτή που προσφέρει ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Reload Greece.
H 25χρονη συνιδιοκτήτρια της εταιρείας, Έφη Κυρτάτα, παραδέχεται στην Telegraph πως η… πρώτη ύλη είναι οι Έλληνες της διασποράς. Νέοι άνθρωποι που αναγκάστηκαν λόγω των συνθηκών στην Ελλάδα να αναζητήσουν τη τύχη τους στο εξωτερικό. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια γέφυρα ανάμεσα στην Αγγλία και την Ελλάδα. Ήδη, γνωρίζουμε πολύ καλά τη διαρροή εγκεφάλων που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας», θα πει χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, θέτει ως βασικό στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης αυτών των εταιρειών που προκρίθηκαν, καθώς όπως αναφέρει «οι ανάγκες πλέον είναι επιτακτικές. Στόχος μας είναι να ενεργοποιήσουμε την ελληνική κοινότητα στη Μ. Βρετανία, έτσι ώστε να υπάρξει άμεση επίπτωση στην ελληνική οικονομία. Το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε για την βοηθήσουμε χρησιμοποιώντας τη νεολαία και τους ανθρώπους που αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα».
Οι έξι νεοσύστατες επιχειρήσεις, οι οποίες επιλέχθηκαν από άλλες 30 αιτήσεις από Αγγλία και τη λοιπή Ευρώπη, θα περάσουν από μια σειρά καθοδηγητικών μαθημάτων, με σκοπό να βελτιώσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια, θα ακούσουν τις προτάσεις επιτυχημένων επιχειρηματιών και θα συνεργαστούν με ειδικούς καθοδηγητές. Στη συνέχεια θα έρθουν σε επαφή με επενδυτές με στόχο να προσελκύσουν κεφάλαια.
Η Κυρτάτα σημειώνει πως πέραν του οικονομικού σκέλους, υπάρχουν και άλλα κέρδη από την όλη διαδικασία: «Θέλουμε να αλλάξουμε την αντίληψη που έχει ο κόσμος για την Ελλάδα, προβάλλοντας νέους και επιτυχημένους επιχειρηματίες οι οποίοι μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Η κρίση είναι δεδομένη, αλλά πρέπει να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα για να δημιουργηθούν καινούργια πράγματα».
Για την ιστορία οι έξι ελληνικές εταιρείες start up είναι οι:
CleanHands,
Unnamed,
Mastiha World,
MetaLearner,
BookYoutWeddingDay.com και
Charisma Gifts.