Ξεχάστε ό,τι ξέρατε και ό,τι το κράτος είχε υποσχεθεί όταν έδινε κίνητρο σε χιλιάδες πολίτες να αγοράσουν πετρελαιοκίνητα αυτοκινήτων την μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας.
Τώρα το ταμείο είναι μείον, το κράτος χρειάζεται λεφτά και επιπλέον 150.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναμένεται να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016.
Προνόμια και… εκπτώσεις τέλος λοιπόν για τους ιδιοκτήτες dieselοκίνητων ΙΧ έως 1600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Έτσι, περίπου 150.000 πολίτες, που την τελευταία πενταετία αγόρασαν συγκεκριμένα μοντέλα, φέτος θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας.
Και φυσικά δεν είναι οι μόνοι. Το υπουργείο Οικονομικών, που ακόμη δεν έχει πάρει τις τελικές του αποφάσεις για τα τέλη κυκλοφορίας 2016, σχεδιάζει επιπρόσθετες επιβαρύνσεις από 30 έως 200 ευρώ για χιλιάδες ιδιοκτήτες υβριδικών ή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, καθώς και για βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες πάνω από 1800 κυβικά.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Σύμφωνα με καθημερινή εφημερίδα, το μέτρο αφορά τα dieselοκίνητα ΙΧ έως 1.600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, δηλαδή περίπου 150.000 ιδιοκτήτες, που την τελευταία πενταετία αγόρασαν τα συγκεκριμένα μοντέλα.
Υπενθυμίζουμε ότι το αρμόδιο υπουργείο, πέραν της επιβολής τελών στα dieselοκίνητα μέχρι 1.600 κυβικά, σχεδιάζει πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 ευρώ έως και 200 ευρώ, σε χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς, επίσης, και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.
Η στροφή προς τα πετρελαιοκίνητα
Από τον Νοέμβριο του 2011, οπότε και ήρθη η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στράφηκαν σταδιακά στο diesel.
Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), είναι ενδεικτικά της αλλαγής που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών, προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά εις βάρος των βενζινοκίνητων οχημάτων.
Αναλυτικά ενώ το 2011 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων έως 1.600 κυβικά υπολείπονταν κατά πολύ σε σχέση με αυτές των βενζινοκίνητων (7.349 έναντι 80.986) τις επόμενες χρονιές αυξήθηκαν ως εξής:
Το 2012 «άγγιξαν» τις 20.877 έναντι 32.540 των βενζινοκίνητων
Το 2013, δε, οι νέες ταξινομήσεις των dieselοκίνητων Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά ξεπέρασαν αυτές των βενζινοκίνητων (31.004 έναντι 23.293)
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2015 φέρεται να έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 33.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα 1.600 κυβικών, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε κατά τι τα 20.000 Ι.Χ.
Στις κατηγορίες έως 2.000 κυβικά ισχύουν τα εξής:
Από 1.468 ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. το 2011 έφτασαν το εννεάμηνο του 2015 τις 1.837, σε αντίθεση με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων που από 5.389 το 2011 έπεσαν στις μόλις 457 εφέτος.
Στις κατηγορίες άνω των 2.000 κυβικών ισχύουν τα εξής:
Το 2012 ταξινομήθηκαν 39 dieselοκίνητα περισσότερα (203 έναντι 164) και σήμερα 203 (260 πετρελαιοκίνητα έναντι 57 βενζινοκίνητα).
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από πέντε χρόνια οι πωλήσεις συνολικά των επιβατικών αυτοκινήτων υπολογίζονταν σε 974.179, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τις 431.417, λόγω της οικονομικής κρίσης.