«Κόκκινος» συναγερμός έχει σημάνει στην κυβέρνηση καθώς μέσα στις επόμενες ώρες πρέπει να καταθέσει το νομοσχέδιο με τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα μέτρα, έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την εκταμίευση της υποδόσης των 2 δισ. ευρώ και την έναρξη της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος.
Γόρδιος δεσμός παραμένουν ακόμη τα θέματα των «κόκκινων» δανείων, το ιδιοκτησιακό των φαρμακείων (οι φαρμακοποιοί αποφάσισαν αναστολή κινητοποιήσεων μέχρι… νεωτέρας) και του ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Ολα αυτά ενώ σήμερα συνεδριάζει το ΕuroWorking Group το οποίο αν δεν ανάψει πράσινο φως ούτε η δόση θα καταβληθεί, ούτε η αξιολόγηση θα αρχίσει. Στις σκέψεις του ΥΠΟΙΚ παραμένει πάντως ακόμη το νομοσχέδιο να καταβληθεί σήμερα χωρίς τα τρία αυτά αγκάθια, χωρίς, ωστόσο, να είναι η γνωστή η αντίδραση των τεχνοκρατών της Ευρωζώνης σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Το «αγκάθι» του ΦΠΑ στην εκπαίδευση
Οσον αφορά το θέμα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, η Κομισιόν έχει διαμηνύσει ότι δεν υπάρχει περίπτωση επιβολής κλιμακωτού ΦΠΑ. Ή θα επιβληθεί ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, ή καθόλου. Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση εξακολουθεί να ψάχνει ισοδύναμα μέτρα, ύψους 300 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αποσυρθεί εντελώς το μέτρο που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, ενώ εκφράζονται και αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του, καθώς εκτιμάται ότι θα έχει πλήθος συνεπειών, όπως φυγή μαθητών από τα ιδιωτικά σχολεία και επιβάρυνση της δημόσιας Παιδείας.
«Ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι ένα από τα ανοιχτά ζητήματα στις διαπραγματεύσεις και το πολεμάμε», ανέφερε χαρακτηριστικά την Τετάρτη η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, από την Πάτρα.
Το σενάριο αύξησης των τελών κυκλοφορίας
Στο τραπέζι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πέσει η ιδέα για αύξηση των τελών κυκλοφορίας από φέτος, ως ισοδύναμο μέτρο για την κατάργηση του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μάλιστα, το ΥΠΟΙΚ αναμένεται να περάσει διάταξη για παράταση, πιθανόν μέχρι τις 20 Νοεμβρίου, για ένταξη στο καθεστώς ΦΠΑ των επιχειρήσεων που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες προκειμένου να οριστικοποιηθεί το… μέλλον του φόρου και τα ισοδύναμα που θα τον αντικαταστήσουν.
Οπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1 οι εισηγήσεις που δέχεται το ΥΠΟΙΚ είναι για αυξήσεις που θα φθάνουν έως και 200 ευρώ ετησίως. Οπως ανέφερε η ίδια πηγή, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να αυξηθούν τα τέλη ως εξής:
Σύνδεση τιμής & κυβικών
Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
1η κλίμακα: Αύξηση 50 ευρώ
2η κλίμακα: Αύξηση 100 ευρώ
3η κλίμακα: Αύξηση 150 ευρώ
4η κλίμακα: Αύξηση 200 ευρώ
Ωστόσο, και το μέτρο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας είναι αμφίβολο αν θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, αφού μπορεί να οδηγήσει σε νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων, ενώ φυσικά θα έχει συνέπειες στην αγορά του αυτοκινήτου.
Παράλληλα εξετάζονται ξανά όλες οι φοροαπαλλαγές κυρίως εκείνες που αφορούν τα μεγαλύτερα εισοδήματα.