Εκλεισε το βιβλίο προσφορών για το ομόλογο της Wind, με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών να αντλεί περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ από την έκδοση.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία είχε δώσει mandate σε JP Morgan, Goldman Sachs και HSBC να προχωρήσουν στην έκδοση του τίτλου.
Με τα κεφάλαια η διοίκηση της Wind σχεδιάζει να αποπληρώσει υφιστάμενα ομόλογα, συνολικού ύψους 275 εκατ. ευρώ που είχαν εκδοθεί το 2016 και το 2017, αλλά και να ενισχύσει το οικονομικό της «οπλοστάσιο», σε μια περίοδο που σχεδιάζεται (αν και βρίσκεται σε αρχικό στάδιο) η ανάπτυξη των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G) και στην Ελλάδα.
Fitch: Στην κλίμακα Β η αξιολόγηση για το νέο ομόλογο ύψους 500 εκατ ευρώ της Wind Hellas
Ο οίκος αξιολόγησης Fitch Ratings δίνει βαθμολογία «Β» για την νέα ομολογιακή έκδοση της Wind Hellas.
Όπως αναφέρει η Fitch τα έσοδα από τη νέα ομολογιακή έκδοση των 500 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού ύψους 275 εκατ. ευρώ και για την κάλυψη των εξόδων συναλλαγής.
Τα υπόλοιπα κεφάλια θα χρησιμοποιηθούν από την εταιρεία προσθέτοντας ευελιξία στη διαχείριση του capex και της επένδυσης σε φάσμα 5G καθώς και στην καταβολή μερισμάτων στους μετόχους.
Ο οίκος αξιολόγησης Fitch Ratings δίνει βαθμολογία «Β» για την νέα ομολογιακή έκδοση της Wind Hellas.
Όπως αναφέρει η Fitch τα έσοδα από τη νέα ομολογιακή έκδοση των 500 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού ύψους 275 εκατ. ευρώ και για την κάλυψη των εξόδων συναλλαγής.
Σύμφωνα με τη Fitch η Wind Hellas είναι σε θέση να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες δεδομένων.
Η εταιρεία καλύπτει τους ανταγωνιστές της στην κάλυψη δικτύου 4G και συνεχίζει να βελτιώνει τη συνολική ποιότητα των υπηρεσιών της.
Η δυνατότητα να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας πακέτα triple play (σταθερό-κινητό-internet) υποστηρίζει τη διατήρηση των πελατών ενώ επενδύει σε δίκτυα πρόσβασης νέας γενιάς (NGA) δίνει στην Wind Hellas μεγαλύτερη έκθεση στην αγορά σταθερής ευρυζωνικής αγοράς.
Η περαιτέρω συρρίκνωση στην ελληνική αγορά σταθερών τηλεπικοινωνιών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα πιο ορθολογικό ανταγωνιστικό περιβάλλον με τρεις σταθερούς φορείς κινητής τηλεφωνίας.
Η Wind Hellas είναι ο τρίτος μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης κινητής και σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, πίσω από τον ΟΤΕ (Cosmote) και την Vodafone. Οι εκτιμήσεις της αντανακλούν τις βελτιωμένες επιδόσεις της εταιρείας σε σταθερούς και κινητούς τομείς λόγω της συνεχιζόμενης ανάπτυξης και της αυξανόμενης ζήτησης για υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.
S&P: Στο «Β» η αξιολόγηση της Wind Hellas – Σταθερό το outlook
Η επιβεβαίωση της πιστοληπτικής ικανότητας της Wind Hellas στο «Β» από την Standard & Poors αντικατοπτρίζει την άποψη του αμερικανικού οίκου αξιολόγησης για ισχυρότερη λειτουργική απόδοση της εταιρείας από ό, τι αναμενόταν, καθώς και την προσδοκία μας για συνεχιζόμενη αύξηση του EBITDA κατά 11% -14% το 2019.
Όσον αφορά την ομολογιακή έκδοση των 500 εκατ. ευρώ αυτή θα αναχρηματοδοτήσει υπάρχον χρέος των 275 εκατομμυρίων ευρώ και θα προσθέσει περίπου 210 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά τα οποία η εταιρεία θα διατηρήσει πιθανώς βραχυπρόθεσμα για πρόσθετη ρευστότητα και θα τα χρησιμοποιήσει για την επέκταση της επιχείρησης είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω περαιτέρω επενδύσεων στο δίκτυό της.
Είναι πιθανό η εταιρεία να χρησιμοποιήσει μερικά από τα έσοδα από μετρητά για να πληρώσει μέρισμα.
Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε ότι το χρέος προς τα EBITDA που έχει προσαρμοσθεί στις παγκόσμιες βαθμολογίες της S & P θα αυξηθεί σε περίπου 4,0x-4,5x το 2019, από 3,2 φορές το 2018 σε βάση ακαθάριστου χρέους.
Παρόλα αυτά, παρά τον σχεδόν διπλασιασμό του ακαθάριστου χρέους, δεν αναμένουμε ότι οι ταμειακές ροές της Wind Hellas θα μειωθούν.
Ωστόσο, η πιστοληπτική διαβάθμιση συνεχίζει να περιορίζεται από τις σχετικά χαμηλές ταμειακές ροές, καθώς η Wind Hellas συνεχίζει να επενδύει σημαντικό ποσό στις ίνες στην ανάπτυξη του NGA και η S&P αναμένει περαιτέρω δαπάνες για το φάσμα.
Η Wind Hellas βελτίωσε σημαντικά την κάλυψη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας 4G και προχώρησε το 2017 στη δημιουργία για ένα σταθερό ευρυζωνικό δίκτυο επόμενης γενιάς (5G).
Ως εκ τούτου, η λειτουργική της απόδοση έχει βελτιωθεί σημαντικά.
H S&P αναμένει ότι θα αυξηθούν τα έσοδα κατά 3% -5% τα επόμενα δύο χρόνια, επειδή αναμένουμε ότι η Wind Hellas θα συνεχίσει να κερδίζει χρήματα από τις επενδύσεις 4G, αυξάνοντας το μεικτό έσοδο ανά χρήστη (ARPU) από υψηλότερα πακέτα δεδομένων και αυξάνοντας το μερίδιό της.
Επίσης η S&P αναμένει αύξηση των εσόδων από τις νέες τηλεοπτικές προσφορές, καθώς αναμένουμε ότι οι βελτιωμένες προοπτικές καταναλωτικής δαπάνης στην Ελλάδα θα πρέπει να συμβάλουν στην αύξηση της απόδοσης της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Το επιχειρηματικό προφίλ κινδύνου της Wind Hellas αντικατοπτρίζει τη μικρότερη κλίμακα, το μερίδιο αγοράς που παρουσιάζει καθυστέρηση και τη σταθερή ευρυζωνική υποδομή που ανήκει στην αγορά, σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Η συμμετοχή της Wind Hellas στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά είναι περίπου 18%, έναντι περίπου 50% για τον ΟΤΕ, περίπου 28% για την Vodafone Ελλάδα και περίπου 4% για την Forthnet.
Το προφίλ επιχειρηματικού κινδύνου αντικατοπτρίζει επίσης την έλλειψη γεωγραφικής διαφοροποίησης, καθώς η Wind Hellas παράγει όλα τα έσοδά της στην Ελλάδα, καθώς και τον υψηλότερο κίνδυνο χώρας από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.
Με δεδομένο το σημαντικό περυσινό παρελθόν και μια συμφωνία κοινής χρήσης δικτύου με την Vodafone, η Wind Hellas αύξησε την κάλυψη 4G σε 95% του πληθυσμού στην Ελλάδα το 2018 από 78% το 2016.
Οι επενδύσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών, στο τμήμα κινητής τηλεφωνίας σε περίπου 15% το πρώτο εξάμηνο του 2019, από περίπου 24% το 2016 και σταθερό προπληρωμένο σε μετατροπή μεταπληρωμένου πελάτη.
Αυτές οι επενδύσεις δικτύου έχουν επίσης συμβάλει στη βελτίωση της κερδοφορίας από το 2016.
Θεωρούμε επίσης την έναρξη των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, Wind Vision, το 2018, ως οφέλους για την επιχείρηση. Από το δεύτερο τρίμηνο του 2019, η Wind Hellas κέρδισε περίπου 42.000 συνδρομητές, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 4% της αγοράς. Αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να προσφέρει περισσότερα πακέτα προϊόντων, ενισχύοντας τη διατήρηση των πελατών.
Βλέπουμε ισχυρή μετατροπή πελατών, με τον αριθμό των συγκλινόμενων νοικοκυριών να αυξάνεται σε 216.000 το πρώτο εξάμηνο του 2019, από 184.000 στο τέλος του έτους 2017.