Τα κοριτσάκια θα πρέπει να παίζουν λιγότερο με κούκλες και περισσότερο με παιγνίδια που προορίζονται τυπικά για αγόρια, όπως τα παιγνίδια κατασκευών, τα οποία ευνοούν περισσότερο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας.
Αυτό υποστηρίζει η καθηγήτρια πειραματικής φυσικής στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, Ατίν Ντόναλντ.
«Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα αγόρια και τα κορίτσια και αυτό που είναι καλό γι” αυτά όταν είναι πολύ μικρά. Η επιλογή των παιγνιδιών είναι σημαντική; Το πιστεύω», δήλωσε.
«Δημιουργούμε κοινωνικές συμπεριφορές φτιάχνοντας στερεότυπα για το είδος των παιγνιδιών που παίρνουν τα αγόρια και τα κορίτσια όταν είναι μικρά», συνέχισε η Ντόναλντ, η οποία πρόκειται να αναλάβει προσεχώς την προεδρία της Βρετανικής Ένωσης Επιστημών (BSA).
«Τα παιγνίδια των κοριτσιών συνδέονται με την παθητικότητα –όπως να κτενίζουν τα μαλλιά των Μπάρμπι, για παράδειγμα– και όχι με την κατασκευή, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, όπως τα Lego ή τα Meccano», εξήγησε.
Υπογραμμίζοντας ότι ο ερευνητικός τομέας της έχει έλλειψη φοιτητριών, η Ντόναλντ δήλωσε πως η επιλογή των παιγνιδιών μπορεί να συμβάλει στην οικοδόμηση ενός κοινωνικού περιβάλλοντος που κρατάει τις γυναίκες μακριά από ορισμένα επαγγέλματα.
«Οργανώσεις όπως η Βρετανική Συνομοσπονδία Βιομηχανιών κάνουν διαρκώς λόγο για έλλειψη φοιτητών ειδικευμένων στις επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά. Ένας από τους τρόπους για να δοθεί απάντηση στην έλλειψη αυτή μπορεί να έγκειται στο να ενεργήσουμε ώστε το μισό του πληθυσμού να μην αισθάνεται αποκλεισμένο από τους τομείς αυτούς».