Ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (trainose.gr) στη Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.
Η υπογραφή της συμφωνίας έγινε στην Κέρκυρα στο πλαίσιο των εργασιών του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας από την Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group Renato Mazzoncini.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώνεται μία διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και η οποία ανοίγει μία νέα σελίδα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας επέφερε το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 692 εκατ. ευρώ, γράφει το naftmporiki.gr.
Προσθέτει πως η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναλαμβάνει να ενισχύσει και να αναπτύξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, δημιουργώντας ένα σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
[irp posts=”149014″ name=”Απεργίες ΜΜΜ: Στάση εργασίας στο μετρό από τις 21:00- Χωρίς τρένα σήμερα”]
Αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato.
Ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει απασχολήσει τη χώρα εδώ και πολλά χρόνια, «όχι μόνο ως μια διαδικασία αποκρατικοποίησης, αλλά ως διαδικασία που έπρεπε να προχωρήσει, προκειμένου το ελληνικό δημόσιο να αποφύγει μια ζημιά πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από ποινές, πρόστιμα που είχε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα, πρόστιμα ύψους 700 εκατ. ευρώ».
Κατόπιν αυτών, ο κ. Τσίπρας εξήγησε ότι η σημασία της επένδυσης έγκειται στο γεγονός ότι η χώρα γλίτωσε από ένα μεγάλο οικονομικό βάρος (που, όπως τόνισε, προφανώς και δεν ανήκε στη διαχείριση της σημερινής κυβέρνησης), στο τίμημα αυτό καθεαυτό, αλλά ακόμα περισσότερο στο μέγεθος των επενδύσεων που θα κάνει στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ύψους 500 εκατ. ευρώ.