ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια , Αναδρομικά συνταξιούχων , Παιδικοί σταθμοί – Τα προβλήματα στη λειτουργία του ΕΦΚΑ.
Ειδήσεις: Καίριες αποφάσεις, διευκρινίσεις και οδηγίες σε δεκάδες θέματα που αποτελούν πρόσκομμα στην εύρυθμη λειτουργία του ΕΦΚΑ, ταλαιπωρούν καθημερινά χιλιάδες ασφαλισμένους και συνταξιούχους, μπλοκάρουν την έκδοση των συντάξεων και καθυστερούν την είσπραξη των εισφορών, κυρίως των μη μισθωτών, θα πρέπει να λάβει άμεσα ο νέος υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνος Τσακλόγλου.
Εχοντας αναλάβει ένα «καυτό» χαρτοφυλάκιο και ένα δύσκολο έργο, αυτό της εισαγωγής αμιγώς κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στην επικουρική ασφάλιση, ο κ. Τσακλόγλου αναμένεται από την πρώτη κιόλας στιγμή της υπουργίας του να βρεθεί αντιμέτωπος με τα προβλήματα της καθημερινότητας, τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση στη λειτουργία του ενιαίου φορέα ασφάλισης, με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών, παράλληλα με την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του συστήματος.
Ετσι, προβλήματα όπως η μη έκδοση του ενιαίου κανονισμού παροχών τόσο για την κύρια όσο και για την επικουρική ασφάλιση, η δημιουργία του απαιτούμενου λογισμικού για μια σειρά από παρεμβάσεις που χρονολογούνται από το 2016 και τον νόμο Κατρούγκαλου χωρίς όμως ακόμη να έχουν τεθεί σε εφαρμογή, η αποκατάσταση λαθών σε ειδοποιητήρια εισφορών του 2019, η έκδοση των εισφορών 2020 για την παράλληλη ασφάλιση και βέβαια η προσαρμογή του συστήματος στις έκτακτες παρεμβάσεις του υπουργείου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι μόνο κάποια από αυτά που πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει ο νέος υφυπουργός, σε συνεργασία πάντα με τον νυν υπουργό Γιάννη Βρούτση.
Οπως επισημαίνει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο νομικός Δημήτρης Μπούρλος, σε αυτή τη φάση για το ασφαλιστικό μας σύστημα προέχουν ο εξορθολογισμός, η απλοποίηση και η αποκατάσταση λειτουργίας του ΕΦΚΑ ως ενιαίου φορέα, με απλούς, σαφείς και οριζόντιους κανόνες. «Αν δεν προηγηθεί αυτό, τα προβλήματα που υπάρχουν θα διογκώνονται και θα αποτελούν τροχοπέδη σε μια αποκατάσταση εύρυθμης λειτουργίας, που θα εξασφαλίζει την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ ασφάλισης – εισφορών με την απόδοση των παροχών συνταξιοδοτικών και μη, είτε μέσω ψηφιακών είτε μη ψηφιακών διαδικασιών.
Αναλυτικά, κάποια από τα «ανοικτά» ζητήματα του ασφαλιστικού, πριν και πέρα από την όποια δομική μεταρρύθμιση στον τομέα της αναλογικότητας και της ανταποδοτικότητας του συστήματος, είναι τα εξής:
• Αναπηρία – Νομοθέτηση ενιαίων διατάξεων. Συντάχθηκε στο τέλος του 2016 πόρισμα αλλαγών με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα που δεν έχει αξιοποιηθεί μέχρι σήμερα.
• Ενιαίος κανονισμός παροχών σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ και ενιαίος κανονισμός ασφάλισης σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ. Πρόκειται για μια μεγάλη, «κρυφή» μεταρρύθμιση στις παροχές του συστήματος, αλλά και στους όρους και τις προϋποθέσεις ασφάλισης, καθώς μέσω της εφαρμογής ενιαίων κανόνων για όλα τα πρώην ταμεία αναμένονται σημαντικές παρεμβάσεις, περιορισμοί αλλά και ανατροπές σε παροχές κυρίως σε είδος και σε χρήμα.
• Πλήρης αποσαφήνιση των προϋποθέσεων χορήγησης δεύτερης σύνταξης και δημιουργία αντίστοιχης μηχανογραφικής εφαρμογής.
• Αποσαφήνιση πλαισίου χορήγησης προσαύξησης για παράλληλο χρόνο σε απονομές σύνταξης προ και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.
• Δημιουργία λογισμικού για χορήγηση προσαύξησης σε απονομές μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.
• Εκδοση υπουργικής απόφασης επίλυσης αμφισβητήσεων στις περιπτώσεις ασφάλισης με μπλοκάκι, όταν για παράδειγμα υπάρχουν αντίθετες απόψεις μεταξύ της επιχείρησης και του επαγγελματία.
• Αποκατάσταση λαθών σε ειδοποιητήρια που εκδόθηκαν μέχρι 31-12-2019, τα οποία εσφαλμένα δεν απεικόνιζαν την πραγματική ασφαλιστική υποχρέωση.
• Εκκαθάριση οφειλόμενων εισφορών για το 2019. Η μη ολοκλήρωση της διαδικασίας καθυστερεί πολλαπλώς και τη διαδικασία συνταξιοδότησης.
• Αποσαφήνιση πλαισίου νομιμοποίησης χρόνου ασφάλισης όταν έχουν καταβληθεί εισφορές χωρίς να υπάρχει ασφαλιστέα ιδιότητα. Εχει ιδιαίτερη σημασία και στον προσδιορισμό του χρόνου ασφάλισης που θα λαμβάνεται υπόψη στην ψηφιακή σύνταξη.
• Αποκατάσταση διαδικασίας και λογισμικού για καταβολή εισφορών μη μισθωτών, που συνεχίζουν προαιρετικά την ασφάλισή τους μετά την 1-1-2017.
• Δημιουργία λογισμικού για υπολογισμό ποσού σύνταξης με βάση τον νόμο Βρούτση.
• Δημιουργία λογισμικού για οφειλόμενες εισφορές μη μισθωτών, που παράλληλα έχουν και μισθωτή σχέση ή σχέση που ασφαλίζεται με το σύστημα των μισθωτών. Πρόβλημα ιδιαίτερο κυρίως για τους γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους.
• Δημιουργία λογισμικού για προσδιορισμό περικοπής σύνταξης με τον νόμο Κατρούγκαλου σε απασχολούμενους συνταξιούχους που είχαν μερική απασχόληση.
• Αποσαφήνιση πλαισίου υπολογισμού ποσού σύνταξης σε εργαζομένους, σε ΝΠΔΔ (ειδικό καθεστώς ΙΚΑ).
• Ενημέρωση ασφαλιστικής ιστορίας ασφαλισμένων για την περίοδο κορωνοϊού. Αποκατάσταση λειτουργίας του συστήματος με τις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τους ειδικούς τύπους ΑΠΔ που υποβάλλονταν. Εναρμόνιση περιεχομένου ΑΠΔ με δηλώσεις σε «Εργάνη».
• Ολοκλήρωση διαδικασιών προσδιορισμού πραγματικών οφειλών μη μισθωτών ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των 120 δόσεων και ακόμη δεν έχουν πλήρη αποτύπωση των εισφορών που πρέπει να καταβάλλουν. Στην ουσία δεν έχει ξεκινήσει η λειτουργία της ρύθμισης γι’ αυτούς. Ετσι, καθυστερεί και δεν μπορεί να προχωρήσει και η διαδικασία συνταξιοδότησής τους. Το πρόβλημα εμφανίζεται οξυμένο στους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ (γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι).
• Θέσπιση νέου πλαισίου για ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε περίπτωση αμοιβής με τίτλο κτήσης.
• Υλοποίηση της αυτόματης ένταξης στο καθεστώς των 120 δόσεων των παλαιών συνταξιούχων που είχαν οφειλές (άρθρ. 8 ν. 4611/2019).
• Ολοκλήρωση της αλλαγής στις συντάξεις χηρείας όπου έχει απονεμηθεί σύνταξη με ποσοστό 50%, ενώ πλέον πρέπει με 70%.
• Ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης της ασφαλιστικής ιστορίας που είναι απαραίτητη για την ψηφιακή σύνταξη. Απαραίτητη η θέσπιση απλών και ενιαίων κανόνων.
• Αποσαφήνιση πλαισίου λειτουργίας της διαδοχικής ασφάλισης.
• Βελτίωση της οργάνωσης ΕΦΚΑ-ΕΤΕΑΕΠ με λειτουργικές δομές ενιαίου φορέα.
• Επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων.
• Εκδοση υπουργικής απόφασης για τον υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων μετά τον νόμο Βρούτση.
• Εκδοση υπουργικής απόφασης για τα αναδρομικά των συνταξιούχων μετά την απόφαση του ΣτΕ και την πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης.
• Υπολογισμός των κύριων συντάξεων με βάση τους νέους συντελεστές που καθιέρωσε ο νόμος Βρούτση τον περασμένο Φεβρουάριο.
Παρεμβάσεις σε κύριες και επικουρικές
«Αρκετά έχουν να γίνουν ακόμη στο ασφαλιστικό». Με τη φράση αυτή ο νέος υφυπουργός Εργασίας με αρμοδιότητα την Κοινωνική Ασφάλιση, Πάνος Τσακλόγλου, ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα, ξεκαθαρίζοντας βέβαια ότι εκτός από τις αλλαγές στην επικουρική ασφάλιση, που «φωτογραφίζονται» στο πόρισμα της επιτροπής Πισσαρίδη, θα υπάρξουν παρεμβάσεις και σε άλλους τομείς του ασφαλιστικού. Το πόρισμα άλλης μιας επιτροπής… σοφών αποτελεί βέβαια μια πρώτη προσέγγιση των επερχόμενων αλλαγών. Σε αυτό θα κληθεί ο νέος υφυπουργός να θέσει την προσωπική του σφραγίδα, προωθώντας πιθανότατα έως το τέλος του έτους μια νέα μεγάλη δομική μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος, επί τη βάσει βέβαια της τελικής έκθεσης, που θα δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. Ηδη, πάντως, από το προσχέδιο γίνεται αντιληπτό το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν οι αλλαγές.
Οι αναφορές στα υψηλά ποσοστά συνταξιοδοτικής δαπάνης (16,5% του ΑΕΠ έναντι 13,2% στην Ευρωζώνη), στο υψηλό ποσοστό κρατικής επιχορήγησης για την κάλυψη των συντάξεων (10,1% του ΑΕΠ το 2018 έναντι 3,1% του ΑΕΠ κατά μέσον όρο στην Ε.Ε.) καθώς και στην υψηλή δημόσια δαπάνη σε μισθούς και συντάξεις (28,4% του ΑΕΠ έναντι 23,1% κατά μέσο όρο στην Ευρωζώνη) προδιαγράφουν και τις επικείμενες αλλαγές.
Οπως άλλωστε επισημαίνουν οι ειδικοί, «δεν επαρκούν οριακές παραμετρικές αλλαγές», αλλά συνιστάται «ο εκσυγχρονισμός του συστήματος, ώστε η χρηματοδότησή του να μπει σε σταθερή μακροπρόθεσμη βάση, να μην δημιουργούνται αντικίνητρα στην εργασία και να αυξηθεί η ανταποδοτικότητα του συστήματος». Με το βλέμμα δε και στις δραματικές επιπτώσεις της δημογραφικής γήρανσης, προτείνουν «την ενίσχυση των κεφαλαιοποιητικών πυλώνων», ώστε να επιμεριστεί το βάρος της χρηματοδότησης των συντάξεων και ένα μέρος της να καλυφθεί από συσσωρευμένη αποταμίευση.
Ετσι, προτείνουν, μεταξύ άλλων, τον μετασχηματισμό της επικουρικής σύνταξης, που σήμερα λειτουργεί στο πλαίσιο της νοητής κεφαλαιοποίησης, σε ένα σύστημα πλήρως κεφαλαιοποιητικό. Η μεταρρύθμιση, επισημαίνουν, πρέπει να προχωρήσει τάχιστα για όλους τους νέους εργαζομένους και εθελοντικά για όσους παλαιότερους ασφαλισμένους το επιλέξουν.
Σύμφωνα με την έκθεση, επιπλέον παρεμβάσεις θα πρέπει να κινούνται στις εξής κατευθύνσεις:
Μείωση του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας (ασφαλιστικές εισφορές). Μείωση του ανώτατου ορίου εισοδήματος (πλαφόν ασφαλιστέων αποδοχών) επί του οποίου επιβάλλονται αναλογικές ασφαλιστικές εισφορές για τους μισθωτούς εργαζομένους, ώστε να προσεγγίσει τους μέσους όρους στην Ε.Ε.
Αντικατάσταση της ποσοστιαίας εισφοράς υγείας των μισθωτών με ένα σταθερό ποσό ή ένα σύστημα λίγων κλάσεων, όπως ισχύει και με τους αυτοαπασχολούμενους. Εναλλακτικά, διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος αναλογικών εισφορών, αλλά με ακόμα πιο χαμηλό πλαφόν ασφαλιστέων αποδοχών υγείας. Το σχετικό κενό θα καλυφθεί από γενικά φορολογικά έσοδα.
Αναπροσαρμογή των κανόνων υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης με τρόπο που να είναι αναλογιστικά και ουσιαστικά περισσότερο ανταποδοτική. Πληρέστερη μετάβαση συντάξεων σε σύστημα τριών πυλώνων, με μείωση εισφορών και ενισχυμένους βαθμούς ελευθερίας των νοικοκυριών στη διαχείριση.
ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια , Αναδρομικά συνταξιούχων , Παιδικοί σταθμοί – Τελευταία νέα.
Τρόπους που θα δώσει ανάσα στην αγορά προσπαθεί να βρει η κυβέρνηση. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται οι αποφάσεις της προκειμένου να έρθει η πληρωμή των αναδρομικών στους συνταξιούχους, ενώ παράλληλα αυξάνεται το ποσό που θα δίνεται στις προσωρινές συντάξεις.
Η κίνηση αυτή δεν θα επιβαρύνει περισσότερο τον κρατικό κορβανά σε βάθος χρόνου, ωστόσο θα δοθεί μία ανάσα ρευστότητας που τόσο ανάγκη έχει η αγορά και η κοινωνία στο σύνολό της.
Ταχύτερη καταβολή αναδρομικών
Το οικονομικό επιτελείο έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην όσο το δυνατό ταχύτερη καταβολή των αναδρομικών στους συνταξιούχους, έτσι ώστε να στηριχθούν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική στιγμή. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις το συνολικό ποσό θα πληρωθεί εφάπαξ στους συνταξιούχους το αργότερο τον Οκτώβριο, χωρίς να αποκλείεται αν αυτό καταστεί εφικτό η πληρωμή να γίνει και μέσα στον Σεπτέμβριο. σύμφωνα με το newsit.gr.
Την ίδια στιγμή αυξήσεις μέχρι και 280 ευρώ τον μήνα αναμένεται να λάβουν χιλιάδες συνταξιούχοι που λαμβάνουν προσωρινή σύνταξη. Σύμφωνα με ρύθμιση του υπουργείου Εργασίας, όσοι συνταξιούχοι έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου και μετά, ήτοι από τα μέσα Μαΐου 2016 και δεν έχουν ακόμη λάβει την οριστική τους σύνταξη, θα δουν αυξημένο το ποσό της προσωρινής σύνταξης που λαμβάνουν και μάλιστα αναδρομικά. Βάσει του σχεδιασμού στο υπουργείο Εργασίας, οι πρώτες αυξήσεις θα δοθούν εντός του Φθινοπώρου, πιθανότατα τον Οκτώβριο.
Ποιοι θα λάβουν τις αυξήσεις
Πιο συγκεκριμένα, για τους μισθωτούς, το ποσό της προσωρινής σύνταξης υπολογίζεται ως το 80% του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά τους 12 μήνες ασφάλισης που προηγούνται της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης. Για τους αυτοτελώς απασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες και πρώην αγρότες (ΟΓΑ) θα καταβληθεί το 70% του μέσου μηνιαίου εισοδήματος των 12 τελευταίων μηνών ασφάλισης που προηγούνται της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.
Για τους μισθωτούς και τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ η προσωρινή σύνταξη δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί σε είκοσι έτη ασφάλισης, ήτοι 384 ευρώ και να υπερβαίνει το ποσό που ισούται με το διπλάσιο αυτής, δηλαδή 768 ευρώ. Για τους αυτοτελώς απασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, η προσωρινή σύνταξη δεν μπορεί να είναι μικρότερη από την εκάστοτε εθνική σύνταξη που αντιστοιχεί σε 20 έτη ασφάλισης και μεγαλύτερη από το ποσό που ισούται με το ύψος της εθνικής σύνταξης πολλαπλασιαζόμενο επί δυόμισι φορές, στο ύψος που διαμορφώνεται κάθε φορά, ήτοι 960 ευρώ.
Δεν είναι υποχρεωτική πλέον η διακοπή της εργασίας
Παράλληλα, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του εισοδήματος των συνταξιούχων μέχρι τη λήψη της οριστικής τους σύνταξης, καταργείται η προϋπόθεση της υποχρέωσης διακοπής της εργασίας, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης και, επομένως, οι συνταξιούχοι δικαιούνται τη λήψη προσωρινής σύνταξης με την αντίστοιχη περικοπή του 30% της προσωρινής, ακόμα και εάν συνεχίζουν την εργασία τους ή την αυτοαπασχόλησή τους.
Παράλληλα, προσωρινή σύνταξη θα χορηγείται και στους ασφαλισμένους που υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση συνταξιοδότησης στον e-ΕΦΚΑ, η οποία υπολογίζεται σε ποσοστό 80%. Η προσωρινή σύνταξη γήρατος θα χορηγείται από την πρώτη του επόμενου της ημερομηνίας κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης μήνα, μέχρι το τέλος του μήνα έκδοσης της οριστικής απόφασης.
Για τους συνταξιούχους λόγω θανάτου που δεν έχουν πάρει οριστική σύνταξη η προσωρινή αυξάνεται στο 70% της σύνταξης του θανόντος που πιθανότατα θα αντιστοιχεί στο πραγματικό ύψος και της οριστικής.
Για τους δικαιούχους αναπηρικής σύνταξης, η προσωρινή θα καταβάλλεται ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας, ως εξής: α) προσωρινή 75% με ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79,99% και β) προσωρινή 50% με αναπηρία έως 66,99%.
Σε περιπτώσεις αίτησης για μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος το ποσό της προσωρινής σύνταξης μειώνεται κατά 0,5% για κάθε μήνα (ή 6% για κάθε έτος) που υπολείπεται από τη συμπλήρωση του εκάστοτε ορίου ηλικίας για την πλήρη σύνταξη.
Η προσωρινή σύνταξη καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα στους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία.
Δεν προβλέπεται αύξηση στα ποσά που λαμβάνουν ως προσωρινή σύνταξη οι συνταξιούχοι του Δημοσίου με αίτηση από 13/5/2016 και μετά, καθώς παίρνουν το 50% των μέσων μηνιαίων συντάξιμων αποδοχών τους του τελευταίου 12μήνου πριν από την αίτηση, χωρίς να ισχύει κανένα πλαφόν.
ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια , Αναδρομικά συνταξιούχων , Παιδικοί σταθμοί – Βγήκαν τα οριστικά αποτελέσματα.
Ανακοινώθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα των ενδιαφερόμενων που κατέθεσαν ηλεκτρονικές αιτήσεις για τις επιδοτούμενες θέσεις νηπίων και παιδιών στους παιδικούς σταθμούς ΕΕΤΑΑ και στα ΚΔΑΠ για το σχολικό έτος 2020-2021 στη δράση «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής 2020 – 2021» (Παιδικοί σταθμοί – ΚΔΑΠ).
Τα οριστικά αποτελέσματα αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος υπέβαλαν αίτηση 167.000 μητέρες για 229.600 παιδιά έναντι των 131.418 αιτήσεων μητέρων για 172.197 παιδιά που είχαν υποβληθεί πέρσι.
Από την Παρασκευή (21/08) ξεκίνησαν και οι αιτήσεις για δεύτερο πρόγραμμα στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν οικογένειες με εισόδημα έως 30.000 ευρώ.
Σύμφωνα με την υφυπουργό Εργασίας και αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου τη φετινή χρονιά οι δικαιούχοι βρεφονηπιακών σταθμών είναι 85.000.
«Στο σύνολο μιλάμε σήμερα για οριστικούς πίνακες 155.000 δικαιούχων, 85.000 σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και οι υπόλοιποι σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ)», ανέφερε στην ΕΡΤ η κυρία Μιχαηλίδου. Επιπλέον η υφυπουργός ανέφερε ότι από την Παρασκευή 21 Αυγούστου, ξεκινούν οι αιτήσεις για δεύτερο πρόγραμμα στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν οικογένειες με εισόδημα από 27.000 μέχρι 30.000 ευρώ. Σε αυτό θα μπορούν να συμμετέχουν και όλες οι γυναίκες δημόσιοι υπάλληλοι, που έχουν εισόδημα μέχρι 30.000 ευρώ. Το νέο πρόγραμμα θα είναι ύψους 30 εκατ. ευρώ και προβλέπει 15.000 νέους δικαιούχους».
Παιδικοί σταθμοί ΕΕΤΑΑ , Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Τελευταίες ειδήσεις live
Κάρτα ανεργίας ΟΑΕΔ : Παροχές για ανέργους , Προνοιακά ΟΠΕΚΑ : Αιτήσεις και δικαιολογητικά
Πληρωμές Αυγούστου 2020 : Συντάξεις ΙΚΑ , ΟΓΑ , ΝΑΤ, ΑΜΕΑ , ΚΕΑ, Α21, ΟΠΕΚΕΠΕ