Σοβαρά εμπόδια για τις ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΙΚΑ, ΕΦΚΑ, ΝΑΤ, ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΜΕΑ, Οι αιτήσεις στον αέρα
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΕΑ: Σοβαρό εμπόδιο στην πορεία απονομής των κύριων συντάξεων, αποτελούν οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από δημόσιους υπαλλήλους και παραμένουν εκκρεμείς στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 18.000 αυτές οι αιτήσεις στον δημόσιο τομέα, επί συνόλου 61.660 ληξιπρόθεσμων που έχουν απομείνει να εκκαθαριστούν, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του συστήματος Άτλας για τον μήνα Ιούνιο. Η προσπάθεια που καταβάλλεται είναι έως το τέλος του τρέχοντος μήνα να εκκαθαριστούν οι 40.000 εξ αυτών, καθώς οι υπόλοιπες συγκαταλέγονται στις πλέον «δύσκολες» περιπτώσεις, με την ανάγκη υποβολής δικαιολογητικών για να εντοπιστεί με ακρίβεια ο χρόνος ασφάλισης.
Ειδικά για τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στο ΓΛΚ, διαπιστώνεται ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα απονομής κύριων συντάξεων, σε ένα μεγάλο ποσοστό, έχει προκαλέσει πολλά λάθη. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο τρίμηνο απονεμηθήκαν 3.500 κύριες συντάξεις με αυτό τον τρόπο, από τις οποίες περίπου το 1/3, δηλαδή πάνω από 1.000, βρέθηκε ότι είχαν λάθη και πρέπει να διορθωθούν.
Από τις 18.000 αιτήσεις που απομένουν για να καλυφθεί το σύνολο των ληξιπρόθεσμων αιτήσεων στο δημόσιο τομέα, οι περισσότερες αφορούν περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης. Υπάρχουν μάλιστα και αρκετές που αναφέρονται σε παράλληλη ασφάλιση, άρα χρίζουν ακόμα πιο επισταμένου ελέγχου.
Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί από τους επικεφαλής στον ΕΦΚΑ, που ελέγχουν την πορεία απονομής των συντάξεων στο «πράσινο κτίριο» του Φορέα. Μάλιστα, ο ίδιος ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης έχει επισημάνει προ ημερών ότι θα δοθεί έμφαση στις εκκρεμότητες που έχουν συσσωρευτεί στο ΓΛΚ, ώστε να ξεπεραστεί και αυτό το πρόβλημα.
Είναι πιθανό σε αυτό το πλαίσιο, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξει παρέμβαση, με την συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), ώστε να επιταχυνθεί η αυτοματοποιημένη διαδικασία, χωρίς να «παράγονται» αντίστοιχα λάθη. Στο επίπεδο της ψηφιοποίησης χρόνου ασφάλισης, έχει εντοπιστεί ότι δεν αναγνωρίζονται συχνά, η προϋπηρεσία που προέρχεται από άλλο πρώην Ταμείο (πχ ΟΑΕΕ), καθώς και οι περιπτώσεις αναγνώρισης της στρατιωτικής θητείας και των πλασματικών ετών. Εκεί ακριβώς, είναι πιθανό να γίνει συγκεκριμένη ηλεκτρονική παρέμβαση, ώστε να διορθωθεί η κατάσταση.
Την ίδια στιγμή όμως, παρατηρείται σοβαρή έλλειψη προσωπικού, ώστε να αναλάβει τις εκκρεμείς ή τις λάθος υποθέσεις και να τις ολοκληρώσει εκ του ασφαλούς και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Από τους 140 εργαζόμενους στην υπηρεσία, καλά πληροφορημένες πηγές θέλουν μόλις οι 40 να απασχολούνται με τον τομέα της απονομής κύριων συντάξεων. Οι υπόλοιποι αναλώνονται είτε στο να απαντούν στα αιτήματα που προκύπτουν από το τηλεφωνικό κέντρο (1555) είτε στο να λειτουργούν το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, την τελευταία καινοτομία του υπουργείου Εργασίας.
Επίσης, η συντριπτική πλειονότητα του προσωπικού διαθέτει πολύ μικρή εμπειρία (από λίγους μήνες, έως 2 έτη). Άρα είναι δύσκολο να διαχειριστεί με απόλυτη επιτυχία τις περιπτώσεις διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης που χαρακτηρίζονται ως οι πλέον δυσεπίλυτες. Η απουσία έμπειρων στελεχών, που γνωρίζουν καλά την Κοινωνική Ασφάλιση, είναι εμφανής σε αυτές τις πιο δύσκολες περιπτώσεις απονομής συντάξεων.
Το τμήμα του ΓΛΚ έχει την στήριξη και από 10 εργαζόμενους που έχουν αποσπαστεί εκεί από τον Ιατρικό Σύλλογο. Άλλα παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται, δεν επαρκούν ώστε να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν.