Αρκετά χρόνια πριν, οι ηγέτες των ισχυρότερων επιχειρήσεων, πίστευαν ότι διέθεταν στους στόλους τους τα σπουδαιότερα αεροπλάνα της εποχής τους.
Όμως, οι εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά, έδειξαν ότι τα αεροπλάνα αυτά ήταν κατάλληλα για πτήσεις μόνο υπό φυσιολογικές καιρικές συνθήκες και μόνο με αυτόματο πιλότο.
Οι κανόνες πλοήγησης των αεροπλάνων τους, ήταν υποτυπώδεις και είχαν παύσει να ισχύουν. Όταν η οικονομική κρίση τα πέταξε σε κενό αέρος, στις καμπίνες τους δημιουργήθηκε αποσυμπίεση και άρχιζαν να χάνουν ύψος, το ένα μετά το άλλο.
Η επιτυχημένη στρατηγική μίας εταιρείας δεν προκύπτει μόνο από κινήσεις που συμβάλουν στον περιορισμό του χρηματοοικονομικού ή επιχειρηματικού ρίσκου, αλλά από τις κινήσεις του management που αποβλέπουν στο μέλλον.
Έτσι περιγράφει ο Peter Drucker (Elizabeth Edersheim «Ο Γκουρού του Management»-εκδόσεις Επίκεντρο), την «αποδοχή του καινούργιου» για την επιχειρησιακή στρατηγική. Υπογραμμίζει επίσης μεταξύ άλλων, ότι «οι επιχειρήσεις πεθαίνουν επειδή οι υποθέσεις των Διευθυνόντων Συμβούλων για τον έξω κόσμο, παρέχουν στην επιχείρηση πλαίσια λήψης αποφάσεων που δεν έχουν πλέον καμία συνάφεια με την πραγματικότητα».
Τα πεδία εστίασης που φέρνει το νέο management στο προσκήνιο, είναι ο καθορισμός των προτεραιοτήτων, η διαχείριση του χρόνου και η λήψη αποτελεσματικών αποφάσεων. Ο διευθυντής μίας επιχείρησης σήμερα έχει να αντιμετωπίσει ένα κινούμενο φράγμα ταχέων μεταβαλλόμενων καταστάσεων, που εξελίσσονται με τέτοια ταχύτητα, ώστε πολλές φορές μία απόφαση είναι ήδη ξεπερασμένη προτού ακόμα υλοποιηθεί.
Πλέον, οι οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές, υποχρεώνουν τις διοικήσεις να βρίσκονται συνεχώς σε εγρήγορση και να αντιδρούν αστραπιαία τόσο στα προβλήματα όσο και στις ευκαιρίες που δημιουργούνται. Κυρίως όμως, όπως μας διδάσκει ο Drucker, η επιτυχία θα έρθει όταν οι διοικήσεις απαρνηθούν τα βραχυχρόνια κέρδη για χάρη των μακροχρόνιων επενδύσεων.
Μία πολύτιμη συμβουλή που μας υπενθυμίζει ότι η σοφία του Drucker είναι διαχρονική και επίκαιρη.