του Γιάννη Μητάκη – για το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ
Στις Βρυξέλλες και την Ευρωβουλή έφτασε το θέμα που ανέδειξε το «ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ» και αφορά τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τον αποκλεισμό της Καλύμνου.
Όπως γράψαμε την περασμένη εβδομάδα (διαβάστε εδώ) το προσχέδιο για την αεροπορική σύνδεση της χώρας που έδωσε προς διαβούλευση του υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προβλέπει μείωση κατά 44% των πτήσεων Αθήνα – Κάλυμνος και αντιστρόφως.
Το θέμα έθεσε με γραπτή ερώτηση στην Ευρωβουλή ο κ. Νότης Μαριάς καταγγέλλοντας παραβίαση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας στον Αερολιμένα της Καλύμνου. Στην Ερώτησή του η οποία απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής ζητά να μην μειωθούν τα τακτικά αεροπορικά δρομολόγια από και προς τον Αερολιμένα της Καλύμνου και καλεί την Επιτροπή να διερευνήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης των κατάλληλων χρηματοδοτικών μέσων και προγραμμάτων προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύουσα συχνότητα των ζωτικής σημασίας τακτικών αεροπορικών δρομολογίων του απομακρυσμένου Αερολιμένα της Καλύμνου.
Ο κ. Μαριάς αφού επισημαίνει ότι τα αεροπορικά δρομολόγια είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ζωή της Καλύμνου επικαλείται τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008 σε σχέση με τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στον Αερολιμένα της Καλύμνου λόγω της μεγάλης απόστασης από την Αθήνα αλλά και του νησιωτικού χαρακτήρα της Καλύμνου.
Επιπλέον ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επικαλείται και το άρθρο 174 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ε.Ε. σε σχέση με την Οικονομική, Κοινωνική και Εδαφική συνοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου αναφέρεται ότι η Ε.Ε. αποσκοπεί στη μείωση των διαφορών των επιπέδων ανάπτυξης των διαφόρων περιοχών και ιδιαίτερα αυτών που είναι νησιωτικές.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση «με την ισχύουσα σύμβαση υποχρεώσεων Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας έχουν επιβληθεί τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας, σύμφωνα με τα άρθρα 16,17 και 18 Κανονισμού (ΕΚ) 1008/2008. Μεταξύ των εξυπηρετούμενων προορισμών είναι και ο απομακρυσμένος Αερολιμένας της νήσου Καλύμνου που εξυπηρετείται από αεροσκάφος 37 θέσεων».
«Με την ισχύουσα σύμβαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», συνεχίζει η Ερώτηση, «που καλύπτει την περίοδο 2012-2016, σε ετήσια βάση στη Γραμμή Αθήνα – Κάλυμνος υπάρχουν 392 πτήσεις με επιστροφή. Σε ό,τι αφορά την σύνδεση με τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου οι πτήσεις με επιστροφή ανέρχονται σε 124 ετησίως. Με το νέο προσχέδιο που συνέταξε η Υ.Π.Α. προκειμένου να προβεί στη διενέργεια νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκμετάλλευση 28 τακτικών αεροπορικών γραμμών συμπεριλαμβανομένης και της Καλύμνου, οι πτήσεις Αθήνα – Κάλυμνος με επιστροφή περιορίζονται σε 232 ετησίως, ενώ για την ενδοδωδεκανησιακή σύνδεση, θα εκτελούνται ετησίως μόλις 48 πτήσεις με επιστροφή».
Η Ερώτηση καταλήγει:
«Ερωτάται λοιπόν η Επιτροπή ενόψει της μεγάλης απόστασης και του νησιωτικού χαρακτήρα της Καλύμνου:
1. Είναι σύμφωνη με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008 και το άρθρο 174 ΣΛΕΕ η παραπάνω μείωση των τακτικών αεροπορικών δρομολογίων από και προς τον Αερολιμένα Καλύμνου;
2. Ποια χρηματοδοτικά μέσα και προγράμματα μπορεί να διαθέσει προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύουσα συχνότητα των ζωτικής σημασίας τακτικών αεροπορικών δρομολογίων του Αερολιμένα Καλύμνου;».