Πέμπτη, 4 Ιουνίου, 2026
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
Αρχική ΥΓΕΙΑ

Αναψυκτικά διαίτης: Δεν είναι τόσο αθώα, όσο νομίζετε, λέει γιατρός

Κυριάκος Διαμαντόπουλος από Κυριάκος Διαμαντόπουλος
28/10/2024 13:00
σε ΥΓΕΙΑ
A A
57
SHARES
122
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Google Πρόσθεσε το tilegrafimanews.gr ως προτιμώμενη πηγή στη Google

Τα αναψυκτικά προκαλούν εκατομμύρια θανάτους κάθε χρόνο και ξοδεύονται δισεκατομμύρια δολάρια σε λογαριασμούς της υγειονομικής περίθαλψης σε όλο τον κόσμο εξαιτίας του διαβήτη, των καρδιακών παθήσεων και των καρκίνων που προκαλούν.

Σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, που ήταν οι πρώτοι που εξέτασαν τα ποσοστά θανάτου από αναψυκτικά, τα ποτά αυτά, σκοτώνουν περίπου 180.000 ενήλικες κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο, αν και ποτέ δεν αναφέρονται ως η κύρια αιτία και οι θανατηφόρες επιπτώσεις τους δεν αναγνωρίζονται.

Μόνο στις ΗΠΑ, περίπου 25.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από τακτική κατανάλωση αναψυκτικών.

Αναψυκτικά διαίτης: 3+1 σοβαροί κίνδυνοι για την υγεία

«Οι γυναίκες που πίνουν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά διαίτης καθημερινά αντιμετωπίζουν σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού», είπε ο γαστρεντερολόγος, Δρ Saurabh Sethi, ο οποίος εδρεύει στην Καλιφόρνια.

Η δήλωσή του βασίστηκε σε μια μελέτη που κυκλοφόρησε το 2021 από την American Heart Association και την American Stroke Association, η οποία συνέδεσε την κατανάλωση τεχνητών ζαχαρούχων ποτών με την αύξηση αυτών των ασθενειών σε γυναίκες άνω των 50 ετών.

Ο κίνδυνος για καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό ήταν υψηλότερος στις γυναίκες που δεν είχαν ιστορικό καρδιακής νόσου ή διαβήτη, ανέφερε ο Δρ Sethi.

Στη συνέχεια, ο Δρ Sethi ισχυρίστηκε ότι η κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης θα μπορούσε επίσης να συνδεθεί με νεφρική νόσο. «Η υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο στα αναψυκτικά διαίτης μπορεί να συμβάλει στη χρόνια νεφρική νόσο», σημείωσε ο Δρ Sethi.

Ο ισχυρισμός του υποστηρίζεται από το Εθνικό Ίδρυμα Νεφρού, το οποίο ανέφερε μια μελέτη που διαπίστωσε ότι η κατανάλωση δύο ή περισσότερων αναψυκτικών διαίτης την ημέρα μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα νεφρά.

Η μελέτη εξέτασε μια ομάδα γυναικών που όλες είχαν υγιή, λειτουργικά νεφρά στην αρχή της δοκιμής. Ωστόσο, διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν αναψυκτικό διαίτης παρουσίασαν τριπλάσια μείωση του ρυθμού σπειραματικής διήθησης -κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη μέτρηση του πόσο καλά λειτουργούν τα νεφρά σας- από εκείνους που δεν έπιναν αναψυκτικά διαίτης.

Υγεία του εντέρου
Κατά τη διάρκεια της μελέτης υπήρχε μια προφανής σχέση μεταξύ της λειτουργίας των νεφρών και της κατανάλωσης αναψυκτικών διαίτης – επομένως το Εθνικό Ίδρυμα Νεφρού συνιστά να πίνετε νερό.

Το τρίτο γεγονός που μοιράστηκε ο Δρ. Sethi ήταν ότι η κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης μπορεί να «επηρεάσει αρνητικά την ευαισθησία στην ινσουλίνη» και «να διαταράξει το μικροβίωμα του εντέρου», πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να επηρεάσει την υγεία του εντέρου σας.

Η καλή υγεία του εντέρου είναι εξαιρετικά σημαντική για τη γενική υγεία, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην πέψη, το ανοσοποιητικό κ.ά.

Πρέπει να έχετε μια υγιή ποσότητα καλών βακτηρίων στο έντερό σας για να καταπολεμήσετε ορισμένες ασθένειες.

Τέλος, ο γιατρός είπε ότι τα αναψυκτικά διαίτης μπορούν «να αυξήσουν τη λαχτάρα για τροφές με πολλές θερμίδες, διαταράσσοντας τον έλεγχο της όρεξης».

healthstories.gr


Google News
Πάτα εδώ και ακολούθησε το TILEGRAFIMANEWS.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

ΣχετικάΆρθρα

Featured

Τι προβλέπει η πρόταση των τεσσάρων φάσεων του Ιράν προς τις ΗΠΑ

04/06/2026 | 08:00
Featured

Ο καιρός σήμερα: Πού θα φέρουν βροχή τα σύννεφα

04/06/2026 | 06:00
Featured

Ισραήλ και Λίβανος συμφώνησαν σε παράταση της εκεχειρίας και δημιουργία «πιλοτικών» ζωνών ασφαλείας

04/06/2026 | 03:31
ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ

Γιορτή σήμερα 4 Ιουνίου, εορτολόγιο: Άγιος Μητροφάνης Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινούπολης

04/06/2026 | 00:05
Load More
Επόμενο Άρθρο

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ 2025: Έρχονται τα πάνω κάτω - Τι φέρνει ανατροπές σε ΕΦΚΑ- Δημόσιο


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • ΑΓΡΟΤΕΣ ΝΕΑ: De Minimis έως 80€/στρέμμα, αλώνια από αυτή την εβδομάδα +40 εκατ. ευρώ – Τι περιμένουν παραγωγοί και κτηνοτρόφοι

    661 shares
    Share 264 Tweet 165
  • Κορινθία: Το τελευταίο «αντίο» στον Νίκο Ταγαρά παρουσία Μητσοτάκη – Η πορεία ζωής και προσφοράς του επί δεκαετίες

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Σε ηλικία 94 ετών πέθανε ο ηθοποιός Άγγελος Αντωνόπουλος

    78 shares
    Share 31 Tweet 20
  • ΝΕΑ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΧΗΡΕΙΑΣ 2026: Αυξήσεις έως 80%, νέοι επανυπολογισμοί στο Δημόσιο και οι αλλαγές που φέρνουν περισσότερα χρήματα 

    75 shares
    Share 30 Tweet 19
  • Η μεγάλη επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα με την «ΕΛΑΣ» διαλύει την Κεντροαριστερά

    66 shares
    Share 26 Tweet 17
  • Με το βλέμμα στις δημοσκοπήσεις ο Μητσοτάκης

    62 shares
    Share 25 Tweet 16
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 2026-2027: Αποτελέσματα για 25.000 συνταξιούχους – Πώς παίρνετε το κουπόνι, πόσες διανυκτερεύσεις δικαιούστε και τι να προσέξετε

    61 shares
    Share 24 Tweet 15
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα

Το ενημερωτικό site tilegrafimanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός ιστότοπος με βασικό χαρακτηριστικό του, την εγκυρότητα της είδησης και έτσι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του διαδικτυακού κοινού καθώς συνολικά το έχουν επισκεφτεί πάνω από 3 εκατομμύρια χρηστών. Η καθημερινή επισκεψιμότητα επιβραβεύει την προσπάθεια όλης της δημοσιογραφικής ομάδας μας.

Τηλεγράφημα Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528 Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • HOT NEWS
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

About Us

Πρόσθεσε το μπάνερ μας Google+

Όροι χρήσης

Επικοινωνία

Διαφημιστείτε στο tilegrafimanews.gr

RSS feed

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ

News OAED.GR ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΕΠ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΦΚΑ Ελλάδα ΗΠΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ Μητσοτάκης ΝΕΑ ΟΑΕΔ ΟΠΕΚΕΠΕ ΠΟΙΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΥΡΙΖΑ Συντάξεις ΤΟΥΡΚΙΑ καιρός
  • All categories
  • Newsletter
  • tags
  • test
  • useronline
  • Ανάρτηση σχολίων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου – Cookies – Newsletter
  • Ποιοι είμαστε
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch