Διαβάστε την ανάρτηση στο Facebook της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ)
Για τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, έχουν γραφεί πολλά, αλλά είναι πολύ διαφορετικό να τα ζεις μια φορά το μήνα, όταν ανανεώνεις τη συνταγή σου..
Οι ασθενείς με καρκίνο, πέραν των δυσκολιών που έχουν για να κλείσουν ραντεβού με το γιατρό τους, των πολύ μεγάλων αναμονών όταν εξασφαλίσουν το ραντεβού, έχουν άλλη μια δοκιμασία να υποστούν: αυτή της εκτέλεσης της συνταγής για τα φάρμακα τους.
Τα φάρμακα για τον καρκίνο όπως και πολλά άλλα ακριβά ή φάρμακα που απαιτούν ειδικό χειρισμό, διατίθενται μόνον από τα λίγα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Ένα από αυτά είναι το φαρμακείο απέναντι από το Κέντρο Ημερησίας Νοσηλείας Ν. Κουρκουλος που υπάγεται στο Νοσ. Άγιος Σάββας. Το φαρμακείο αυτό λόγω εγγύτητας εξυπηρετεί τους δεκάδες ασθενείς των δύο αυτών νοσοκομείων. Όμως ο χώρος είναι τελείως ακατάλληλος, πολύ μικρός για τον αριθμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετεί, χωρίς επαρκή αριθμό καθισμάτων, χωρίς τουαλέτα (που υπάρχει όμως για το προσωπικό..) και συνήθως με ένα υπάλληλο στα δύο γκισέ εξυπηρέτησης.
Σήμερα, η κατάσταση στο φαρμακείο ήταν για άλλη μια φορά αυτή τριτοκοσμικής χώρας με 130 περίπου άτομα να περιμένουν όρθιοι μέσα στο μικρό χώρο μπροστά από τα γκισέ, ή στον εξωτερικό χώρο ή στο δρόμο, δύο και τρεις ώρες για να παραλάβουν τα φάρμακά τους..
Ο ένας υπάλληλος που εξυπηρετούσε το κοινό σε ερώτηση ασφαλισμένων απάντησε τι θέλετε να σας κάνω; πήραν τρεις υπαλλήλους από το φαρμακείο….
Βέβαια μπορεί η δικαιολογία αυτή να είναι πραγματική αλλά πως στις 12.45 εμφανίστηκε μια δεύτερη υπάλληλος;
Έχει αναλογισθεί η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ τι σημαίνει να είσαι ασθενής σε θεραπεία και να στέκεσαι 2 και 3 ώρες όρθιος για να εκτελέσεις μια συνταγή; το ότι οι ασφαλισμένοι ασθενείς έχουν πληρώσει με τις εισφορές τους στα ασφαλιστικά ταμεία και τη φορολογία τους το δικαίωμα να έχουν υγειονομική περίθαλψη; Ότι μεταξύ των δικαιωμάτων των ασθενών είναι και ο σεβασμός του χρόνου του ασθενούς;
Το κόστος του να είσαι συγγενής ή φίλος και να έχεις πάρει άδεια από τη δουλειά σου για να εξυπηρετήσεις τον ασθενή; Για να μη μιλήσουμε για την παντελή απουσία χρήσης της τεχνολογίας για την καταγραφή των εξερχομένων φαρμάκων…
Ο νέος Διοικητής του Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ΕΟΠΥΥ – EOPYY θα ήταν χρήσιμο να επισκεφθεί τα φαρμακεία για να αποκτήσει προσωπική γνώμη για το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει ο Οργανισμός στον οποίο προΐσταται…