Διατροφή: Τι επιλέγει ο κόσμος
Οι καταναλωτές ζητούν όλο και περισσότερα τοπικά προϊόντα στα ράφια των παντοπωλείων και super market. Αυτό ανέφερε ο βασικός συνεργάτης της McMillan Doolittle, Neil Stern, ο οποίος προέτρεψε τους παραγωγούς Private Label προϊόντων (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας), να εξετάσουν τρόπους για την ικανοποίηση της συγκεκριμένης απαίτησης, σε άρθρο του στο Supermarket News.
Επικαλούμενος την επιτυχία της Whole Foods, η οποία συνεργάζεται με την Gotham Greens στην πώληση πράσινων λαχανικών, βοτάνων και ντομάτας στη Νέα Υόρκη, ζήτησε από τα καταστήματα εστίασης να ετοιμάσουν τα μαχαιροπήρουνά τους και να ακολουθήσουν το παράδειγμα όσων έχουν εφαρμόσει το παράδειγμα προμήθειας προϊόντων από τοπικές κοινωνίες.
Σε κάθε περίπτωση o Stern σημειώνει ότι τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στον τομέα του Private Label, είναι τα φυσικά αλλά και τα οργανικά προϊόντα.
Στροφή καταναλωτών στα υγιεινά
Χάρη στην άνοδο της παραγωγής “σε τοπικό επίπεδο”, με αστικά θερμοκήπια, κήπους στον τελευταίο όροφο κτιρίων και επιχειρήσεις υδροπονικής καλλιέργειας, γίνεται όλο και πιο σαφές ότι οι καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν τρόφιμα από τις τοπικές αγορές ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι ξοδεύουν λίγο περισσότερο.
Θέλουν να γνωρίζουν την προέλευση αυτού που καταναλώνουν
Μελέτη του πανεπιστημίου της Αϊόβα αποκάλυψε ότι οι καταναλωτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης, ψωνίζοντας σε λαϊκές αγορές και ενισχύοντας συνεταιρισμούς παραγωγής αγαθών, καθώς βασικό τους μέλημα είναι να γνωρίζουν ποιος παράγει την τροφή τους.
[irp posts=”80255″ name=”Mε αυτές τις τροφές… δε θα κρυώσετε ποτέ!”]
Έτσι, όλο και περισσότερα παντοπωλεία ακολουθούν το παράδειγμα που ξεκίνησε η Whole Foods, αγκαλιάζοντας την υπερτοπική τάση ως βασικό σημείο διαφοροποίησης στις προσφερόμενες υπηρεσίες και προϊόντα. Οι λιανέμποροι από την πλευρά τους καταβάλλουν προσπάθειες να γίνουν μέρος της συγκεκριμένης τάσης, προσκαλώντας τους πελάτες να μάθουν περισσότερα σχετικά με την προμήθεια των αγαθών και τις πρακτικές παραγωγής τους. Προσκαλούν μάλιστα – αρκετοί από αυτούς – τους αγρότες και τους τοπικούς παραγωγούς να συναντήσουν και να συνομιλήσουν με καταναλωτές στα καταστήματά τους.
Τα πλεονεκτήματα
Το βασικότερο πλεονέκτημα για τον λιανοπωλητή από τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αφενός ή διαρκώς καλύτερη ποιότητα προσφερόμενων αγαθών ταχύτερα και ευκολότερα, αφετέρου η στήριξη της τοπικής οικονομίας.