Η προμήθεια των F-35 και των S-100, των μη επανδρωμένων που διαλειτουργούν με τις φρεγάτες FDI, καθώς και άλλα εξοπλιστικά προγράμματα, μικρότερα ή μεγαλύτερα, κλείδωσαν στο ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου.
Τα F-35 είναι μαχητικά αεροσκάφη που ενσωματώνουν τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, περνώντας απαρατήρητα από τα Ραντάρ. Ο σχεδιασμός τους δίνει έμφαση στο να είναι όσο γίνεται πιο αόρατα αξιοποιώντας ένα συνδυασμό προηγμένων υλικών και τεχνικών απόκρυψης.
Μπορούν να πετάξουν με ταχύτητα 1.960,1 χιλιόμετρα την ώρα (1,6 Mach), φέροντας τον ισχυρότερο κινητήρα μαχητικών στον κόσμο. Κατά αυτόν τρόπο τα ικανά και κομψά αεροσκάφη μπορούν να φτάνουν σε ασύλληπτες ταχύτητες, ενώ μεταφέρουν βαρύ οπλισμό.
Το μονοκινητήριο μαχητικό 5ης γενιάς μπορεί να φέρει μια ευρεία γκάμα όπλων. Υποστηρίζει περιστροφικά πεντάκαννα πυροβόλα των 25 mm. Το τυπικό ωφέλιμο φορτίο όπλων του περιλαμβάνει δύο πυραύλους αέρος-αέρος AIM-120C/D και δύο κατευθυνόμενες βόμβες GBU-32 JDAM 453,6 κιλών (1.000 λίβρες). Γεγονός, που επιτρέπει στα F-35 να εμπλέκονται τόσο σε αερομεταφερόμενους, όσο και σε επίγειους στόχους.
Κλείσιμο
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των F-35 δεν είναι η δύναμη πυρός τους, αλλά η υπολογιστική τους ισχύς. Μάλιστα, σημειώνεται και μεγάλη διαφοροποίηση στον εσωτερικό σχεδιασμό του πιλοτηρίου σε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιάς.
Εμπεριέχουν μεγάλες οθόνες αφής, αλλά και ένα σύστημα προβολής με κράνος, που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το κράνος δίνει ακόμα τη δυνατότητα στον πιλότο να βλέπει απευθείας έξω από το αεροσκάφος, χάρη στο σύστημα κατανεμημένου διαφράγματος (DAS) του F-35 και στις έξι κάμερες που είναι τοποθετημένες στρατηγικά γύρω από το μαχητικό.
Τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα S 100
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο S-100 της αυστριακής εταιρείας Schiebel, που αναμένεται να φέρουν οι ελληνικές φρεγάτες FDI, αποτελεί μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα, που το καθιστά «πολυεργαλείο» κατάλληλο για στρατιωτικές όσο και πολιτικές χρήσεις.
Το S-100 μπορεί να λειτουργεί μέρα και νύχτα, ακόμα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, με εμβέλεια έως 200 χιλιόμετρα, τόσο πάνω από την ξηρά όσο και στη θάλασσα. Παράλληλα, μπορεί να μεταδίδει στον σταθμό ελέγχου εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε πραγματικό χρόνο.
Ο αρχικός πελάτης για τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα S 100 ήταν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το 2006 – και εξακολουθεί να είναι και ο μεγαλύτερος. Έκτοτε, 40 χώρες το επέλεξαν, για να το θέσουν κυρίως σε υπηρεσία με τις Ένοπλες Δυνάμεις τους. Ο δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης είναι οι ΗΠΑ. Το σύστημα προμηθεύτηκε επίσης και η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Καναδάς, Νορβηγία και αρκετές χώρες εκτός ΝΑΤΟ.
Ωστόσο, το σύστημα δεν προορίζεται μόνον για στρατιωτική χρήση, καθώς η σχεδιαστική του φιλοσοφία προέβλεπε τη δυνατότητα ανάληψης αποστολών όπως η παρακολούθηση των ρύπων που εκπέμπουν εμπορικά πλοία, η επιτήρηση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η λεπτομερής εναέρια χαρτογράφηση αλλά και η πυρόσβεση!
S-100-FRANCE
Η διαχείριση των πυρκαγιών
Σύμφωνα με πληροφορίες έγινε επίσης και μια συζήτηση για τη διαχείριση των πυρκαγιών από την Πολιτική Προστασία ως τώρα, με τον Μητσοτάκη να εκφράζει την ικανοποίησή του για την ως τώρα ανταπόκριση του μηχανισμού, με την επισήμανση ότι είμαστε ακόμα στο μέσον της αντιπυρικής περιόδου.
Ακόμα στο ΚΥΣΕΑ εγκρίθηκε και η αποστολή της αντιαεροπορικής συστοιχίας CROTALE στο Παρίσι για την κάλυψη του εναέριου χώρου της πόλης στους ερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες.