Σύμφωνα με την καταγραφή του marinetraffic το ιρανικό δεξαμενόπλοιο επρόκειτο να περάσει από τα στενά της Μεσσήνης μεταξύ Ιταλίας και Σικελίας με κατεύθυνση την Καλαμάτα – προορισμό που ο καπετάνιος είχε δηλώσει.
Οπως όμως καταγράφεται το Adrian Darya 1 άλλαξε πορεία τις τελευταίες ώρες και κατευθύνεται νοτιοανατολικά της Σικελίας, προς τις ακτές της Αφρικής. Είναι άγνωστη η τελική πορεία του πλοίου προσώρας αλλά όλα δείχνουν ότι θα αποφύγει τα ευρωπαϊκά ύδατα.
Μάλιστα, σύμφωνα με την «Wall Street Journal», δεν αποκλείεται ακόμη και το ενδεχόμενο εγκλωβισμού του τάνκερ στην Μεσόγειο Θάλασσα.
Το Adrian Darya 1 σχεδίαζε να αγκυροβολήσει ανοιχτά της Καλαμάτας, να παραλάβει προμήθειες τροφίμων και καυσίμων και να μεταφορτώσει το πετρέλαιο που μεταφέρει σε άλλο τάνκερ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Αρχικά, ελληνικές εταιρείες εξέτασαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με το Adrian Darya 1, όμως οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις των ΗΠΑ ότι όποια μεσογειακή χώρα παράσχει βοήθεια στο ιρανικό πλοίο θα υποστεί κυρώσεις έθεσαν τέλος σε αυτές τις σκέψεις.
Οι διαχειριστές του ιρανικού πλοίου έχουν εξετάσει την Κύπρο ως εναλλακτικό προορισμό για ανεφοδιασμό, σύμφωνα με την WSJ, όμως ούτε κυπριακές εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες. Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε στην WSJ ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι επίσης απρόθυμη να επιτρέψει στο τάνκερ να μεταφορτώσει τα βαρέλια που μεταφέρει ενώ βρίσκεται σε ελληνικά ύδατα.