ΕΙΔΗΣΗ που πρέπει να γνωρίζουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΠΕΚΕΠΕ (opekepe.gr)- BLACK FRIDAY σήμερα!
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ – BLACK FRIDAY: Οι κτηνοτρόφοι περιμένουν τη δημοσιοποίηση της Πρόσκλησης για να ξεκινήσει η κατάθεση των αιτήσεων πληρωμής της ενίσχυσης, συνολικού ύψους 89 εκατ. ευρώ, για την αγορά των ζωοτροφών. Από το ποσό αυτό τα 60 εκατ. ευρώ πήγαν για τις ανάγκες της αιγοπροβατοτροφίας.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Θυμίζουμε στο πρώτο πακέτο είχαν διατεθεί συνολικά 50 εκατ. ευρώ για τις ζωοτροφές αν και είχαν υπάρξει πολλά λάθη στις πληρωμές. Οι κτηνοτρόφοι από την πλευρά τους ζητούν και νέα πληρωμή στις αρχές του 2023.
Πάντως μια εκτροφή με 300 πρόβατα πέρυσι ήθελε για ζωοτροφή (κριθάρι, καλαμπόκι, σόγια) 2.100 ευρώ το μήνα, ενώ φέτος με την αύξηση που έχουμε για τις ίδιες ποσότητες χρειάζεται 4.200 ευρώ το μήνα. Αυτή η διαφορά δεν μπορεί την καλυφθεί με αυτή την πληρωμή.
Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος του Αγροτικού και Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Τυρνάβου κ. Αργύρης Μπαϊρακτάρης, «όταν δεν είναι πολλά τα χρήματα κάνουν αλχημείες για να καταφέρουν τα μοιράσουν.
Πήραν ότι ο μέσος όρος των κοπαδιών στην αιγοπροβατοτροφία είναι 300 – 450 ζώα και έδωσαν σε αυτούς τους κτηνοτρόφους ποσό ενίσχυσης 2.250 ευρώ, που σημαίνει περίπου 5 – 7,5 ευρώ ανά κεφάλι ζώου. Όμως όσοι έχουν μεγαλύτερα κοπάδια και αυξημένες ανάγκες για ζωοτροφές θα πάρουν λιγότερα χρήματα. Την ίδια στιγμή όμως το καλαμπόκι είναι στα 40 λεπτά και τα συμβόλαια στο γάλα είναι στα 1,70 ευρώ το κιλό γιατί η παραγωγή είναι μειωμένη και τα ζώα υποσιτίζονται.
Έχουν φαίνεται αποφασίσει να μειώσουν την παραγωγή. Πάντως θεωρώ ότι το κριτήριο τζίρου παραγωγής, για τις εκμεταλλεύσεις που διαθέτουν πάνω από 100 αιγοπρόβατα ότι πρέπει να τεκμηριώνουν την παραγωγική δραστηριότητά τους βάσει κύκλου εργασιών μεγαλύτερου ή ίσου των 2.000 ευρώ (όπως προκύπτουν από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ) είναι θετικό γιατί θα πρέπει να πάρουν την ενίσχυση για ζωοτροφές όσοι έχουν παραγωγή».
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ), Παναγιώτης Πεβερέτος, τονίζει στον ΑγροΤύπο ότι «εμείς από την αρχή ζητούσαμε να καταβληθεί είσχυση ύψους 150 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα που θα καταβληθούν είναι λίγα. Ο υπουργός κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχαμε μας ανέφερε ότι θα γίνει προσπάθεια να γίνει μια νέα πληρωμή μέσα στο 2023. Εμείς ζητάμε να γίνει μια ακόμη πληρωμή στις αρχές του επόμενου έτους.
Επίσης υπάρχει διαφορά στο ποσό της ενίσχυσης ανά κεφαλή ζώου. Εμείς ζητούσαμε να καταβληθεί το ίδιο ποσό ανά ζώο με κριτήρια την παραγωγή γάλακτος ή κρέατος (όπως ισπανικό μοντέλο). Σε αυτή την πληρωμή εκτροφή με 11 ζώα θα πάρει ενίσχυση 100 ευρώ (9 ευρώ ανά ζώο), ενώ αν έχει 50 θα πάρει 250 ευρώ (5 ευρώ ανά ζώο). Εκτροφή με 301 πρόβατα 2.250 ευρώ (7,4 ευρώ ανά ζώο) και με 450 πρόβατα 2.250 ευρώ (5 ευρώ ανά ζώο). Επίσης εκμεταλλεύσεις που διαθέτουν μέχρι 100 αιγοπρόβατα θα λάβουν όλη την ενίσχυση χωρίς να τεκμηριώνουν την παραγωγική δραστηριότητά τους».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων (ΠΕΚ) κ. Στέργιος Κύρτσος, ανέφερε στον ΑγροΤύπο ότι «να ξεκινήσουμε λέγοντας ότι ο δεύτερος τρόπος πληρωμής ήταν δικαιότερος από τον πρώτο. Στο πρώτο πακέτο πληρωμής της ενίσχυσης για ζωοτροφές έγιναν πολλά λάθη με τις ΚΑΔ (Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας) και πολλοί κτηνοτρόφοι δεν πήραν τα χρήματα που δικαιούνταν.
Το πρόβλημα με αυτή την πληρωμή ήταν ότι τα χρήματα δεν ήταν αρκετά. Όταν είναι λίγα χρήματα τότε κάποιοι αδικούνται. Στο δεύτερο πακέτο πληρωμής δόθηκαν στην αιγοπροβατοτροφία χορηγούνται 60 εκατ. ευρώ σε 8,3 εκατ. αιγοπρόβατα. Βέβαια το περίεργο είναι ότι στο ΟΣΔΕ δηλώνονται 16 εκατ. αιγοπρόβατα. Όπως φαίνονται από τους σχετικούς πίνακες στο ΦΕΚ τα μεγάλα κοπάδια θα πάρουν λιγότερα χρήματα ανά κεφαλή ζώου σε σχέση με τα μικρά».
Ο κ. Στέλιος Σπανογιάννης, προβατοτρόφος από τον Τύρναβο, αναφέρει στον ΑγροΤύπο ότι «για γέλια ή μάλλον για κλάματα είναι η νέα πολυδιαφημιζόμενη ενίσχυση για ζωοτροφές. Μετά το φιάσκο του 2% έρχεται νέα προβληματική πληρωμή. Στις αμέτρητες προτάσεις προς το ΥπΑΑΤ, όλων των φορέων και συνδικαλιστικών οργάνων, δεν είχε κανείς αυτή την πρόταση, η οποία είναι άστοχη και εκτός πραγματικότητας.
Λιγότερο χαμένος είναι αυτός που έχει 201 αιγοπρόβατα και περισσότερο χαμένος αυτός με 299(!). Όλες οι προτάσεις προς το ΥπΑΑΤ ήταν για κατά κεφαλή ενίσχυση με ύψος από 20 ευρώ και πάνω. Και τελικά καταλήξαμε στα 5 ευρώ».
ΕΙΔΗΣΗ που πρέπει να γνωρίζουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΟΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΠΕΚΕΠΕ- BLACK FRIDAY σήμερα! Αυλαία σήμερα για την ημέρα των προσφορών
Επίσημη αυλαία σήμερα, Παρασκευή (25/11) για την Black Friday, με τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων.
Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις προηγούμενες εβδομάδες και θα συνεχιστούν μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Cyber Monday. Οπως κάθε χρόνο στον «χορό» των προσφορών έχουν μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.
Στον ρυθμό της Black Friday έχουν επίσης ήδη μπει και οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με διαφημιστικές καμπάνιες που «τρέχουν» από τις προηγούμενες εβδομάδες προσφέροντας στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με το «καλάθι του νοικοκυριού», προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Από την πλευρά του, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών δηλώνει έτοιμο να εκμεταλλευτεί προσφορές και εκπτώσεις για να εξισορροπήσει το κόστος στο πλαίσιο της συνολικής ανόδου των τιμών.
H πλειοψηφία των καταστημάτων θα έχει ωράριο από τις 09:00 π.μ. μέχρι τις 21:00 μ.μ.. Τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου σε όλη την επικράτεια από τις 11:00 έως τις 20:00, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Επίσης, τη Δευτέρα 28/11/2022 είναι η Cyber Monday και οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων, με την αρτιότερη δυνατή εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
«Οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης», υπογραμμίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή με αφορμή τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.
Όπως σημειώνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή, «οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως ενδεικτικά:
- Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/publicity/index).
- Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
- Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
- Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών- συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και ενδεχομένως δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.
Τέλος, επισημαίνεται πως, για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία)».