ΕΚΤΑΚΤΟ ΟΣΔΕ- ΑΓΡΟΤΕΣ 2023!! ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΙΜ ΣΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΟΠΕΚΕΠΕ (opekepe.gr)!! ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (dypa.gr) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ LIVE – Δελτίο αγροτών!
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ – ΔΙΑΚΟΠΕΣ: «Οποιοσδήποτε παραγωγός που µιλάµε σήµερα, για 20 στρέµµατα ελιές µου στέλνει το ΟΣ∆Ε κάνω τη σύµβαση και την επιθεώρηση και θα του βγει πιστοποιητικό ώστε να είναι δικαιούχος της ενίσχυσης».
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Τα παραπάνω µεταφέρει στην Agrenda έµπειρος γεωπόνος εταιρείας Πιστοποίησης, επιβεβαιώνοντας πως µε την εφαρµοστική απόφαση που εκδόθηκε για το πριµ διατήρησης Βιολογικών εν δυνάµει επιλέξιµα είναι όλα τα αγροτεµάχια και οι εκτροφές που θα µπουν τώρα σε σύστηµα βιολογικής γεωργίας χωρίς να έχουν ολοκληρώσει το στάδιο της µετατροπής. Το ζήτηµα τώρα που τίθεται είναι αυτό του χρόνου, καθώς µέχρι 21 Αυγούστου που είναι-θεωρητικά- η τελική ηµεροµηνία οριστικοποίησης της αίτησης θα πρέπει να γίνει ο έλεγχος των αγροτεµαχίων και να εκδοθούν τα σχετικά πιστοποιητικά. Το ρεπορτάζ αναφέρει πως ήδη έχουν ξεκινήσει και γίνονται πολλές κρούσεις σε εταιρείες πιστοποίησης από συµβούλους-µελετητές που θέλουν να βάλουν παραγωγούς στο πριµ, ενώ την ίδια ώρα σηµειώνονται παράλληλα ήδη και ερωτηµατικά σχετικά µε το ύψος της τελικής ενίσχυσης. Συγκεκριµένα, στην υπουργική απόφαση φιλοξενείται ένας σχετικός πίνακας (βλ. Σελ. 28) ωστόσο αναφέρεται πως: «Σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης, το ύψος ενίσχυσης, ανά εκτάριο και έτος, δύναται να µειωθεί, έτσι ώστε να αποφευχθεί η υπέρβαση των ετήσιων χρηµατοδοτικών κονδυλιών των ειδών παρέµβασης υπό µορφή άµεσων ενισχύσεων, βάσει του άρθρου 102 καν. (ΕΕ) 2021/2115».
Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνειο παραγωγός για το πριµ Βιολογικών
- Πρώτο βήµα: Θα πρέπει να εντάξει ο παραγωγός το αγροτεµάχιο ή την εκτροφή στο σύστηµα.
- ∆εύτερο βήµα: Ο φορέας κάνει τον έλεγχο. Γίνεται η επιθεώρηση του αγροτεµαχίου/εκτροφής και πραγµατοποιείται η ανάρτηση του πιστοποιητικού, πριν την ηµεροµηνία της οριστικοποίησης του ΟΣ∆Ε.
Όπως σηµειώνει έµπειρο στέλεχος εταιρείας Πιστοποίησης, ο χρόνος είναι πολύ «σφιχτός» για τον έλεγχο λόγω της ζήτησης, ενώ όπως µας µεταφέρει κυρίως οι κτηνοτρόφοι δείχνουν το πιο ζεστό ενδιαφέρον για ένταξη στο πρόγραµµα, καθώς ουσιαστικά δεν µπορούν να ακολουθήσουν άλλη δράση πρασινίσµατος. Βέβαια εδώ οι πληροφορίες λένε ότι τη «µαγιά» µπορεί να χαλάσει η τεχνική λύση.
Για 60.000 δικαιούχους το μπάτζετ βιολογικών
Για περίπου 60.000 ενδιαφερόµενους έχει προβλεφθεί η δράση διατήρησης Βιολογικής Γεωργίας (κωδικός 31.9 των eco-schemes), µε τυχόν υπερβάλλουσα ζήτηση να οδηγεί σε οριζόντια µείωση του ποσού ενίσχυσης. Φυσικά υπάρχει και η λύση «δανεισµού» κονδυλίων από άλλες δράσεις eco-schemes που θα σηµειώσουν υποαπορρόφηση. Οι ενδιαφερόµενοι θα µπορούν να εντάξουν στο πρόγραµµα αγροτεµάχια και εκτροφές που δεν είναι φέτος δεµένα µε δεσµεύσεις σε κάποιο αγροπεριβαλλοντικό πρόγραµµα του ΠΑΑ, µε εξαίρεση το πριµ Σπανίων Φυλών (βλ. σελ. 16-17 για ασυµβατότητες). Παράλληλα το αγροτεµάχιο ή η εκτροφή που θα µπει στο σύστηµα Βιολογικών δεν θα µπορεί να ενεργοποιήσει καµία άλλη δράση από το νέο πρασίνισµα (eco-schemes). Για την ένταξη στη διατήρηση, ο παραγωγός θα πρέπει να προσκοµίσει ενεργή σύµβαση µε εγκεκριµένο Οργανισµό Ελέγχου και Πιστοποίησης (ΟΕΠ) έως την οριστικοποίηση της αίτησης ΟΣ∆Ε.
Αναλυτικά στο ΦΕΚ (3776/Β’/2023) αναφέρονται τα εξής:
Άρθρο 5
∆ικαιούχοι- Όροι επιλεξιµότητας
∆ικαιούχοι είναι ενεργοί γεωργοί ή οµάδες ενεργών γεωργών που διατηρούν τη βιολογική καλλιέργεια η εκτροφή και κατά την οριστική υποβολή της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης διαθέτουν αγροτεµάχια ή/και βοσκοτόπους ή/και εκτροφές, τα οποία είναι ενταγµένα στο σύστηµα της βιολογικής γεωργίας σύµφωνα µε τον Καν. (ΕΕ) 2018/848 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου, της 30ης Μαΐου 2018. Η ένταξη των εν λόγω αγροτεµαχίων τεκµηριώνεται από ενεργή σύµβαση του παραγωγού µε εγκεκριµένο Οργανισµό Ελέγχου και Πιστοποίησης (ΟΕΠ) καθώς και από πιστοποιητικό το οποίο έχει εκδοθεί σε ηλεκτρονική µορφή µε χρήση του συστήµατος traces από τον Οργανισµό Ελέγχου και Πιστοποίησης, µε τον οποίο είναι συµβεβληµένοι, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 35 παρ. 1 του Κανονισµού (ΕΕ) 2018/848 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου, της 30ης Μαΐου 2018, και του άρθρου 1 του Κανονισµού (ΕΕ) 2021/2119 της Επιτροπής, της 1ης ∆εκεµβρίου 2021. Οι παραγωγοί επίσης, θα πρέπει να συµµορφώνονται µε την αντίστοιχη εθνική νοµοθεσία εφαρµογής της Οδηγίας 2014/40/ΕΕ και ειδικότερα το άρθρο 13 αυτής σε περιπτώσεις, όπου τα φύλλα καπνού/άλλα µέρη των φυτών καπνού από αυτή την παραγωγή προορίζονται για παραγωγή καπνού/προϊόντων καπνού.
Άρθρο 6
Ασυµβατότητα
Για την αποφυγή διπλής χρηµατοδότησης και αντικρουόµενων γεωργικών πρακτικών, η παρέµβαση δεν είναι συµβατή σε επίπεδο αγροτεµαχίου:
α) Με οποιοδήποτε άλλη οικολογική παρέµβαση του άρθρου 31.
β) Με την παρέµβαση Π3-70-2.1 – Ενισχύσεις για τη µετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και µεθόδους (νεο-εισερχόµενοι στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία) του ΣΣ ΚΑΠ της Ελλάδας.
γ) Με οποιαδήποτε δράση του Μέτρου 11 .βιολογική γεωργία. και των γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων του Μέτρου 10 Ενίσχυση για γεωργοπεριβαλλοντικές και κλιµατικές υποχρεώσεις. του ΠΑΑ 2014-2022 […].
Άρθρο 7
Επιλέξιµες καλλιέργειες
Η ενίσχυση υπολογίζεται βάσει των πρόσθετων δαπανών που πραγµατοποιήθηκαν, του διαφυγόντος εισοδήµατος και του κόστους συναλλαγής που προκύπτουν από τις δεσµεύσεις της παρούσας παρέµβασης και εξαρτάται από το είδος της καλλιέργειας ή/και της εκτροφής (βλ. Πίνακα).
Οι ενισχύσεις καλύπτουν την αύξηση του κόστους παραγωγής, καθώς και τη µείωση της παραγωγής λόγω της εφαρµογής της βιολογικής γεωργίας, ανά καλλιέργεια/εκτροφή, καθώς επίσης και το κόστος πιστοποίησης.
Σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης, το ύψος ενίσχυσης, ανά εκτάριο και έτος, δύναται να µειωθεί, έτσι ώστε να αποφευχθεί η υπέρβαση των ετήσιων χρηµατοδοτικών κονδυλιών […].
ΕΚΤΑΚΤΟ ΟΣΔΕ- ΑΓΡΟΤΕΣ 2023!! ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΙΜ ΣΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΟΠΕΚΕΠΕ!! ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ LIVE – Αγωνία για τους δικαιούχους!
Όσοι έχουν υποβάλλει αίτηση θα πρέπει να γνωρίζουν ότι με βάση τα στοιχεία που έχουν συμπληρώσει στις ηλεκτρονικές αιτήσεις τους αναζητούνται με ηλεκτρονικό τρόπο οι απαιτούμενες πληροφορίες από τις οποίες εξακριβώνεται το δικαίωμα συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.
Στις περιπτώσεις που απαιτήθηκε η επισύναψη δικαιολογητικών από τους συμμετέχοντες, οι Υπηρεσίες ελέγχουν τα δικαιολογητικά που επισυνάπτονται στην αίτηση και με ευθύνη των Προϊσταμένων ενημερώνουν τα αντίστοιχα πεδία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.
Κατά τη διαδικασία ελέγχου αποκλείονται από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αιτούντες που:
α. δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα
β. δεν αποδεικνύεται ότι πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα, επειδή δεν έχουν ακολουθήσει τη διαδικασία υποβολής της αίτησης και δεν έχουν συμπληρώσει ορθά όλα τα απαιτούμενα πεδία της αίτησης,
γ. δεν προκύπτει ταύτιση του περιεχομένου της αιτήσεώς τους με τα αυτεπαγγέλτως αναζητηθέντα στοιχεία/ τα δικαιολογητικά συμμετοχής,
δ. δεν έχουν επισυνάψει όλα τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά.
Μέλη αποκλειομένων δικαιούχων που δηλώθηκαν ως ωφελούμενα στην αίτηση χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις θα συμπεριληφθούν σε Πίνακα Αποκλειομένων μελών.
Για τους συμμετέχοντες που κατόπιν του ελέγχου προκύπτει ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος αποκλεισμού, εφαρμόζεται διαδικασία μοριοδότησης από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της Δ.ΥΠ.Α, στην οποία θα στηριχθεί η επιλογή τους ή μη για την επιδότηση της διαμονής τους σε τουριστικά καταλύματα και ακτοπλοϊκής μετακίνησης.
Η επιλογή ενός δικαιούχου συνεπάγεται την επιλογή των ωφελούμενων μελών του -εφόσον αποδεδειγμένα πληρούν τις προϋποθέσεις- της παραγράφου Α.2. και την έκδοση Επιταγών Κοινωνικού Τουρισμού, μέσω των οποίων θα γίνει η επιδότηση. Τα μοριοδοτούμενα κριτήρια για την επιλογή των δικαιούχων είναι τα εξής:
Ως οικογενειακό εισόδημα νοείται το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, του φορολογικού έτους 2022 ή, σε περίπτωση που δεν έχει υποβληθεί η φορολογική δήλωση έτους 2022 σύμφωνα με τις προθεσμίες της ΑΑΔΕ, του φορολογικού έτους 2021.
Ανήλικα είναι όλα τα τέκνα της οικογένειας που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Κρίσιμος χρόνος της συνδρομής της ιδιότητας ΑμεΑ και της μονογονεϊκότητας είναι η ημερομηνία λήξης της υποβολής των αιτήσεων.
Επιλεγόμενοι από τη διαδικασία της μοριοδότησης είναι εκείνοι οι δικαιούχοι που συγκεντρώνουν τη μέγιστη βαθμολογία, μέχρι της πληρώσεως του αριθμού των 300.000 αθροιστικά με τους ωφελουμένους τους. Υπέρβαση του ορίου αυτού είναι δυνατή προκειμένου να συμπεριληφθούν όλοι οι ωφελούμενοι του τελευταίου επιλεγόμενου δικαιούχου.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας στη συνολική βαθμολογία, προηγείται ο δικαιούχος που συγκεντρώνει τα περισσότερα μόρια στο 1ο κριτήριο κατάταξης και, αν αυτά συμπίπτουν, στα επόμενα κατά σειρά κριτήρια. Αν και πάλι παρουσιάζεται ισοβαθμία προηγείται ο δικαιούχος που έχει τις περισσότερες ημέρες εργασίας για συμμετέχοντες με την ιδιότητα εργαζομένου/ασφαλισμένου ή ανεργίας για τους συμμετέχοντες με την ιδιότητα ανέργου.
Σε περίπτωση που ο αριθμός των δικαιούχων που υπέβαλαν αίτηση αθροιστικά με τους ωφελούμενους που έχουν δηλωθεί δεν υπερβαίνει τον προβλεπόμενο αριθμό δεν θα εφαρμοστεί αυτονόητα η διαδικασία μοριοδότησης.
Στις περιπτώσεις συζύγων που και οι δύο είναι δικαιούχοι της παροχής, η επιλογή του ενός θα εξασφαλίζει και την επιλογή του άλλου εφόσον έχει υποβληθεί αίτηση ή αιτήσεις.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας μοριοδότησης συντάσσεται το προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων .
Στο προσωρινό Μητρώο αναγράφονται:
• οι Κωδικοί Αριθμοί Αίτησης όλων των δικαιούχων που πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου τους (ΑΦΜ) και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής τους (ΑΜΚΑ),
• τα μόρια των δικαιούχων για καθένα από τα κριτήρια επιλογής, η συνολική μοριοδότηση και η σειρά κατάταξής τους,
• τα αρχικά και τελικά γράμματα του ονοματεπώνυμου και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) των ωφελουμένων μελών ανά δικαιούχο,
• η ένδειξη για την έκδοση ή μη Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού για κάθε επιλεγόμενο δικαιούχο και για κάθε ωφελούμενο αυτού που πληροί τις προϋποθέσεις.
Δικαιούχοι των Μητρώων για τους οποίους δεν υπάρχει ένδειξη Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού δεν έχουν επιλεγεί για την επιδότηση της διαμονής και ακτοπλοϊκής μετακίνησης.
Στην περίπτωση που για το ίδιο παιδί έχει υποβληθεί αποδεκτή αίτηση και από τους δύο γονείς, μετά τη διαδικασία μοριοδότησης το παιδί θα αποδίδεται ως ωφελούμενο στον γονέα με την υψηλότερη μοριοδότηση.
Το προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων και οι προσωρινοί Πίνακες Αποκλειομένων αναρτώνται στον ιστότοπο της Δ.ΥΠ.Α. Οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για τα αποτελέσματα της διαδικασίας με δική τους φροντίδα από τον ιστότοπο και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες/εφαρμογές της Δ.ΥΠ.Α.
Οι συμμετέχοντες που κατέθεσαν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΔΥΠΑ μία και μόνο ένσταση κατά των αποτελεσμάτων του προσωρινού Μητρώου και των προσωρινών Πινάκων Αποκλειομένων εντός της αποκλειστικής προθεσμίας τριών ημερών από την επομένη ημέρα της δημοσιεύσεώς τους στον ιστότοπο της Δ.ΥΠ.Α.. Υποβολή ενστάσεων μετά την ως άνω καταληκτική ημερομηνία δεν είναι δυνατή.
Οι συμμετέχοντες που καταθέτουν ηλεκτρονική ένσταση προκειμένου να αξιολογηθεί σωστά η ένστασή τους οφείλουν’.
• να αναφέρουν σαφώς τον λόγο της ένστασης και σε συνάφεια με τον λόγο απόρριψης (π.χ. εσφαλμένη μοριοδότηση, πλήρωση των προϋποθέσεων συμμετοχής κ.ο.κ) και
• να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς τους, επισυνάπτοντας στην ένστασή τους με ηλεκτρονική σάρωση δικαιολογητικά αποδεικτικά αυτών. Ο τρόπος που αποδεικνύεται η πλήρωση των προϋποθέσεων συμμετοχής και των κριτηρίων μοριοδότησης περιγράφεται αναλυτικά στο Παράρτημα του 2ου Μέρους, το οποίο πρέπει να συμβουλεύονται οι δικαιούχοι για τη σωστή κατά περίπτωση επισύναψη των δικαιολογητικών.
• Η επισύναψη δικαιολογητικών απαιτείται σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν αφορά σε αυτεπαγγέλτως αναζητηθέντα στοιχεία, όπως αυτά της φορολογικής δήλωσης.
Ενστάσεις που δεν υποβάλλονται μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ιστοτόπου της Δ.ΥΠ.Α δεν εξετάζονται.