Η εξαγορά του Κωτσόβολου από τη ΔΕΗ δεν έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία» στην αγορά της ενέργειας και στους ανταγωνιστές της επιχείρησης, καθώς είχε δείξει από την αρχή προς ποια κατεύθυνση πήγαινε το πράγμα…
ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Η ΔΕΗ ήταν το μεγάλο φαβορί από τη στιγμή που άνοιξε το παιχνίδι της εξαγοράς του Κωτσόβολου και τώρα το… μπαλάκι περνάει στους ανταγωνιστές της. Η ΔΕΗ ελέγχει αυτή τη στιγμή λίγο κάτω από τα 2/3 της αγοράς ενέργειας, ενώ βασικοί ανταγωνιστές της είναι οι όμιλοι Mytilineos μέσω της Protergia, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της ΗΡΩΝ, Helleniq Energy (πρώην Ελληνικά Πετρέλαια) μέσω της Elpedison και ο Όμιλος Motor Oil μέσω της NRG.
Το πλεονέκτημα που αποκτά η ΔΕΗ έγκειται στη μεγαλύτερη ευκολία με την οποία θα μπορεί να προωθεί τα προγράμματα για την ενέργεια (ρεύμα, φυσικό αέριο), όσο και για την ισχυρή θέση που θα λάβει στη λιανική αγορά. Μέσω του δικτύου του Κωτσόβολου, τα προγράμματα “εξοικονομώ” αποκτούν μεγαλύτερη ελκυστικότητα για έναν πελάτη της επιχείρησης, μέσω της αγοράς συσκευών υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Τέτοιες συσκευές είναι κυρίως οι αντλίες θερμότητας και τα κλιματιστικά. ενώ ακολουθούν τα ψυγεία, οι κουζίνες, τα πλυντήρια κ.ά.
Η ΔΕΗ με τα 92 καταστήματα της Κωτσόβολος, τα οποία επισκέπτονται κάθε μήνα τουλάχιστον 300.000 πελάτες, εκτοξεύει την ισχύ της στη λιανική αγορά, κατά το προηγούμενο της εξαγοράς της ΓΕΡΜΑΝΟΣ από τη θυγατρική του Ομίλου ΟΤΕ, Cosmote, πριν από 15 χρόνια. Η επιχείρηση θα είναι πλέον σε θέση να προσφέρει ολοκληρωμένα προγράμματα ανταγωνιστικής χρέωσης σε ρεύμα και φυσικό αέριο, τα οποία θα πουλάει… πακέτο με προτεινόμενες λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας, συσκευές με εκπτώσεις και εξόφληση σε πολλές δόσεις. Έτσι, οι πελάτες θα ωφελούνται συνολικά από μια μεγάλη γκάμα παροχής υπηρεσιών και προϊόντων, καθιστώντας τη ΔΕΗ αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή των εξελίξεων.
Αναμφίβολα, το μεγάλο ερώτημα που τίθεται από δω και στο εξής, είναι η αντίδραση των ανταγωνιστών της ΔΕΗ, οι οποίοι μόνο με… σταυρωμένα χέρια δεν μπορούν να μείνουν. Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Mytilineos έχει εξαγοράσει τη Watt & Volt και τη Volterra, έχοντας μερικά σημεία πώλησης στην αγορά, ενώ η Elpedison της Ηelleniq Energy, η ΗΡΩΝ του Γιώργου Περιστέρη και η NRG του Ομίλου Βαρδινογιάννη, “καίγονται” για να διευρύνουν την παρουσία τους στη λιανική αγορά.
Το «ψάρεμα» πελατών μέσω τηλεφώνων ή μέσω διαφημιστικής προβολής των προϊόντων, δεν συνιστά λύση, μέσα στο σημερινό άκρως απαιτητικό περιβάλλον. Το στοίχημα για τους ανταγωνιστές της ΔΕΗ είναι πολύ μεγάλο και αποτελεί μονόδρομο να προχωρήσουν σε συνέργειες στην αγορά, ώστε να μην μείνουν πίσω από πλευράς ανταγωνισμού.
Η ΔΕΗ… ανακάτεψε για τα καλά την… τράπουλα και φαίνεται ότι η κίνηση εξαγοράς του Κωτσόβολου, θα ενεργοποιήσει τις δυνάμεις της αγοράς για την αναζήτηση αναλογικής ή ακόμη και ισοδύναμης αντίδρασης…