ΟΑΣΑ ΤΩΡΑ: Μπορεί το υπουργείο Μεταφορών να διαφημίζει τα καινούργια κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία που κάνουν, άδεια, δοκιμαστικές βόλτες στους δρόμους του Λεκανοπεδίου και να μιλάει για εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών ωστόσο η πραγματικότητα μάλλον το διαψεύδει.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Τα αστικά λεωφορεία, η σωστή λειτουργία των οποίων αποτελεί προϋπόθεση για καλύτερη ποιότητα ζωής για πέντε εκαοτμμύρια κατοίκους του νομού Αττικής, έχουν αφεθεί στη μοίρα τους.
Είναι ενδεικτικό το ψήφισμα το οποίο πέρασε πριν λίγες μέρες από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σπατών – Αρτέμιδας.
Αναφέρεται σε τέσσερις κεντρικές (304, 305, 319, 316) και δύο τοπικές (326, 323) λεωφορειακές γραμμές, η λειτουργία των οποίων παραχωρήθηκε το 2020 από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ Αττικής.
Επιμένουν στην ιδιωτικοποίηση
Τα δρομολόγια στις γραμμές αυτές πρόκειται να συνεχίσουν να εκτελούνται από λεωφορεία ιδιωτών με υπογραφή νέας 8ετούς σύμβασης παραχώρησης γραμμών, ύστερα από σχετικό διαγωνισμό του ΟΑΣΑ και αυτό παρά το γεγονός ότι ήρθαν ήδη 250 και νούργια λεωφορεία και θα ενταχθούν σύνομτα και άλλα 300 στον στόλο της ΟΣΥ.
Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες με τις παραπάνω γραμμές έχουν να κάνουν με τα οχήματα που έχουν δρομολογήσει τα ΚΤΕΛ, αλλά και με τη μη αξιοπιστία των δρομολογίων.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο ψήφισμα, τα λεωφορεία «βρίσκονται σε άθλια κατάσταση ή είναι ακατάλληλα» αφού η συντήρηση είναι πλημμελής, με αποτέλεσμα οι βλάβες να είναι καθημερινό φαινόμενο κάτι που οδηγεί σε ακινητοποιήσεις λεωφορείων.
Επιπλέον,η κατάσταση τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό των οχημάτων παραπέμπει σε εικόνα διάλυσης με σπασμένες πόρτες και εξοπλισμό εντός των λεωφορείων με αποτέλεσμα να επικρατούν επικίνδυνες συνθήκες μετακίνησης για τους επιβάτες»
Πανβρώμικα, χωρίς προσβαση για ΑμεΑ, χωρίς ομοιόμορφη εμφάνιση
Αναφορά γίνεται και στις κακές συνθήκες καθαριότητας των λεωφορείων αλλά και στο γεγονός πως πολλά από τα οχήματα που χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΛ δεν είναι προσβάσιμα από τα ΑμεΑ.
Τα οχήματα – μεταχειρισμένα απο άλλες ευρωπαικές χώρες – έχουν διαφορους χρωματισμούς: Αλλα είναι κιτρινα, άλλα άσπρα, άλλα γκρίζα, άλλα γαλάζια. Με χαλασμένες πινακίδες για τα δρομολόγια ενώ σε πολλά δεν λειτουργεί καν το κουμπί για τη στάση.
Σημαντικό πρόβλημα για τους δημότες είναι και οι συχνές καθυστερήσεις στα δρομολόγια, «οι οποίες ειδικά κατά τις απογευματινές ώρες μπορούν να φτάσουν ακόμα και τη μία ώρα. Αυτό οφείλεται κυρίως στο μεγάλο αριθμό βλαβών και στην μη αντικατάσταση οχημάτων σε περίπτωση απόσυρσής τους.»
Τι ζητούν οι δημότες
Μέσω του ψηφίσματος, το οποίο απευθύνεται προς τον ΟΑΣΑ, την Περιφέρεια Αττικής και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ζητείται να ληφθούν μέτρα ώστε να επιβλέπεται τόσο η σωστή συντήρηση των λεωφορείων που δρομολογούν τα ΚΤΕΛ, όσο και η εκτέλεση των δρομολογίων με την τοποθέτηση σταθμάρχη της ΟΣΥ.
Επιπλέον, ζητείται «η πύκνωση των δρομολογίων και η χρήση αρθρωτών οχημάτων σε ώρες αιχμής, η αντικατάσταση οχημάτων σε περίπτωση βλάβης, η εγκατάσταση οθονών τηλεματικής σε όλες τις στάσεις, ο επανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών και η ανάληψη του μεταφορικού έργου στο δήμο από την ΟΣΥ».