ΡΩΣΙΑ: Mια νέα εποχή στις αερομαχίες BVR (Πέραν του Οπτικού Ορίζοντος) και γενικότερα στις αερομαχίες, ανέτειλε πριν μερικές ημέρες όταν για πρώτη φορά στην αεροπορική ιστορία επιτεύχθηκε κατάρριψη μαχητικού (ένα ουκρανικό MiG-29) από ένα ρωσικό μαχητικό (MiG-31BM) σε απόσταση 180-210 χλμ. που είναι η μεγαλύτερη απόσταση που ένα μαχητικό πέτυχε να καταρρίψει ένα άλλο μαχητικό!
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Η επιτυχία επιτεύχθηκε με έναν πύραυλο αέρος-αέρος R-37M Vympel R-37M των 6 Mach, ο οποίος έχει ακτίνα 400 χλμ. (!) και μέχρι σήμερα το ΝΑΤΟ πίστευε ότι είχε αναπτυχθεί για να καταρρίπτονται αργοκίνητα αεροσκάφη εναέρια ραντάρ, έγκαιρης προειδοποίησης AWACS ή εχθρικά στρατηγικά βομβαρδιστικά (π.χ. Β-1Β), καθώς θεωρούσαν ότι είναι αδύνατον σε τέτοιες αποστάσεις να καταρριφθεί ένα ευέλικτο μαχητικό από έναν πύραυλο αέρος-αέρος ο οποίος θα έχει εκτοξευθεί από εκατοντάδες χλμ. μακριά.
Κάτι όμως που συνέβη και αποτελεί την εισαγωγή στη νέα εποχή.
Και όλα αυτά από ένα ραντάρ όχι AESA, αλλά PESA, δηλαδή υποδεέστερης τεχνολογίας της προπερασμένης δεκαετίας, παθητικού ερευνητή στην κεραία του ραντάρ και ότι ενεργητικού, όπως π.χ. θα έχουν τα ραντάρ των ελληνικών μαχητικών F-16 Viper, αλλά ήδη διαθέτουν τα Rafale F.3, χωρίς όμως να μπορούν να το εκμεταλλευθούν επαρκώς σε αποστολές αέρος-αέρος, καθώς στερούνται του κατάλληλου βλήματο
Όμως το μυστικό της επιτυχίας της ρωσικής Αεροπορίας δεν είναι το ραντάρ Zaslon AM PESA του αεροσκάφους MiG-31BM (το οποίο φαίνεται ότι συνεργάστηκε άψογα, πάντως, με το βλήμα) αλλά το ίδιο το βλήμα Vympel R-37M, το οποίο πέτυχε να διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα σε λειτουργία ραντάρ Track-While-Scan (TWS- Εγκλωβισμός Στόχου ενώ συνεχίζεται η Έρευνα) και εκμεταλλευόμενο την εξαπλάσια του ήχου ταχύτητα που πετυχαίνει ((σχεδόν 2 χλμ. το δευτερόλεπτο) να κτυπήσει τον ελισσόμενο στόχο του!
Η επιτυχία αυτή δείχνει πόσο απαραίτητη είναι η απόκτηση βλημάτων αέρος-αέρος τεχνολογίας Ramget, Meteor, των 4 Mach και ακτίνας δράσης 120 χλμ. για τα Rafale F.3 της ΠΑ. Η οποία προμήθεια 100 βλημάτων επίσης έχει «παγώσει« δυστυχώς…