Καιρός
Μπαλάκι ευθυνών για το χάος και τα πρωτοφανή που συνέβησαν με τα παγωμένα τρένα και την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν εκατοντάδες επιβάτες επί 11 και πλέον ώρες.
Η ταλαιπωρία για τους επιβάτες στο τμήμα από Λαμία έως Θεσσαλονίκη δεν περιγράφεται για τέσσερα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, που άφησαν στον δρόμο τον κόσμο για ατελείωτες ώρες.
Κατεπείγουσα ΕΔΕ για όσα συνέβησαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ζήτησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με εξαιρετικά επείγον έγγραφο του προς τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, ζήτησε τη διενέργεια κατεπείγουσας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη διερεύνηση πειθαρχικών και τυχόν ποινικών ευθυνών, για τα αίτια και τους υπευθύνους όσων συνέβησαν την Τετάρτη 11-01-2017 σε μέρος της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των μηχανικών βλαβών που οδήγησαν στην πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών. Στο ίδιο έγγραφο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ζητά να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
[irp posts=”103045″ name=”Καιρός – σχολεία: Δείτε σε ποιες περιοχές θα μείνουν κλειστά σήμερα”]
Τα βραδινά δρομολόγια ακυρώθηκαν ενώ έχει επεκταθεί η αναστολή δρομολογίων και σήμερα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δικαιολόγησε την απόφασή της ως αποτέλεσμα της δυσλειτουργίας των κλειδιών (τα σημεία που ο σιδηρόδρομος αλλάζει γραμμή) λόγω παγετού, της συσσώρευσης χιονιού στις γραμμές αλλά και στις βλάβες στο τροχαίο υλικό (πάγωµα των δικτύων των πνευματικών κυκλωμάτων, αστοχίες στις µηχανές έλξης, κλπ). Χθες τα μεσάνυχτα, μετά από ώρες η εταιρεία εξέδωσε αναλυτικότερη ανακοίνωση μέσω της οποίας αποδίδει ευθύνες στην ελλιπή συντήρηση λόγω περιορισμού των διαθέσιμων πόρων, στον κατακερματισμό του σιδηροδρομικού έργου καθώς και στην αποδυνάμωση εξειδικευμένου προσωπικού της εταιρείας λόγω συνταξιοδοτήσεων και υποχρεωτικών μετατάξεων.Αναφέρεται ότι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποχώρησαν πάνω από 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών, ενώ εκατοντάδες ήταν οι αποχωρήσεις από τις λοιπές ειδικότητες του ΟΣΕ.
«Η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιµέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τµήµατα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, σήµερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όρια της». Όπως επισημαίνεται, «η διάσπαση αυτή οδήγησε σε µείωση των διαθέσιµων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδοµής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην αποµείωση των διαθέσιµων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων στο σύνολο των επιµέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι από την περασμένη Τετάρτη είχε ζητήσει από τον διαχειριστή του δικτύου, τον ΟΣΕ να λάβει μέτρα ενόψει του κύματος κακοκαιρίας που ερχόταν. «Οι μηχανές υπέστησαν βλάβες λόγω του παγετού και του χιονιού, κανένα τρένο δεν έμεινε από κλειδιά”, σημειώνει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) κ. Παναγιώτης Παρασκευόπουλος. Επισημαίνει μάλιστα ότι αν η εταιρεία είχε περικόψει τα εμπορικά δρομολόγια και είχε χρησιμοποιήσει μηχανές και μηχανοδηγούς για να καθαρίσουν τις ράγες, προβλήματα δεν θα υπήρχαν. Σε ότι αφορά την συντήρηση είναι κοινό μυστικό στους σιδηροδρομικούς, η έκθεση των Βέλγων, που εκδόθηκε πριν δύο χρόνια για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την οποία το 30% του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει συντηρηθεί καθόλου τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να γίνεται “πλιάτσικο” για ανταλλακτικά. Μεγάλες ευθύνες επιρρίπτονται στις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις καθώς οι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι έχει αδρανήσει η λειτουργία των εταιρειών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ) λόγω της έλευσης νέων ιδιοκτητών.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΙΡΟ ΕΔΩ