Τον πλου του σε θαλάσσια ύδατα αλλά άνωθεν της ελληνικής υφαλοκρηπίδας συνεχίζει το Oruc Reis φτάνοντας λίγο πριν τις 6:30 το απόγευμα της Τρίτης στο δυτικότερο άκρο της περιοχής που έχουν δηλώσει οι Τούρκοι ότι θα πραγματοποιήσουν σεισμικές έρευνες, δηλαδή στο σημείο που εφάπτεται με το σημείο Α της οριοθετικής γραμμής της συμφωνηθείσας ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου.
Όπως φαίνεται στον χάρτη της ιστοσελίδας marine traffic το Oruc Reis έκανε στροφή με την πορεία του από εδώ και πέρα να παραμένει άγνωστη στο χώρο της προκλητικής NAVTEX που είναι σε ισχύ μέχρι τις 23 Αυγούστου.
Εντωμεταξύ συνεχίζει να εκπέμπεται μέσω Link-16 από τα πλοία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, τα οποία παρακολουθούν τον τουρκικό στολίσκο που συνοδεύει το Oruc Reis, ότι το τουρκικό πλοίο βρίσκεται εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας με πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται να αναφέρουν ότι οι Τούρκοι απαντούν «βρίσκεστε εντός τουρκικής υφαλοκρηπίδας».
Αντιπαραβάλουν, δηλαδή, τον ισχυρισμό της Άγκυρας ότι η περιοχή ανήκει σε τουρκική υφαλοκρηπίδα.
Την ίδια ώρα αρμόδια στελέχη διαβεβαίωναν ότι το Oruc Reis δεν πραγματοποιεί σεισμικές έρευνες. Σημειώνεται ότι περίπου στις 8 το βράδυ της Τρίτης ξεκίνησε συνεδρίαση του Συμβουλίου Άμυνας υπό τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο με τη συμμετοχή του υφυπουργού Αλκιβιάδη Στεφανή και των αρχηγών των γενικών επιτελείων με βασικό θέμα την αποτίμηση της κατάστασης με το Oruc Reis.
Σημειώνεται ότι ο πλους του Oruc Reis συνεχίζεται με κλοιό από πολεμικά πλοία, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα το τουρκικό υπουργείο Άμυνας, ενώ σε απόσταση πίσω του ακολουθούν τα δύο συνοδευτικά πλοία και άλλα πλοία του τουρκικού στόλου.
Περίπου την ώρα που μπήκε στην περιοχή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας το απόγευμα της Δευτέρας προερχόμενο από την κυπριακή ΑΟΖ, το Oruc Reis έριξε καλώδια στη θάλασσα, έκανε δηλαδή την λεγόμενη διαδικασία «παρέασης» που αποτελεί προπαρασκευαστική ενέργεια πριν την έναρξη ερευνών.
Το πλήρωμα του Oruc Reis, έπειτα από οδηγίες της Άγκυρας, έχει ανοίξει και πάλι τον πομπό του πλοίου και η πορεία του ερευνητικού καταγράφεται με μικρή χρονική καθυστέρηση σε ιστοσελίδες όπως το marinetraffic.