Μιχαηλίδου: «Είναι επιτακτική ανάγκη για κάθε χώρα να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες, ώστε όλοι μαζί, ως Ενωμένη Ευρώπη, να διασφαλίσουμε το θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα…
της στέγασης σε όλους όσοι έχουν ανάγκη», δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου, στο Συμβούλιο Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με θέμα την ασφαλή κατοικία, το οποίο πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Νίκαια της Γαλλίας.
Με αφορμή τη σημερινή συμμετοχή της στο Συμβούλιο Υπουργών, η υφυπουργός πραγματοποίησε τη Δευτέρα, 6 Μαρτίου, διμερή συνάντηση με την υπουργό Ενέργειας, Οικολογικής Μετάβασης και Στέγασης της Γαλλίας, Emmanuelle Wargon.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, συζητήθηκαν οι επικείμενες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και οι πολιτικές των δύο χωρών ως προς την εξασφάλιση προσιτής και ασφαλούς στέγασης, αλλά και την προστασία των προσφύγων της Ουκρανίας.
«Ειδικά, για την ανησυχητική κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία σε επίπεδο καταπάτησης θεμελιωδών δικαιωμάτων των παιδιών, εκτενή αναφορά είχε ήδη κάνει η κ. Μιχαηλίδου και κατά τη διάρκεια της παρέμβασής της στο Συμβούλιο Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με θέμα την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί (Child Guarantee), το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 4 Μαρτίου στην γαλλική πρωτεύουσα», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Όπως υπογράμμισε η υφυπουργός: «Είναι άμεση προτεραιότητα όλων μας η εκπόνηση και ανταλλαγή εθνικών σχεδίων δράσης, στα οποία κάθε κράτος μέλος θα καταγράφει τη διαθεσιμότητα κάλυψης αναγκών φιλοξενίας και φροντίδας παιδιών από την Ουκρανία. Κάθε χώρα οφείλει να χαρτογραφήσει τις περιοχές και τις δομές όπου μπορεί άμεσα να φιλοξενήσει παιδιά. Παράλληλα, πρέπει να εξεταστεί και η μακροχρόνια ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον, ώστε να προστατεύσουμε το δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση».
Τέλος, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο Παρίσι, η κ. Μιχαηλίδου πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας και με τον υφυπουργό Παιδιού και Οικογένειας της Γαλλίας, Adrien Taquet, με τον οποίο αντάλλαξαν πρακτικές για τους κοινούς στόχους των δύο κρατών για την ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης και την αποϊδρυματοποίηση των παιδιών που διαβιούν σε κλειστές δομές.