ΔΕΗ: Περίπου 20.000 πελάτες το μήνα έχανε από το Νοέμβριο μέχρι και το Γενάρη η ΔΕΗ (dei.gr), μέγεθος όμως που δεν ικανοποιεί τους μνημονιακούς στόχους και δεν μεταβάλλει ουσιωδώς το μερίδιό της Επιχείρησης στην αγορά που παραμένει στο 85%.
Η αποτυχία των δημοπρασιών ΝΟΜΕ που επιστρατεύτηκαν ως εργαλείο για την μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ αλλά απέτυχαν και η έκπτωση του 15% για τους εμπρόθεσμους πελάτες θεωρούνται τα μεγαλύτερα αγκάθια της αγοράς που διατηρούν αμετάβλητη την δεσπόζουσα θέση της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή του, το newmoney.gr, συνολικά στους ιδιώτες προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας είχαν μετακινηθεί μέχρι το Γενάρη 355.000 καταναλωτές, μέγεθος που αντιστοιχεί μόλις στο 5,2% των ρολογιών της ΔΕΗ που υπολογίζονται σε πάνω από 7 εκατομμύρια.
Η τάση είναι αυξητική καθώς το Δεκέμβριο ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 335.000 και τον Νοέμβριο 310.000. Τα πιο αναλυτικά στοιχεία δίνουν μια καλύτερη εικόνα της αγοράς σε ότι αφορά τα μερίδια των ιδιωτών.
Στη χαμηλή τάση που είναι οι οικιακοί καταναλωτές, η Protergia του ομίλου Μυτιληναίου εμφανίζει το μεγαλύτερο πελατολόγιο με περίπου 89.000. Ακολουθούν η Εlpedison, που ελέγχεται από την Ιταλική Edison, τον όμιλο Ελλάκτωρ και την Χαλκόρ με 80.000. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η εταιρεία Ήρων του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της Γαλλικής ENGIE και Qatar Petroleum με 63.000. Ακολουθούν, η Watt+Volt του κ. Τάσου Παπαναγιώτου με 50.000, η ΚΕΝ του ομίλου Καράτζη με 20.000, η Voltera, η οποία ελέγχεται από την J&P Άβαξ με 12.000, τα ΕΛΤΑ με 5.000 και ο ΟΤΕ που κάνει την έκπληξη με 9.000. Στην μέση τάση που εκπροσωπεί μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις και βιομηχανίες ο Ήρωνας για τα δηλωθέντα φορτία Ιανουαρίου (δηλαδή από την συνολική κατανάλωση ενέργειας στην μέση τάση) απέσπασε το 7,2% της αγοράς (72.000 μεγαβατώρες), η Protergia το 6,3% (72.000 μεγαβατώρες) και η Elpedison το 5,9% (67.000 μεγαβατώρες). Πολύ επιθετική πολιτική στην μέση τάση εμφανίζουν το τελευταίο διάστημα τα ΕΛΤΑ, τα οποία έχουν προσελκύσει σημαντικό πελατολόγιο με πολύ χαμηλές τιμές. Συνολικά, το μερίδιο αγοράς από 0,3% που ήταν τον περασμένο Δεκέμβριο, διαμορφώθηκε σε 0,5% τον Γενάρη.
[irp posts=”176077″ name=”ΔΕΗ: Δεν πωλείται το δίκτυο διανομής”]
Ρυθμούς κινητής τηλεφωνίας ακολουθούν οι μετακινήσεις πελατών
Οι ιδιώτες προμηθευτές δίνουν μεγάλη μάχη για να αυξήσουν το πελατολόγιό τους στην αγορά με μπαράζ προσφορών, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις εμφανίζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η προσφορά του Ήρωνα για νυχτερινό ρεύμα όλη την μέρα (Πρόγραμμα Νυχτερινή χρέωση 24/7), έχει σχεδόν διπλασιάσει το πελατολόγιό του το τελευταίο πεντάμηνο, και από 37.000 τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει εκτοξευθεί στις 63.000 σήμερα. Την ίδια στιγμή, όμως αμφιβολίες διατυπώνονται στην αγορά, για την επιθετική πολιτική που ακολουθούν πολλά εμπορικά δίκτυα με προσφορές κάτω του κόστους αλλά και εξαιτίας του υψηλού κόστους προσέλκυσης πελατών που σύμφωνα με πηγές της αγοράς φτάνει ή ξεπερνά ακόμη και τα 120 ευρώ ανά πελάτη.
Αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι η ελληνική αγορά ενέργειας αρχίζει να προσεγγίζει σε χαρακτηριστικά την περίοδο ανάπτυξης της κινητής τηλεφωνίας, εμφανίζοντας υψηλούς ρυθμούς κινητικότητας πελατών. Η εξέλιξη αυτή καθιστά τις εταιρείες όμηρους των call center που πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, αναλαμβάνουν για λογαριασμό των εταιρειών να προσελκύσουν καταναλωτές. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εναλλακτικός πάροχος κατέβαλλε πρόσφατα αμοιβή σε call center ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ για να εντάξει στο δίκτυό του 7.000 πελάτες. Έχει όμως συμβεί και το αντίστροφο. Call center να παίρνει ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο πελατών και να το μετακινεί σε άλλο δίκτυο λόγω της ρήξης με ιδιώτη προμηθευτή!
Προσοχή σε προσφορές και πάγια
Την φετινή χρονιά και κυρίως την επόμενη, προβλέπεται ότι θα γίνει το μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά της λιανικής της ηλεκτρικής ενέργειας. Η πίτα έχει αρχίσει να διαμορφώνεται ωστόσο θα χρειαστεί ακόμη αρκετός χρόνος για να βγουν από το κάδρο όσες εταιρείες βλέπουν ευκαιριακά την αγορά ενέργειας, ποντάροντας στο χτίσιμο ενός πελατολογίου που θα επιδιώξουν να πουλήσουν σε κάποιον από τους μεγαλύτερους προμηθευτές. Οι καταναλωτές από την πλευρά τους θα πρέπει να δείξουν μεγαλύτερη προσοχή στα πακέτα που προσφέρονται στην αγορά, να κάνουν συγκρίσεις και να διερευνούν τα πάγια που συνοδεύουν την κάθε προσφορά καθώς αυτά διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία. Για παράδειγμα στο πακέτο της εταιρείας Ήρων που κερδίζει όλο και περισσότερους καταναλωτές υπάρχει πάγιο 4,50 ευρώ. Οι πελάτες έχουν πλέον να επιλέξουν και από ένα μεγάλο καλάθι προϊόντων και υπηρεσιών καθώς πολλές πλέον εταιρείες προσφέρουν μαζί με την ηλεκτρική ενέργεια και κάρτες υγείας για ιατρικές εξετάσεις, πολιτική που έχουν ενστερνιστεί εταιρείες όπως Ζενίθ, Ήρων και Watt+Volt.