: Όταν είχε ανακοινωθεί η ιδέα μας αυτόνομης ταινίας για τον «Joker», πολλοί παραξενεύτηκαν όταν είδαν το όνομα του Τοντ Φίλιπς στα σκηνοθετικά ηνία.

Μιλάμε εξάλλου για τον τύπο που έχει γυρίσει κωμωδίες όπως τα «Road Trip» και «Μην Σπρώχνεις, Έρχομαι». Όμως αν κάτι έχει καταφέρει η φιλμογραφία του Φίλιπς, έστω και με κάποια επιπολαιότητα, είναι να χλευάσει πτυχές της αρρενωπότητας, να αναδείξει τον επιφανειακό τρόπο με τον οποίο οι άντρες αντιμετωπίζουν τα πράγματα, την αδυναμία τους συχνά να αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα καταστάσεων και να ερμηνεύσουν ορθολογικά συμπεριφορές διαφορετικές από τις δικές τους.

Υπό αυτήν την έννοια ο Φίλιπς ήταν κατάλληλος άνθρωπος για το «Joker», υπάρχουν όμως μερικές ακόμα πληροφορίες που τον συνδέουν με το μύθο του διαταραγμένου ήρωα. Στις αρχές των ‘90s ο Φίλιπς ακολουθούσε με την κάμερά του τον πανκ θρύλο Τζ. Τζ. Άλεν, έναν αυτοκαταστροφικό, επιθετικό και ναρκομανή τραγουδιστή ο οποίος ήταν διάσημος για τις συναυλίες του. Στο μενού τους συμπεριλαμβάνονταν το γρονθοκόπημα των θεατών, ο αυτοτραυματισμός, η αφόδευση και η παρενόχληση όσων γυναικών βρίσκονταν στο κοινό, όλα αυτά φορώντας συνήθως μόνο τις μαύρες αρβύλες του. Δε χωρά αμφιβολία πως ο Άλεν είχε τα θέματά του, αντιμετωπιζόταν όμως -όπως ο Τζόκερ- σαν ένα κατακάθι, ανάξιο να ασχοληθεί κανείς μαζί του, το οποίο του άξιζε να περιφέρεται σε φυλακές και να εξευτελίζεται. Ο Φίλιπς όμως θέλησε να μάθει πώς φτάνει ένας άνθρωπος στο σημείο να γίνεται θέαμα με αυτόν τον τρόπο, καταγράφοντας την εμπειρία του στο ντοκιμαντέρ «Hated: GG Allin & the Murder Junkies».

Στην αρχή της ταινίας βρίσκεται μια ανατριχιαστική σύνδεση με το «Joker», καθώς εμφανίζεται ένα απόφθεγμα που γράφει μεταξύ άλλων: «Ο Άλεν στέλνει ένα μήνυμα σε μια άρρωστη κοινωνία. Εκτίθεται έτσι ώστε να δούμε τον εαυτό μας στην πραγματική του διάσταση. Ο άνθρωπος δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από ένα ακόμα ζώο. Να είστε σίγουροι πως πίσω από όσα κάνει βρίσκεται ένας μυαλό». Το απόσπασμα αυτό ανήκει στον Τζον Γουέιν Γκέισι, έναν κατά συρροή δολοφόνο ο οποίος βίασε, βασάνισε και δολοφόνησε τουλάχιστον 33 έφηβους και νεαρούς άντρες. Ποιος ήταν ο τρόπος δράσης του; Να μεταμφιέζεται σε κλόουν ώστε να προσεγγίζει τα θύματά του σε παιδικά πάρτι και νοσοκομεία που επισκεπτόταν για να εμψυχώνει ασθενείς, κάτι που κάνει και ο Γιόακιν Φίνιξ στην ταινία. Πώς έμοιαζε το μεϊκάπ του Γκέισι; Ακριβώς όπως αυτό του Φίνιξ στο «Joker». Τα συμπεράσματα δικά σας…

athinorama.gr