Παράλληλα, υπογράμμισε ότι μετά την ηλεκτρονική διασύνδεση των διοδίων προχωρά το πρόγραμμα για την χιλιομετρική κοστολόγηση με πρώτη πιλοτική εφαρμογή στην Ολυμπία Οδό.
Ο υπουργός τόνισε δε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις ώστε τα έργα να πραγματοποιηθούν στην χώρα τους και με σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων.
«Μετά από 17 μήνες προσπαθειών να ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα και ωα ωριμάσουν τα νεότερα έχουμε ένα συνολικό πακέτο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ» είπε ο υπουργός για να απαριθμήσει:
– Γραμμή 4 του Αττικό ΜΕΤΡΟ ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Θα αλλάξει την Αττική με δεκαπέντε νέους σταθμούς από το Γουδί εως την Βείκου. Οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν εντός του πρώτου εξαμήνου 2021
– Μετρο Θεσσαλονίκης: Κάποιοι προσφύγανε στο ΣτΕ και θα έχουν την ευθύνη καθυστερήσεων. Όμως θα είναι έτοιμο μέσα στο 2021
– Πάτρα – Πύργος: αν δεν το έχει σπάσει σε 8 κομμάτια ο ΣΥΡΙΖΑ για να ευχαριστήσει εργολάβο καναλάρχη θα ήταν έτοιμο. Εμείς πετύχαμε αλλαγή της απόφασης της Κομισιόν. Το εντάξαμε στην σύμβαση της Ολύμπιας Οδού και περιμένουμε την έγκριση για να ξεκινήσει.
– ΒΟΑΚ:. Σε 17 μήνες διαθέσαμε πάνω από 17 μελέτες, καταλήξαμε σε χάραξη και εντός τριμήνου θα έχουμε την έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων
– Ε 25: σε λίγο ξεκινά
– Ακτιο- Αμβρακία: πολύπαθο έργο που μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης εως 2023».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι παράλληλα σχεδιάζεται η νέα γενιά έργων με έμφαση στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να υπάρξει διασύνδεση των μεγάλων λιμανιών και των εθνικών οδών για να καταστεί η χώρα κεντρικό διακομιστικό κέντρο.
Επίσης, έχει καταρτιστεί πλάνο αντιπλημμυρικών έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα πραγματοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους των εθνικών οδών.
Το νέο πλάνο περιλαμβάνει και την επέκταση της Αττικής οδού αλλά και την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς την Δυτική Αττική με δύο νέους σταθμούς από την Ανθούπολη στο Ίλιον.
Τέλος για τις συγκοινωνίες επισήμανε ότι έχουν αναληφθεί σημαντικές πρωτοβουλίες οι οποίες ωστόσο δεν είναι αρκετές για να λύσουν τα προβλήματα των πολιτών.
«Σήμερα στους δρόμους κυκλοφορούν 200 περισσότερα λεωφορεία ΚΤΕΛ . Συνολικά έχουμε κατά μέσο όρο 1.100 περισσότερα δρομολόγια. Προχωρούμε σε λίζινγκ 300 λεωφορείων. Στην Θεσσαλονίκη λειτούργησε με επιτυχία το πρόγραμμα λίζινγκ» είπε.
Ο υπουργός είχε και έντονη αντιπαράθεση με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο Πάνο Σκουρλέτη ο οποίος υποστήριξε ότι τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δεν τηρούν τις υγειονομικές προδιαγραφές για προστασία από τον κορωνοϊό και θα μετατραπούν σε υπερμεταδότες κόβιντ.
«Ποιος τα λέει αυτά. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ είναι πιο σύγχρονα από αυτά που έχει ο δικός μας στόλος» αντέτεινε ο κ. Καραμανλής με τον κ. Σκουρλέτη να λέει «οι ειδικοί».
Ο υπουργός ανταπαντώντας είπε «έλεος με τον λαϊκισμό. Σταματήστε να σπεκουλάρετε με την πανδημία».