Τι λέει ο ο κύριος Αργύρης Παπαστάθης:
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του καταστατικού χάρτη της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., σκοπός της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης είναι χωρίς να επιδιώκει την απόκτηση κέρδους, να συμβάλλει στην ενημέρωση, μόρφωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού και στην προσπάθεια εθνικής και παραγωγικής ανασυγκρότησης
Και συνεχίζει: «Παράλληλα καθώς αποτελεί φορέα δημοκρατίας και πολιτισμού οφείλει να συμβάλλει στη διασφάλιση της πολυφωνίας, στην ανεξάρτητη μετάδοση της πληροφορίας και της είδησης και στην προβολή των έργων του λόγου και της τέχνης. Οι οπτικοακουστικές υπηρεσίες που παρέχει η Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. πρέπει να ανταποκρίνονται στην ποιοτική στάθμη που επιβάλλουν η κοινωνική της αποστολή και η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας και να σέβονται ιδίως την αξία του ανθρώπου και την προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας. Τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες του κοινωνικού συνόλου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων, ανεξάρτητα από τη θεαματικότητα και ακροαματικότητα των σχετικών εκπομπών».
Είναι προφανές ότι τα περισσότερα από τα παραπάνω παραμένουν «κενό γράμμα» καθώς η ΕΡΤ του κ. Ζούλα ακολουθεί την εμπορική «πεπατημένη» των ιδιωτικών καναλιών με σειρές και πρωινές εκπομπές εξωτερικών παραγωγών, ζηλεύοντας τη δόξα των πλατφορμών και παραδίδοντας με περηφάνεια το «Netflix του φτωχού» (βλ. ERTflix).
ΦΩΤΟ : ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ
Οι ακριβές παραγωγές και σειρές ανταγωνίζονται ευθέως τους καναλάρχες των ιδιωτικών σταθμών διεκδικώντας παράλληλα με όρους σκληρού ανταγωνισμού τα δικαιώματα των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων.
Λίγες, ελάχιστες οι εκπομπές λόγου και πολιτισμού, το παιδικό πρόγραμμα μόλις πρόσφατα οργανώθηκε σε μια οντότητα στο ERTflix (και αυτό πιστώνεται στη διευθύνουσα σύμβουλο Κ. Κασκανιώτη) ενώ ιστορικές εκπομπές «ταπεινώνονται» με άλλοθι ότι δεν ενδιαφέρουν και την πεποίθηση ότι μάλλον δεν συμφέρουν.
Οι παροικούντες την ΕΡΤ μιλάνε για έναν πακτωλό 180-200 εκατ. ευρώ να έχουν δαπανηθεί χονδρικά μόνο σε σήριαλ την τελευταία πενταετία. Και επειδή ο χρόνος είναι πεπερασμένος πόρος στη γραμμική τηλεόραση (ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ3) παραγκωνίστηκαν εκπομπές όπως το «Μονόγραμμα» και το «Υστερόγραφο» (συνέχεια του ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟΥ) που κόστιζαν grosso modo 8.000/επεισόδιο ποσό που δεν ικανοποιεί τη συνθήκη των δημοσίων σχέσεων στις παραγωγές της ΕΡΤ.
Στη θέση τους, στο πρόγραμμα που «άνοιγε» καθώς κόβονταν τα «οικονομικά» και ξεπερασμένα για ορισμένους, προγράμματα, πάλι με βάση αυτά που συζητούνται και υπονοούνται στην Αγία Παρασκευή τοποθετήθηκαν σίριαλ των 100.000 ευρώ το επεισόδιο.
Ένα θύμα αυτής της προσέγγισης ήταν και ο αείμνηστος Λάκης Παπαστάθης, παιδί του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, ο οποίος μέσα από τις τηλεοπτικές του παραγωγές, όπως το «Παρασκήνιο» μετέφερε στην οθόνη τις ιδέες του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου κινηματογράφου, εντρυφώντας σε θέματα που αφορούσαν την ελληνική και ευρωπαϊκή κουλτούρα και τον πολιτισμό, από τα τέλη του 19ου αιώνα, τη λογοτεχνία, τη ζωγραφική, τις εικαστικές τέχνες, την ποίηση, τη φιλοσοφία, μέχρι τον κινηματογράφο και τον πολιτισμό εν γένει στην Ελλάδα και έως τα πρώτα χρόνια του 21ου αιώνα.
Ο Λάκης Παπαστάθης έφυγε από τη ζωή πικραμένος στις 8 Μαρτίου 2023, καθώς του είχε διαμηνυθεί ότι ήταν “too young to die, toο old to make a TV program” αφού είχε ολοκληρώσει γυρίσματα τριών μηνών και παίρνοντας μόνο 850 ευρώ αμοιβή σκηνοθεσίας.
Σύμφωνα με δήλωση του δημοσιογράφου Αργύρη Παπαστάθη, γιου του Λάκη Παπαστάθη, “ο Κωνσταντίνος Ζούλας θα μείνει στην Ιστορία της ΕΡΤ ως ο άνθρωπος που έκοψε τις εκπομπές του Γιώργου Σγουράκη και του Λάκη Παπαστάθη. Δεν είναι και λίγο.
Προφανώς, «δεν έφταιγεν ο ίδιος, τόσος ήτανε»”.
Αναφέρει επίσης ότι «ουσιαστικά οι κ.κ. Ζούλας, Λίνα Παπαδάκη και Ελματζιόγλου είναι οι συλητές της ΕΡΤ, όχι γιατί κλέβουν το ταμείο (δεν εννοώ αυτό) αλλά γιατί καταστρέφουν ως άλλοι Ταλιμπάν την πολιτιστική υπεραξία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης αφήνοντας και το αρχείο της να σαπίζει».
H μπάρα επιλογών του ERTflix έχει μια σειρά από βινιέτες (Live, η λίστα μου, εκπομπές, ταινίες, σειρές, παιδικά, ενημέρωση, αθλητικά, η ΕΡΤ θυμάται). Τίποτα ξεχωριστό που να αναδεικνύει όλο αυτόν τον πλούτο των εκπομπών, αυτόν τον θησαυρό των αρχείων από το «Παρασκήνιο» και το «Μονόγραμμα» που πρέπει να τα ψάξει ο χρήσης για να αναδυθούν μια – μια οι εκπομπές. Κινούμενο σε λογική NETflix το ERTflix υποκύπτει στην mainstream επιταγή των ανταγωνιστικών αστυνομικών σειρών και ρομαντικών κομεντί ενώ διαθέτει τέτοιο πλούτο που θα μπορούσε να τον ενθυλακώσει σε ένα «ελληνικό ΑRTE» και όχι να πακετάρει τα «ιερά τέρατα» του Πολιτισμού και της Παιδείας στο «Αρχείο» και το χρονοντούλαπο της ιστορίας της με άλλοθι την ψηφιοποίησή του.
Εξαιρετική δουλειά το αρχείο αλλά κάποια πράγματα είναι πολύ ζωντανά για να γίνουν Ιστορία.
Υ.Γ. Όταν ο ήλιος του πολιτισμού είναι χαμηλά στον ορίζοντα, ακόμα και οι νάνοι ρίχνουν μεγάλες σκιές.
Καρλ Κράους
Αυστριακός συγγραφέας (1874-1936)
Η θολή… Διαύγεια του κ. Ζούλα
Ακοστολόγητα παραμένει τα προγράμματα που εγκρίνει το Δ.Σ. της ΕΡΤ στις αναρτήσεις των αποφάσεων στη «Διαύγεια» παρά το γεγονός ότι ο νόμος υποχρεώσει τις εταιρείες του ευρύτερου δημοσίου τομέα να λογοδοτούν για τα οικονομικά. Εντωμεταξύ στα «κάγκελα» βρίσκονται οι μηχανικοί και οι τεχνικοί της ΕΡΤ με τους πρόσφατους χειρισμούς της διοίκησής της, ειδικότερα του προέδρου της Κωνσταντίνου Ζούλα, στις διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και μια σειρά άλλων «μεγάλων προβλημάτων» της ΕΡΤ, όπως καταγγέλλουν δια της ομοσπονδίας τους.
Ο ΠΑΣΥΜΗΤΕ υποστήριξε στις αρχές της εβδομάδας πως ο πρόεδρος της ΕΡΤ έχρισε τον εαυτό του αποκλειστικό διαπραγματευτή της ΣΣΕ, ότι παρά τις διαβεβαιώσεις του για «το καλύτερο δυνατό», ξεγέλασε τα μέλη του, τού χρεώνει στρεβλή αντίληψη των διαπραγματεύσεων θεωρώντας ως τέτοιες τις συζητήσεις που είχε με τα υπουργεία και ότι μεταξύ άλλων «θεωρεί ότι η ΣΣΕ συνάπτεται με όρους που θέτει η πλευρά των εργοδοτών και όχι με όρους που συμφωνούνται στη διαπραγμάτευση των εργαζομένων με τη διοίκηση με αμοιβαία εμπιστοσύνη». Του καταλογίζουν δε ότι παραβίασε τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού για ισότιμη μεταχείριση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΠΑΣΥΜΗΤΕ, στις 19 Ιουνίου 2024, υπήρξε συμφωνία μεταξύ των έξι σωματείων να υπογραφεί μια ΣΣΕ χωρίς διακρίσεις μεταξύ των εργαζομένων της ΕΡΤ. Ωστόσο, τέσσερα από τα έξι σωματεία (Ε.Ε.ΕΡΤ, ΠΑ.ΣΥ.ΠΑ.ΤΕ.ΚΑΛ, Σ.Ε.Κ.Ο.Χ.ΕΡΤ, Πανελλήνιο Σωματείο Σκηνοθετών & Δ/ντών Παραγωγής ΜΜΕ) άλλαξαν στάση απροειδοποίητα, εξυπηρετώντας τις εργοδοτικές υπηρεσίες προς τη διοίκηση. Αυτό συνέβη παρά τις προηγούμενες διαβεβαιώσεις τους ότι συμφωνούσαν για αλλαγή όρου της Σύμβασης.
Στο σχέδιο της Σύμβασης που προτάθηκε από τη διοίκηση, οι εργαζόμενοι ζήτησαν να λάβουν το ίδιο ποσό που έλαβαν και οι δημοσιογράφοι για την ενίσχυση της ψηφιακής μετάβασης (250 ευρώ voucher για το 2024), καθώς και το ανάλογο ποσό (250 ευρώ voucher για το 2023), το οποίο είχε δεσμευθεί εγγράφως ο πρόεδρος Ζούλας ότι θα δοθεί σε όλους. Ο πρόεδρος και η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Κασκανιώτη, θεώρησαν εύλογο το αίτημα, αλλά πρότειναν συνάντηση με τον αρμόδιο υφυπουργό για έγκριση του Υπουργείου Οικονομικών.
Ενώ αρχικά ο κ. Ζούλας ανέλαβε αποκλειστικά τη διαπραγμάτευση της ΣΣΕ, σήμερα μετέθεσε ξανά το ρόλο των διαπραγματευτών στα σωματεία. Ο ΠΑΣΥΜΗΤΕ επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι έχουν υπομονή, νοημοσύνη και αξιοπρέπεια και δεν θα επιτρέψουν να παίζονται παιχνίδια στις πλάτες τους. Επιπλέον, οι μηχανικοί και τεχνικοί της ΕΡΤ ζητούν από τη διοίκηση να εφαρμόσει όσα συνυπέγραψε στη γενική συνέλευση της EBU με τις άλλες διοικήσεις των ευρωπαϊκών δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων για τη διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση και αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων.
Με ξένα κό…μιστρα της ERT–AIR αγιάζει το Sport24 ο Ντέμης Νικολαΐδης από το Βερολίνο
Με το μικρόφωνο του Sport24 φαρδύ πλατύ ανά χείρας φιγουράρισε από το Βερολίνο ο βετεράνος του «Δικέφαλου» Ντέμης Νικολαΐδης προκειμένου να σχολιάσει τα τεκταινόμενα στο Euro 2024 από την εκπομπή «Game Night» με τον Παντελή Βλαχόπουλο. Μέχρις εδώ ουδέν μεμπτό καθώς ο Ντέμης Νικολαΐδης ανακοινώθηκε από το site της 24Media μετά βαΐων και κλάδων ως η… μεταγραφή του καλοκαιριού, σε ρόλο μόνιμου σχολιαστή στο Euro 2024 στα γήπεδα της Γερμανίας μέσα από τη στήλη του «Legend’s View» και καταγράφει με facts την πορεία των καλύτερων ομάδων και παικτών της Ευρώπης. Ωστόσο ο Ντέμης Νικολαΐδης είναι «υπηρέτης δύο αφεντάδων» στο Βερολίνο καθώς έχει προσληφθεί από την ΕΡΤ προκειμένου να συμμετάσχει στην εκπομπή «EURO NIGHTS» στην ΕΡΤ1. Πράγματι ο Νικολαΐδης με έξοδα της ΕΡΤ θα βρίσκεται έως και τη λήξη την Κυριακή 14 Ιουλίου 2024, στη βραδιά του τελικού, στην «καρδιά» των γεγονότων και θα αναλύει τα σημαντικότερα παιχνίδια της ημέρας. Κι όχι μόνο πήγε με έξοδα της ΕΡΤ αλλά μένει σε φοβερό ξενοδοχείο.
Έτσι κοντά στο βασιλικό της ΕΡΤ και με δικά της έξοδα, θα ποτίζεται και η γλάστρα του site. mononews