: Παραμένει σύνθετο δίλημμα το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά. Η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει καταλληλότερη να επιστρέψουν, επεσήμανε κατά την ενημέρωση ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ο οποίος επιπλέον σημείωσε ότι τα οφέλη της επιστροφής είναι περισσότερα από τους κινδύνους.

“Μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά με κανόνες υγιεινής” και διευκρίνισε πως “ό,τι και να εισηγηθεί η επιστημονική επιτροπή την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά θα την πάρουν στο οικογενειακό περιβάλλον με γνώμονα τι είναι καλύτερο για το παιδί τους”.

“Η παρουσία του ιού δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή. Ας δούμε επιχειρήματα που λειτουργούν υπέρ του ανοίγματος των σχολείων” υπογράμμισε και ανέφερε μεταξύ άλλων:

“Πρώτον: Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση σε παιδιά που ανήκουν σε φτωχότερες οικογένειες η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης των σχολείων ακόμη και σε καλοκαιρινές διακοπές.

Δεύτερον: Υπάρχει κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Αυτό δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί και ιδιαίτερα με τον νέο κορονοϊό.

Τρίτον: Αναγνωρίζονται όλο και περισσότερο σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, κυρίως λόγω της απομάκρυνσης από τα σχολεία και το φιλικό, καθημερινό τους περιβάλλον. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Τέταρτον: Υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία. Εγώ δεν είμαι ειδικός να τους αναλύσω. Η Unicef συνέστησε να συνεξετάζουν οι Αρχές τα οφέλη και τους κινδύνους στην εκπαίδευση, στη δημόσια υγεία, τις επιπτώσεις σε κοινωνικοοικονομικά μεγέθη, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα διαθέσιμα δεδομένα.

Είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει , αν είναι σπίτι σε απομόνωση σαφώς και είναι ασφαλέστερο από το να εκτεθεί στον ιό με την επαφή του με τον έξω κόσμο με τα άλλα παιδιά. Αν όμως βγαίνει να παίξει στη γειτονιά και τις πλατείες εκτίθεται σε επαφή ούτως ή άλλως και μάλιστα σε περιβάλλον μη ελεγχόμενο όπου δεν είναι σίγουρο ότι τηρούνται τα μέτρα. Είμαστε έτοιμοι να κρατήσουμε τα παιδιά μας σε απομόνωση; Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει αυτήν τη στιγμή πως οι κίνδυνοι είναι περισσότεροι από το όφελος των παιδιών που επανέρχονται στη σχολική διαδικασία. Οριζόντιες αποφάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να λαμβάνονται σ’ αυτήν τη φάση… Για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα, είναι σαφές πως δεν είναι πρακτικά εφικτή η διατήρηση της απόστασης και εκεί υπάρχουν άλλοι κανόνες…” σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Τσιόδρας και σε άλλο σημείο ανέφερε: “Το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει σύνθετο δίλημμα, υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί, από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα περισσότερα παιδιά υπό προϋποθέσεις στην κανονικότητα που τους στερήσαμε. Κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους και όσο περνά ο καιρός το κοινωνικό κόστος από το να κρατά σχολεία κλειστά θα μεγεθύνεται. Μπορούν να επιστρέψουν τα παιδιά μας στα δημοτικά με κανόνες υγιεινής, με κάποια μέτρα απόστασης προσαρμοσμένα στη λειτουργία των σχολείων, στην ασφάλεια των παιδιών και του προσωπικού… Το σημαντικότερο είναι να έχουμε συνεχή έλεγχο και εκτίμηση των δεδομένων, σε πραγματικό χρόνο κατά το δυνατόν ώστε το τρίπτυχο να τηρείται προσεκτικά όπως σε όλους τους; χώρους και στον χώρο των σχολείων”.