Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, είπε ότι το άνοιγμα των καταστημάτων θα γίνει κλιμακωτά. Το άνοιγμα θα ξεκινήσει από τα μικρότερα προς τα μεγαλύτερα.

Ακόμα, ο Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον ΑΝΤ1, είπε θα υπάρχουν αυστηροί κανόνες, όπως η χρήση μάσκας παντού.

Ο υπουργός εξήγησε πως την προηγούμενη φορά «χαλαρώσαμε γρήγορα, γιατί υπήρχε η αίσθηση ότι με τις υψηλές θερμοκρασίες ο ιός θα εξασθενούσε».

Αντίθετα, τώρα, ο ιός είναι πολύ πιο ισχυρός. «Για οποιονδήποτε λόγο βγαίνουμε έξω, θα φοράμε τη μάσκα και έχουμε το αντισηπτικό στην τσέπη» συμπλήρωσε.

Σχετικά με την εστίαση ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε πως θα συζητήσουμε σε επόμενη φάση και ότι το μείζον στην παρούσα φάση είναι ο έλεγχος της πανδημίας.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμπλήρωσε πως «η επιτροπή των λοιμωξιολόγων θα μας πει πότε θα ανοίξει η εστίαση», επισημαίνοντας πως οι γιατροί ισχυρίζονται ότι στην ιχνηλάτηση που έχουν κάνει, διαπίστωσαν ότι έπαιξε κομβικό ρόλο στην διάδοση του κορωνοϊού.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι τα σούπερ μάρκετ δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού, αφού δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο που να οδηγεί σε ένα τέτοιο συμπέρασμα.

Σχετικά με τη σύγκριση που είχε κάνει ο ίδιος με τους θανάτους στο Βέλγιο, ο Άδωνις Γεωργιάδης εξήγησε πως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει θεσπίσει έναν δείκτη, αυτό των θανάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού.

«Η Ελλάδα τα πηγαίνει καλύτερα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, σε σύγκριση με το πρώτο», είπε ο υπουργός, αν και το δεύτερο κύμα είναι σφοδρότερο και έχει περισσότερους νεκρούς.

Πρόκειται για μία «παγκόσμια συμφορά» είπε και διερωτήθηκε τι θα γινόταν αν η Ελλάδα είχε 12 φορές περισσότερους θανάτους από το Βέλγιο (δηλαδή 250.000 νεκρούς), εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του σε κάθε οικογένεια που θρηνεί για τον χαμό ενός θύματος της COVID-19.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, μιλώντας στο Mega για την επαναλειτουργία του εμπορίου, είπε ότι η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη το «click away» προβλέπει τα εξής

– Γίνεται ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος

– Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν

– Με το αποδεικτικό παραγγελίας-πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου επισήμανε ότι με τον τρόπο αυτό αποφορτίζονται οι μεταφορές, ενώ αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς «δεν θα γίνεται έρευνα αγοράς εντός του καταστήματος, αλλά από το ηλεκτρονικό κατάστημα».