Απεργία ΟΑΣΘ: Για δεύτερη εβδομάδα παραμένει η πόλη της Θεσσαλονίκης χωρίς αστικά λεωφορεία, με την ταλαιπωρία για τους πολίτες να κορυφώνεται. Για 8η μέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ (oasth.gr) συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας, έτσι δεν πιάνουν τιμόνι ούτε σήμερα.
Απογοητευμένοι είναι έμποροι της Θεσσαλονίκης από την συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ αφού η Θεσσαλονίκη παραμένει για 2η εβδομάδα χωρίς αστικά λεωφορεία. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης κάνει λόγο για “κατάρρευση” της αγοράς. “ Δεν κουνιέται φύλλο. Στο τέλος της πρώτης εβδομάδας κορυφώθηκε το πρόβλημα” αναφέρει χαρακτηριστικά στο www.praktoreio-macedonia.gr o κ. Φιλιππίδης. “Ο τζίρος χάθηκε”.
“Είναι σαν να μας κλείνουν τα μαγαζιά” συμπληρώνει ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ, Κοσμάς Καλογιάννης. “Οι μόνοι που κυκλοφορούν στην αγορά είναι οι κάτοικοι της περιοχής”, γράφει στο praktoreio-macedonia.gr.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου επισημαίνει ότι οι έμποροι “δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε μία τόσο δύσκολη εποχή γιατί πρέπει να δημιουργείται ένα επιπλέον πρόβλημα που επιτείνει την οικονομική δυσπραγία”. Ο κ. Φιλιππίδης διευκρινίζει πως για την κάθετη πτώση της αγοραστικής κίνησης φταίει πρωτίστως το γεγονός ότι ¨ο κόσμος δεν έχει χρήματα, φυσικά δεν φταίνε μόνο οι κινητοποιήσεις. Αλλά τα καταστήματα από την περασμένη εβδομάδα καταρρέουν”.
“Εμείς δεν μπορούμε να βρούμε λύση” συνεχίζει ο πρόεδρος του ΕΣΘ” αυτοί που έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι ας αποφασίσουν επιτέλους τι θα γίνει με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Ούτε τους εμπόρους ούτε το επιβατικό κοινό ενδιαφέρει ποιος τελικά ευθύνεται για αυτή την κατάσταση. Εκείνο που απασχολεί τον κόσμο είναι να έχει λεωφορεία να μπορεί να μετακινείται”.
Σύμφωνα με την εκτίμηση των εκπροσώπων του ΕΣΘ, η μείωση του τζίρου στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, κυμαίνεται από 50% έως και 80%.
Ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ
Ανοικτό το ενδεχόμενο η Θεσσαλονίκη να μείνει χωρίς αστικές συγκοινωνίες και αύριο τουλάχιστον, άφησε ο πρόεδρος του Συνδικάτου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, αναφέροντας ωστόσο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το τι μέλλει γενέσθαι θα αποφασιστεί σε συνεδρίασή τους, που θα πραγματοποιηθεί όταν υπάρξουν εξελίξεις. Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ πραγματοποιούν επίσχεση εργασίας από τις 15/5 διεκδικώντας δεδουλευμένα συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ, ήτοι δύο μηνών (Μαρτίου-Απριλίου), καθώς και εξόφληση μέρους από το δώρο του Πάσχα που λαμβάνουν.
Απαντώντας σε ερώτηση για το σχέδιο της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που πρόκειται να κατατεθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας στον αρμόδιο υπουργό και αφορά μεταξύ άλλων και σε μειώσεις 29% του μισθού των εργαζομένων στον Οργανισμό, ο κ. Τσερμενίδης είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: “Δεν ξέρουμε για κανένα σχέδιο. Δεν μας έχουν παρουσιάσει τίποτα. Πάντως, το να δουλεύουμε και να παίρνουμε ψίχουλα, παραπέμπει σε καταστάσεις που δεν συμβαίνουν ούτε στην Ζιμπάμπουε”.
Στο μεταξύ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης είπε “ακόμη δεν έχουμε κανένα νεότερο. Είμαστε σε αναμονή”. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει προτείνει προς το υπουργείο Μεταφορών τα χρήματα της διαιτησίας ύψους 4,6 εκατ. ευρώ -μαζί με το ΦΠΑ- να καλυφθούν άμεσα από το δημόσιο, προκειμένου να μην λάβει δάνειο από την Εθνική Τράπεζα. ”Η πρόταση έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και εντός της ημέρας αναμένουμε τις υπογραφές” δήλωσε ο κ.Στεφανίδης.
Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, ζήτησε από τον υπουργό να καταβληθούν άμεσα και τα χρήματα της επιχορήγησης του μηνός Ιουνίου, ύψους 4 εκατ. ευρώ, ώστε να γίνει πλήρης εξόφληση των εργαζομένων.
[irp posts=”130910″ name=”Απεργία ΟΑΣΘ: Το μεσημέρι της Δευτέρας κρίνεται το μέλλον των κινητοποιήσεων”]
Στο μεταξύ, σχετικά με σχέδιο του ΟΑΣΘ για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη, θα αποσταλεί στο αρμόδιο υπουργείο μέχρι το τέλος της εβδομάδας, και καταρτίστηκε προκειμένου να μην τεθεί ο οργανισμός σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.
Το σχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων κούρεμα μισθών σε ποσοστό 29,5% και αύξηση τιμής εισιτηρίου στο 1,3 ευρώ και 0,70 λεπτά το μειωμένο (από 1 ευρώ και 0,50 λεπτά που ισχύει σήμερα), ενώ δεν αποκλείεται και η ισχύς τριζωνικού εισιτηρίου (χρέωση ανάλογα με την απόσταση).
Σύμφωνα με το σχέδιο της διοίκησης του ΟΑΣΘ, προβλέπεται περικοπή μισθολογικού κόστους κατά 29,5% και έτσι από τα 88 εκατ. ευρώ που είναι το 2017, οι δαπάνες θα μειωθούν σε 62 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, προβλέπεται ο εξορθολογισμός δρομολογίων του ΟΑΣΘ, με δραστική μείωση σε ορισμένες γραμμές, κυρίως αυτές της επέκτασης, οι οποίες σημειώνουν πληρότητα κάτω του 5%.
Ε.Α.
Τί λένε πολίτες της Θεσσαλονίκης για την επίσχεση εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ -μετακινήσεις με τα πόδια, με ταξί ακόμη και με πατίνι
Σύλβια- φοιτήτρια: “Μεγάλο πρόβλημα εδώ και μέρες με τις μετακινήσεις,. Με το Πολυτεχνείο ειδικά όπου καθημερινά έχουμε πολλές υποχρεώσεις, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα. Ευτυχώς είμαι σχετικά κοντά στο Πανεπιστήμιο και θέλω ένα εικοσάλεπτο με τα πόδια. Υπάρχουν όμως παιδιά που είναι από την Νεάπολη, την Καλαμαριά που το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο. Ξέρω παιδί που έρχεται με τα πόδια από τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Θέλει περίπου 45 λεπτά με τα πόδια. Κάτι πρέπει να κάνουν αυτοί που παίρνουν κάποιες αποφάσεις”.
Ελίνα Ιόφκε: “Έρχομαι καθημερινά στο Πανεπιστήμιο από την Μπότσαρη. Όμως επιλέγω την παραλία, γιατί είναι όμορφη διαδρομή και κάνω περίπου 25 λεπτά με το πατίνι. Ήταν δώρο από τους γονείς μου παλιότερα και βλέπω ότι τώρα βοηθάει. Κάτι πρέπει να γίνει. Και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ έχουν δίκαιο και ο κόσμος έχει δίκαιο. Ομως κάτι πρέπει να γίνει σύντομα”.
Πολίτης: “Δεν είμαι από την Θεσσαλονίκη. Δεν είναι όμως και ότι καλύτερο και ιδίως οι ηλικιωμένοι. Θα πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι διαμαρτυρίας για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. Μπορούν να κάνουν αγώνα κατά της διοίκησης. Αυτή δεν είναι πίεση προς την διοίκηση, αλλά πίεση προς τον πολίτη”.
Κάτοικος Θεσ/νίκης: “Μετακινούμε είτε με τα πόδια, είτε με ταξί. Καθημερινά διανύω πολλά χιλιόμετρα. Κάτι πρέπει να γίνει. Υπεύθυνος θεωρώ ότι είναι ο εκάστοτε Περιφερειάρχης και μετά ο Δήμος. Έπρεπε να νοιαστούν άμεσα και να δώσουν λύση πριν από μέρες. Κάθε μέρα πληρώνω 5-6 ευρώ για να πάω στην δουλειά μου. Ποσό πολύ μεγάλο που δεν με περισσεύει”.