«Τη διάταξη για τις αιτιολογημένες απολύσεις την είχαμε ψηφίσει όταν την έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά σήμερα καταργείται γιατί απεδείχθη από την εξέλιξη των πραγμάτων ότι ήταν λανθασμένη».
Τα παραπάνω τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, μιλώντας στον Alpha, υπεραμυνόμενος του περιεχομένου και δικαιολογώντας το χρόνο κατάθεσης των δύο τροπολογιών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σχετικά με την τροπολογία για τη θεσμοθέτηση ανωτάτου ορίου στις συντάξεις ο κ. Πέτσας τόνισε ότι βάζει τάξη στο καθεστώς των ανώτατων συντάξεων.
«Ο κ. Βρούτσης κατέθεσε δύο τροπολογίες. Η μία αφορά την επιβολή ενός πλαφόν στις ανώτατες συντάξεις, οι οποίες πλέον θα φθάνουν μέχρι το ύψος των 4.608 ευρώ. Αυτές που είχε γίνει ένα θέμα τις προηγούμενες ημέρες, που φθάνανε μέχρι και 24.000 ευρώ το μήνα σύνταξη σε αυτούς τους καιρούς. Επομένως μπαίνει μια τάξη, ένα ανώτατο πλαφόν 4.608 που αντιστοιχεί στο δωδεκαπλάσιο της κατώτατης εθνικής σύνταξης με 20 έτη ασφάλισης», ανέφερε ο Γιάννης Βρούτσης.
«Η άλλη τροπολογία έχει να κάνει με την κατάργηση των άρθρων 48 και 58, ενός νόμου που ψήφισε τον Μάιο η προηγούμενη κυβέρνηση, του νόμου 4611/2019. Είναι δύο άρθρα που είχαν να κάνουν με τον τρόπο που γίνεται μια καταγγελία εργασιακής σύμβασης, μια απόλυση. Αυτό το άρθρο αφορούσε το βάσιμο λόγο απόλυσης και την καταβολή αποζημίωσης», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
«Μέχρι σήμερα με βάση και τον αναθεωρημένο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, τον οποίο έχει κυρώσει η χώρα μας και έχει ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο ήδη από το 2016, προβλεπόταν είτε καταβολή αποζημίωσης με άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος, χωρίς δηλαδή βάσιμο λόγο απόλυσης, είτε βάσιμος λόγος απόλυσης χωρίς αποζημίωση. Με τη διάταξη που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ προβλεπόταν μόνο καταγγελία μιας σύμβασης με βάσιμο λόγο απόλυσης», συμπλήρωσε ο Στέλιος Πέτσας.
Ερωτηθείς αν η Νέα Δημοκρατία το είχε ψηφίσει τότε, ο Στέλιος Πέτσας απάντησε ότι το είχε ψηφίσει τότε και τώρα το καταργεί, εξηγώντας πως «απεδείχθη από την εξέλιξη των πραγμάτων ότι ήταν μια λανθασμένη διάταξη, μια διάταξη που προκάλεσε προβλήματα στην αγορά εργασίας». Αναφερόμενος στα προβλήματα, είπε πως το πρώτο είναι ότι όσοι ήταν σήμερα εργαζόμενοι εγκλωβίζονται σε ένα καθεστώς χαμηλής αμοιβής, ενώ όσοι δεν ήταν εργαζόμενοι, είτε άνεργοι είτε νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, δεν μπορούσαν να βρουν μόνιμη δουλειά και προσέθεσε: «Είχαν αυξηθεί οι ελαστικές μορφές απασχόλησης, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του Ιουλίου του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, αλλά πολύ περισσότερο μπήκε φρένο στην απασχόληση, στις νέες δουλειές.
Το ένα θέμα ήταν η ελαστικοποίηση των μορφών εργασίας, το άλλο θέμα ήταν ότι χάθηκαν τον Ιούλιο 14.661 θέσεις εργασίας από τον συνδυασμό των πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ και από τις άκαμπτες διατάξεις που έφερε η προηγούμενη κυβέρνηση.» «Αυτό το αλλάζουμε, δεν έχουμε ούτε μία ημέρα για χάσιμο και αυτό είναι και μια έμμεση απάντηση γιατί ήρθε σήμερα αυτή η τροπολογία. Θέλαμε να έρθει νωρίτερα, δεν μπόρεσε να έρθει γιατί έπρεπε να περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω των συνταξιοδοτικών διατάξεων και γιατί δεν έχουμε ούτε μία ημέρα για χάσιμο, δεν έχουμε ούτε μία ημέρα για θέση εργασίας χαμένη», πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Αποκαθίσταται το άσυλο ιδεών και της ελεύθερης έκφρασης Σε ό,τι αφορά το άσυλο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε πως δεν μπορεί να βλέπει την εικόνα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά πανεπιστήμια και η εικόνα που υπάρχει είναι μια εικόνα ασύλου βίας και ανομίας, όχι ασύλου ιδεών. Αναφερόμενος στη συγκεκριμένη διάταξη, τόνισε πως η κυβέρνηση αποκαθιστά το άσυλο ιδεών και της ελεύθερης έκφρασης. «Αυτή είναι η βασική μας προτεραιότητα και το μόνο μας μέλημα.
Δεν υπάρχει καμία αστυνομοκρατία, δεν υπάρχει καμία διάθεση περιορισμού της ελευθερίας έκφρασης», συμπλήρωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Κατέστησε σαφές πως η κυβέρνηση δεν μιλάει για περιπολίες μέσα στα πανεπιστήμια, αλλά για μια παρέμβαση ώστε οι όλοι οι δημόσιοι χώροι, συμπεριλαμβανομένων των πανεπιστημίων, να αντιμετωπίζονται ενιαία.
Επίσης, ο Στέλιος Πέτσας ανέφερε πως ο κυβερνητικός προγραμματισμός είναι να έρθει όταν ανοίξει η Βουλή το αναπτυξιακό και το φορολογικό νομοσχέδιο και η προσαρμογή με την κοινοτική οδηγία με τη μη ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας για τα προσωπικά δεδομένα, κάτι για το οποίο πληρώνουμε πρόστιμο 5.000 ευρώ καθημερινά.
Στην εγκατάλειψη των λιμενικών υποδομών του νησιού απέδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης.
Ο Στέλιος Πέτσας, εξέφρασε την απορία γιατί δεν είχε αντιμετωπισθεί τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα των επιχωματώσεων από φερτά υλικά στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελέσουν τα δρομολόγια προς τη Σαμοθράκη, μεγαλύτερα πλοία, αφού δεν θα μπορούσαν να δέσουν στο λιμάνι.
Ακόμα, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι όλα τα ζητήματα τόσο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει ο αποκλεισμός, αλλά και για να αποκατασταθούν τα ζητήματα στις λιμενικές υποδομές θα συζητηθούν για να δρομολογηθούν λύσεις στην ευρεία κυβερνητική σύσκεψη που θα γίνει το πρωί της Δευτέρας στο Μέγαρο Μαξίμου.
Τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του Στέλιου Πέτσα στον ΣΚΑΪ:
Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης
«Το βασικό ζήτημα είναι οι υποδομές του λιμανιού της Καμαριώτισσας. Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να φύγουν τα φερτά υλικά, οι επιχωματώσεις από τον πυθμένα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος προσάραξης για μεγαλύτερα σκάφη.
Τα δύο σκάφη, που είχαν δρομολογηθεί για να εξυπηρετούν αυτή την άγονη γραμμή, το «ΣΑΟΣ» και το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», υπέστησαν ταυτόχρονα βλάβη, με αποτέλεσμα το νησί να μην μπορεί να έχει τη σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα μισθώθηκαν δύο σκάφη. Αρχικά το οχηματαγωγό «ΑΝΑΞ», για να μπορεί να μεταφέρει βασικά είδη πρώτης ανάγκης στο νησί και εν συνεχεία το επιβατηγό πλοίο «ANDROS JET».
Επειδή όμως υπήρξε απαγορευτικό στην περιοχή, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών από την Κυριακή μέχρι Τετάρτη, δεν μπόρεσαν να γίνουν τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να έχει επιβαρυνθεί η κατάσταση. Ευτυχώς από την Πέμπτη έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία και έχουν απεγκλωβιστεί όσοι ήθελαν να ταξιδέψουν.
Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα. Όμως, για να αντιμετωπιστεί οριστικά χρειάζεται να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες, τις οποίες δρομολογούμε αυτές τις ημέρες, σε κυβερνητικό επίπεδο, με τους συναρμόδιους Υπουργούς.
Γι’ αυτό έχει προγραμματιστεί μία συνάντηση την Δευτέρα το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να βρούμε τις λύσεις που έχουμε στη διάθεσή μας και να δρομολογήσουμε αυτές που θα δίνουν οριστική λύση στο πρόβλημα.
Το βασικό ζήτημα είναι οι υποδομές. Και ναι μεν το θέμα των επιχωματώσεων και των φερτών υλικών είναι θέμα μερικών χιλιάδων ευρώ -και απορώ, πραγματικά, γιατί δεν είχε δρομολογηθεί όλα αυτά τα προηγούμενα χρόνια- αλλά υπάρχουν και άλλα ζητήματα ασφάλειας του λιμανιού της Καμαριώτισσας που θα δρομολογηθούν και αυτά. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη και η συμμετοχή, εκτός των Υπουργών Ναυτιλίας, Τουρισμού και Εσωτερικών, αυτή του Περιφερειάρχη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών. Θα τα εξετάσουμε όλα. Και φυσικά έχουμε υπόψη μας ότι χρειάζονται πραγματικά έργα στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.
Οι μόνιμες λύσεις δρομολογούνται όταν έχουμε όλα τα στοιχεία στο τραπέζι και όταν έχουμε αντιμετωπίσει την έκτακτη κατάσταση η οποία αντιμετωπίστηκε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα. Αυτό που δημιούργησε το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι υπήρξε απαγορευτικό στην περιοχή, ενώ τα μεγαλύτερα σκάφη -που θα μπορούσαν να εκτελέσουν το δρομολόγιο- δεν μπορούσαν να το κάνουν, καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα να δέσουν στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.
Κανονικά ήταν σήμερα να ξεκινήσει δρομολόγιο το ένα από τα δύο πλοία, το «ΣΑΟΣ», αλλά, όμως, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν είναι σε θέση να το κάνει. Γι’ αυτό παρατείναμε τη μίσθωση του «ANDROS JET», που θα παραταθεί όσο χρειαστεί, σε συνεννόηση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ενώ θα συνεχίσει, με ενέργειες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τα δρομολόγια για βασικά είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης το οχηματαγωγό «ΑΝΑΞ».
Γι’ αυτό έχουν διατεθεί περίπου 129.000 ευρώ από την Περιφέρεια για τη συνέχιση της ναύλωσης και για την παροχή βασικών ειδών πρώτης ανάγκης σε όσους είχαν τις πρώτες ημέρες εγκλωβιστεί στο λιμάνι».
Για πρωτογενή πλεονάσματα
«Αυτό είναι ένα ζήτημα στο οποίο αρμόδιο είναι το Υπουργείο Οικονομικών. Όπως έχει δηλώσει και πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας ήδη το ζήτημα έχει τεθεί. Με αφορμή την επιστολή του για τη διαδικασία ενισχυμένης εποπτείας φαίνεται ότι το θέμα συζητείται συνεχώς. Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο θα συζητηθεί και στις διμερείς και διεθνείς επαφές που θα έχει ο Πρωθυπουργός όλο το επόμενο διάστημα. Βασικός μας στόχος είναι να κερδίσουμε την αξιοπιστία των εταίρων μας και αυτό γίνεται μόνο προωθώντας το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο. Κάτι το οποίο το έχουμε κάνει από την πρώτη στιγμή -απόδειξη τα τρία νομοσχέδια που ήδη έχουν ψηφιστεί- και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε σε όλη τη διάρκεια του 2019. Φαίνεται ότι η οικονομία ανταποκρίνεται θετικά, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αναταράξεις στη διεθνή οικονομία. Εμείς θα κεφαλαιοποιήσουμε το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο, προς όφελος των Ελλήνων πολιτών».
Για αντικειμενικά τεκμήρια
«Όπως έχουμε πει από την πρώτη στιγμή, το θέμα της ενίσχυσης των έμμεσων τεχνικών ελέγχου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι στον πυρήνα του προγράμματός μας. Μέσα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχουν τέτοιου είδους διατάξεις που ενισχύουν και τις δύο αυτές έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσα, επίσης, στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει και η σταδιακή κατάργηση των αντικειμενικών τεκμηρίων. Από την πρώτη στιγμή -αυτό το είχα πει κι εγώ- μιλάμε για σταδιακή κατάργηση. Δεν μιλούσε ποτέ κανείς για το 2020. Το 2019 και το 2020 είναι έτη στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, που παρουσίασαν ο κ. Σταϊκούρας, ο κ. Βεσυρόπουλος και ο κ. Πιτσιλής πριν από λίγες ημέρες. Πρώτα, λοιπόν, αποδίδουν οι έμμεσες τεχνικές
ελέγχου, τα ηλεκτρονικά βιβλία, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλο το πλέγμα των κινήτρων για χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και μετά αποσύρονται σταδιακά τα τεκμήρια, τα οποία είναι ένας αναχρονιστικός τρόπος εντοπισμού εισοδημάτων».